Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Personangrepp inom egna led är ju dels ganska splittrande men också minst sagt omoget kan jag tycka! Man kan tycka olika men ändå bete sig som sig bör.

Blir du/jag arg/förbannad (aklla det vad du vill) tag 3 djupa andetag - stäng tråden, gör något annat - öppna tråden ett bra tag senare - läs inlägget igen och svara.

Ovanstående var OT men på förekommen anledning!

Vad gäller trådens huvudinnehåll kanske man skall ställa sig en och annan fråga, tex.:

1.) varför ämnet över huvud taget blivit intressant för media?

2.) Finns det någon substans i anklagelserna eller är det lösryckta från sitt sammanhang eller rent utav påhitt/lögner?

3.) Hur påverkar anklagelserna och den publicitet det medför oss som kollektiv?

4.) Vad kan vi själva göra för att slippa denna typ av negativ publicitet?

Finns säkert fler frågor som kan vara relevanta att fundera över så...

Mvh!
// Niklas
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Personangrepp inom egna led är ju dels ganska splittrande men också minst sagt omoget kan jag tycka! Man kan tycka olika men ändå bete sig som sig bör.

Blir du/jag arg/förbannad (aklla det vad du vill) tag 3 djupa andetag - stäng tråden, gör något annat - öppna tråden ett bra tag senare - läs inlägget igen och svara.

Ovanstående var OT men på förekommen anledning!

Vad gäller trådens huvudinnehåll kanske man skall ställa sig en och annan fråga, tex.:

1.) varför ämnet över huvud taget blivit intressant för media?

2.) Finns det någon substans i anklagelserna eller är det lösryckta från sitt sammanhang eller rent utav påhitt/lögner?

3.) Hur påverkar anklagelserna och den publicitet det medför oss som kollektiv?

4.) Vad kan vi själva göra för att slippa denna typ av negativ publicitet?

Finns säkert fler frågor som kan vara relevanta att fundera över så...

Mvh!
// Niklas

När en kille som tycker att olyckor som kommer hända på Bulten och Bogan är sällsynta och kommer att hända med oskyldiga, och sedan säger att vi inte ska göra nått åt det och istället fortsätta som förut. DÅ har jag all rätt att säga att han är dum i ****** :mad:
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
När en kille som tycker att olyckor som kommer hända på Bulten och Bogan är sällsynta och kommer att hända med oskyldiga, och sedan säger att vi inte ska göra nått åt det och istället fortsätta som förut. DÅ har jag all rätt att säga att han är dum i ****** :mad:


Jag fråntar ingen rätten att tycka... (du missuppfattade mig)!

Vart leder ett sådant uttalande dialigen?

Mvh!
// Niklas
P.S Dessutom är du inte ensam om att bli personlig, det finns fler!

Amen vafan, nu får ni kamma er, har ni ingen uppfattning om verkligheten övht?

Tror du på riktigt att detta endast förekommer i Stockholm?

Absolut inte! Finns mängder med ställen (är jag övertygad om) där boende är irriterade över vissa typer av trafikanter så som motorcyklister. Men det rättfärdigar ju sällan, snarare tvärt om!

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Absolut inte! Finns mängder med ställen (är jag övertygad om) där boende är irriterade över vissa typer av trafikanter så som motorcyklister. Men det rättfärdigar ju sällan, snarare tvärt om!

Mvh!
// Niklas

Och ingen har väl påstått att detta är ok, om man sållar bort de få som har misstagit sina hjärnhalvor för respektive skinka?
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Jodå, givet tid...antal upprepningar osv kommer saker att hända. Med lite fantasi kan jag faktiskt föreställa mig att en Gixxer flyger in genom ett vardagsrumsfönser och ödelägger hela huset..jag menar det KAN faktiskt hända. Vad jag är ute efter är helt enkelt att med tanke på vilken livsfarlig bild man skapar av företeelsen och den uppståndelse man skapar borde det ha hänt hemskheter redan. Det har körts fort där sedan 80 talet. Kan det vara så att nog fan är det farligt och rätt omdömmeslöst men inte så att men behöver göra UG av det ?

Där har du orginal utallandet från Mr WRX.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Angående frågan som nån var in på att det endast var i sthlm eller inte..

Jag är för denna säsong nerflyttad till Norrköping från Sthlm. Antalet bra vägar här ÄR fler inom x avstånd. Däremot finns det ingen bult som SlingerBulten :D.

Här finns det mig veterligen ingen sträcka som körs såsom det görs på Bulten och Bogan. Visst finns populära brassahelvett-sträckor, men inte som på Bulten där folk campar över natten för att få en aktiv "heldag på banan".
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
Angående frågan som nån var in på att det endast var i sthlm eller inte..

Jag är för denna säsong nerflyttad till Norrköping från Sthlm. Antalet bra vägar här ÄR fler inom x avstånd. Däremot finns det ingen bult som SlingerBulten :D.

Här finns det mig veterligen ingen sträcka som körs såsom det görs på Bulten och Bogan. Visst finns populära brassahelvett-sträckor, men inte som på Bulten där folk campar över natten för att få en aktiv "heldag på banan".

