Ungkarlsmat!

Faan skulle inte börjat läst i den här tråden.. Nu blev man ju hungrig:D

Palt är det enda man behöver, den går att äta kall till frukost, uppstekt till lunch och kokt till middag.

Tillbehören är enklast möjliga smör och lingonsylt.

Köpespalt är dock aldrig riktigt bra, dels är dom för små, för hårda och sedan brukar dom innhålla fläskfärs sitället för fläskbitar (så kallad Älvsbypalt).

Mammas palt är bäst, farmors palt kan möjligen dela den platsen...
Mitt ex gjorde bra palt (hon var från Piteå), fan vad jag saknar palt....

Pitepalt är supergott jue. Jag minns när min från västerbotten bördiga mor gjorde sån efter enträget tjat från oss glin. Jo jag har ätit den uppstekt också :hihi

Det kanske vore ngt för Max att servera!

/J

Pitepalt är supergott jue. Jag minns när min från västerbotten bördiga mor gjorde sån efter enträget tjat från oss glin. Jo jag har ätit den uppstekt också :hihi

Det kanske vore ngt för Max att servera!

/J

Det finns en Patzeria i Piteå, jag har dock inte besökt den själv.
Hade den funnits i mina trakter hade jag definitivt gjort det, flera gånger i veckan.

Jag köpte 1kg köttbullar på Lidl (pissaffär i övrigt :mad:) för 23:- om jag inte minns fel. Smakar snarlikt som Mamma scans, vad dom innehåller kollade jag inte så noga.
Lidl sätter jag inte min fot hos igen, jävla pissaffär, eller ja den är ju bra på sitt sätt men jag föredrar att vara frisk.

När jag var där så kollade man runt lite och var och vart annat paket som innehöll kött var det hål på så köttet hade blivit grått osv, jättefräscht ju. :rolleyes:

Jag håller mig till coop, där har de spiralmakaroner för 3 spänn halvkilot. :rock

Coops chips rockar för övrigt, 14 spänn tror jag de kostade för typ 400g. :fakta

Krögarpytt och ägg. Enkelt och lätt att förvara. Det är nämligen mitt problem, allt jag köper hinner bli gammalt. Jag äter ute nästan varje dag, ibland får jag mat från mamma så jag lagar mat hemma max nångång i kvartalet. Och då funkar det inte att ha ost, mjölk och sånt hemma. Bara saker man kan ha i frysen. Ostsås från kelda håller sig nog ett tag också.

Bruna bönor och fläsk :fakta

Annat gott är när man skivar falukorv o lägger på en plåt, smetar på lite pastasås eller tomatpure´ kryddar med oregano eller pizzakrydda.
Riv lite ost över och in i ugnen.

Käka med mos eller pommes.

Det finns en Patzeria i Piteå, jag har dock inte besökt den själv.
Hade den funnits i mina trakter hade jag definitivt gjort det, flera gånger i veckan.

He få rta å slänga sig i långfården och fara norröver. Nå måste Jag ha mig en så nära pitedam. En chey som gör palt är ju för fan drömmen! Varför håller de på med siliconbröst å ajlajners å skit när det är så enkelt!:mad:

Keldas Thai soppa och ett paket nudlar... Koka nudlar i vatten samtidigt som du kokar soppan... Slå av vattnet blanda i skål... Klart på 5 minuter.
Ca 20-25 spänn räcker till två pers...
Dock en varning för att Kelda's soppor och såser har en otäck förmåga
att explodera vilket leder till 30 minuters städande av spis, köksfläkt och skåp
samt vissa brännskador.

Ris skall man ha till oxå! Eller doppar du brödbitar i kanske, mer ungkarlsmat:tummenupp

Annars finn matlagningstips i bokform, Håkan Södergren, han gör bl a 4 kantiga köttbullar, genom att platta till köttfärsdegen och skära rutmönster istället för rulla, säkert en hit på Julbordet:tummenupp :tummenupp

Last edited:
He få rta å slänga sig i långfården och fara norröver. Nå måste Jag ha mig en så nära pitedam. En chey som gör palt är ju för fan drömmen! Varför håller de på med siliconbröst å ajlajners å skit när det är så enkelt!:mad:

Precis, allt vi män vill ha är ju en redig paltkokerska!

Mmm. Jag har ett sexpack pitepalt i kylskåpet. Undra om man skulle gå och gnaga av en bit.. :)

Spola varmvatten tills det är varmast möjliga. Sätt i proppen i slasken och fyll lite vatten på botten. Slå i lagom mängd pulvermos samt en konserv tonfisk. Använd den tomma tonfiskburken för att röra om moset och slå eventuellt på mer pulver/vatten för rätt konsistens. Häv i dig denna delikatess med tonfiskburken...

Släng burken, dra ur proppen och spola rent!... check!

Lovar att du kan göra detta för under 10kr och klart under 3minuter om du har lite fart i värmepannan... :D

.......Gourmet recept ála France!........

Lovar att du kan göra detta för under 10kr och klart under 3minuter om du har lite fart i värmepannan... :D

:D
Kan detta receptet förklara varför du inte har nån med :tuttar ???

Men det är nog svårt att få det billigare...
Bra på första dejten, får man inget så gick man inte så mycket back... :D

:D
Kan detta receptet förklara varför du inte har nån med :tuttar ???

Men det är nog svårt att få det billigare...
Bra på första dejten, får man inget så gick man inte så mycket back... :D

Det kan åtmonstone förklara den där prepubertala flickkroppen han har...den där "rätten" låter lika näringsriktig som wellpapp:hihi

Spola varmvatten tills det är varmast möjliga. Sätt i proppen i slasken och fyll lite vatten på botten. Slå i lagom mängd pulvermos samt en konserv tonfisk. Använd den tomma tonfiskburken för att röra om moset och slå eventuellt på mer pulver/vatten för rätt konsistens. Häv i dig denna delikatess med tonfiskburken...

Släng burken, dra ur proppen och spola rent!... check!

MOHAHAHAHAHAHAHAHA ! :hihi :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...