Här uppe i gävle har vi inte heller nån bulten eller bogan.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Alla lipar över att det är stockholmarna som sitter i smeten och stockholmarna menar på att det körs fort på andra ställen som ursäkt. Men, jag trodde allt handlade om Sporthojar + Bogan/Bulten = Diskussion.
Så vem är förvånnad?

Till ALLA sporthojsåkare:
Visste ni att den gula skylten är en hastighetsbegränsning?

Om JA, varför lipa när folk blir förbannade?
Om NEJ, ta om ert körkort.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
... om man sållar bort de få som har misstagit sina hjärnhalvor för respektive skinka?

Så inga är i verkligheten åt minstånde några! Som tur är en minnoritet dock fast det märks sällan på forum!

Mvh!
// Niklas
 

Instant-Suicide

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Nej, tyvärr ingen i år
Varför repetera samma vägsträcka om och om igen!?!? Inte konstigt att folk blir förbannade... När jag skulle lära mig alfabetet i skolan så fick jag höra av läraren att träning ger färdighet och att det är viktigt att nöta det om och om igen, kanske precis är vad vissa åkare har tillämpat?

Kan vi inte införa ett allmänt förbud att ingen kör på bogen eller bulten under 1 månad?

Eller kommer de bara innebära att någon outlaw gasar HelveTT!!!! :dricka:machinegu:finger:jisses:Rockbanan:squid (är inte seriös)
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Personangrepp inom egna led är ju dels ganska splittrande men också minst sagt omoget kan jag tycka! Man kan tycka olika men ändå bete sig som sig bör.

Blir du/jag arg/förbannad (aklla det vad du vill) tag 3 djupa andetag - stäng tråden, gör något annat - öppna tråden ett bra tag senare - läs inlägget igen och svara.

Ovanstående var OT men på förekommen anledning!

Vad gäller trådens huvudinnehåll kanske man skall ställa sig en och annan fråga, tex.:

1.) varför ämnet över huvud taget blivit intressant för media?

2.) Finns det någon substans i anklagelserna eller är det lösryckta från sitt sammanhang eller rent utav påhitt/lögner?

3.) Hur påverkar anklagelserna och den publicitet det medför oss som kollektiv?

4.) Vad kan vi själva göra för att slippa denna typ av negativ publicitet?

Finns säkert fler frågor som kan vara relevanta att fundera över så...

Mvh!
// Niklas

Bra skrivet men det har lite med hur var och en ser på saken att göra. Jag gillar bågar och njuter av att åka hoj. Klandrar inga andra för att förstöra för kollektivet men då är Jag å andra sidan ingen föreningsmänniska, ej heller medlem i emseklubben "Strijtfajterninjariders STHLM".

Jag förutsätter att om problem finnes så angrips just detta och bör inte påverka oss andra. Naivt? Javisst men vad ska man göra?

Varför repetera samma vägsträcka om och om igen!?!? Inte konstigt att folk blir förbannade... När jag skulle lära mig alfabetet i skolan så fick jag höra av läraren att träning ger färdighet och att det är viktigt att nöta det om och om igen, kanske precis är vad vissa åkare har tillämpat?

Kan vi inte införa ett allmänt förbud att ingen kör på bogen eller bulten under 1 månad?

Eller kommer de bara innebära att någon outlaw gasar HelveTT!!!! :dricka:machinegu:finger:jisses:Rockbanan:squid

Kan ha med samhörighet att göra. Hojåkning i sthlm enligt Boniers lexikon lyder: initialrepor på bogesundlandet, transport till bulten för att vidare stärka gruppens samhörighet. Räkmacka på Rosenhill, sammanstrålning Tyresö för inväntan av ordningsvakt varpå förflyttning sker till skogskyrkogården. Efter att agnarna sållats möts högsta rådet på dånalds-sveav för segergorillagånguppvisning för allmänheten.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
En intressant grej...Förra veckan jobbade jag i Hamburg och undrade om man i Tyskland någonsin skulle göra ett sensationsprogram om en sådan skitgrej. En kille på kontoret som kör en Hayabusa dag in och dag ut på autobahn skakade bara på huvudet när jag berättade om det här och frågade hur många döda det var
...

Intressant #2:
Hur många vägar i Sverige är avstängda för motorcyklar på grund av "buskörning"?

Tyskar handlar, de diskuterar inte... Det var nog det han skrattade åt!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
En intressant grej...Förra veckan jobbade jag i Hamburg och undrade om man i Tyskland någonsin skulle göra ett sensationsprogram om en sådan skitgrej. En kille på kontoret som kör en Hayabusa dag in och dag ut på autobahn skakade bara på huvudet när jag berättade om det här och frågade hur många döda det var.

Tycker du seriöst att det är en "skitgrej" att folk varje sommar kör som idioter på samma väg där det bor folk? Haha, vet inte om man ska skratta eller gråta. :D Det har väl hänt en del singelolyckor? Någon som dött? Visste inte att man var tvungen att köra ihjäl oskyldiga för att det ska vara nåt annat än tufft.


Idag jobbade jag i Warszawa och pratade med några killar jag känner från en Polsk motsvarighet till SH...De vek sig dubbla av skratt när jag berättade om vår tråd och UG. De frågade om jag menar allvar att man gör ett debattprogram trots att "ingen ens blivt dödad ens en gång ?". De tyckte att vi i Sverige har alltför lite att oroa sig för och därför oroar vi oss alltför mycket för skitsaker. Nu vet jag varför man gör en UG om detta...det är inte värdeökningen..det är bara en jävla seriös nyhetstorka. Det skulle nog ligga fint med lite maffiauppgörelser, sprängda amfetaminlabb och tonbeslag, trafficking razzior och reportage om RIKTIGA problem som inte hittat hit än...då skulle murvlarna på UG inte vara så desperata och fartdårarna skulle få ha Bogan och Bulten ifred.

Vi kanske ska vara glada att vi inte har maffia-problem och andra värre bekymmer istället? Allt handlar inte om hur man ska få köra med fri fart i sverige kanske?

Jag tycker om att köra fort, men mäta muskler tycker jag man ska göra framför spegeln eller på avlyst bana.
Det här är ju exakt lika illa som Alfons kompis som oxå kör för fort på film för att få nya kompisar :D
 

Instant-Suicide

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Nej, tyvärr ingen i år
Kan ha med samhörighet att göra. Hojåkning i sthlm enligt Boniers lexikon lyder: initialrepor på bogesundlandet, transport till bulten för att vidare stärka gruppens samhörighet. Räkmacka på Rosenhill, sammanstrålning Tyresö för inväntan av ordningsvakt varpå förflyttning sker till skogskyrkogården. Efter att agnarna sållats möts högsta rådet på dånalds-sveav för segergorillagånguppvisning för allmänheten.

Jo du har nog rätt.... men det låter ganska korkat att nöta samma 12km år ut och år in, lite komiskt med tanke på hur smarta och reaktionsbenägna en del hojåkare är (inkl mig själv) så fort nån gör fel i trafiken, när nån inte ser dem fast än man kanske trots allt, faktiskt har ett litet fordon och kör väldigt fort osv.

Tänk om vissa kunde rikta samma kritik mot sig själva som de gör mot andra, så fort dem gör fel. De som känner sig berörda i sthlm kan väl helt enkelt använda andra delar av vägnätet och i den mån det går, undvika 12km på bogesund, så finns det inget problem framöver?
Hur svårt kan det vara egentligen????:dummer
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jo du har nog rätt.... men det låter ganska korkat att nöta samma 12km år ut och år in, lite komiskt med tanke på hur smarta och reaktionsbenägna en del hojåkare är (inkl mig själv) så fort nån gör fel i trafiken, när nån inte ser dem fast än man kanske trots allt, faktiskt har ett litet fordon och kör väldigt fort osv.

Tänk om vissa kunde rikta samma kritik mot sig själva som de gör mot andra, så fort dem gör fel. De som känner sig berörda i sthlm kan väl helt enkelt använda andra delar av vägnätet och i den mån det går, undvika 12km på bogesund, så finns det inget problem fram över?
Hur svårt kan det vara egentligen????:dummer


+1 :va
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Frågan är om man ska se det, eller inte.
Ser man det så kanske de tror att det finns
intresse och sänder mer.
Samtidigt är jag lite nyfiken på vad de kommer
ta upp, så jag vill ju se det. Å andra sidan är jag
förmodligen inte hemma så det avgör ju.

Hah, som att det spelar någon roll nu... forumet har ju milslånga trådar om programmet, tror nog de bakom uppdrag granskning och morgondagens program är ganska nöjda nu!

Jag ska i alla fall se, brukar hur som helst se UG och nu när det har något med mitt intresse att göra så varför inte :)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Konstigt att några polacker inte bryr sig, Polen har nog "lite" större problem än så...:rolleyes:

Precis...det är alltså en bajsgrej, men eftersom det inte händer ett skit i Sverige och journalister måste ju göra program om något (hur ska de annars berättiga sin existens och få betalt) så tar man en oviktig bajsgrej och höjer upp det till ett debatstoff.

Är'u dum på riCktigt, LR? :dummer

Vänta nu...för mig finns det ett glasklart samband...farligt att bo där =allvarlig olycka med boende inblandad. Om man nu sedan 80 talet kört som satan där och om man nu ojar sig över hur jävla farligt det är så fattas det väl en del i sambandet dvs "allvarlig olycka". Hur fan kan det komma sig att om det är så jävla farligt att bo där...så har ingen allvarlig olycka med boende där inträffat ? Man kan alltid skita i byxorna för vad "som kan hända". Det är vad murvlarna (och en hel del industrier) bygger sin marknadsstrategi kring. Folks rädsla är alltid tacksamt att exploatera, men om man nu struntar i att bajsa i byxorna så fort någon ritar upp ett hypotetiskt scenario..hur blir det då.

För mig är de som går på sådant skit och låter sig blåsas aningslös RIKTIGT jävla dumma i huvudet..eller naiva.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top