Ungkarlsmat!

Stick fast en kall palt på en gaffel, spola den under varmvattenkranen, ät.
Upprepa tills mättnad infinner sig.

(EDIT)

För er sörlänningar kan jag berätta att en riktig palt är stor som en större apelsin/mindre grapefrukt och väger minst ett halvkilo.
En riktig palt är grå till färgen, görs på kornmjöl och är fylld med fläsk.

Äter man två så är man mätt, äter man tre faller man i Paltkoma.
Paltkoma är det stadium då man är så jävla mätt att man möjligen orkar se en repris på Simpsson och utstöta Piteläten.. "Ööööh, ööööh"

(EDIT 2)
Jag är fullvuxen karl, och van vid att äta palt, dra av en palt om ni inte uppfyller dom kriterierna, för då infaller paltkomat vid två!

Palt är så in i helvetes jävla superäckligt att det borde klassasa som lagad avföring. Fy för fasen vad äckligt det är.
Hade INGEN aning om vad det var men när jag övernattade i Kittelfjäll förra månaden så var det en som åt det och jag frågade ju vad det var för nåt och tänkte att klart man måste smaka nåt inhemskt skit - man är ju från Skåne.

FY FÖR HELVETE VAD KATTBAJSPISSÄCKLIGT DET VAR!!!! :zpy

Vidrigt för fan.

Såg det senare veckan därpå inne på ICA i Kalix - höll på att spy i butiken för fan.

Ja klart jag är på.
Man borde nästan redovisat efter månaden är slut :D

Svårt nu till jul kanske?

Tänk om nån dör av svält bara för att han skulle komma under 100lappen :gnissla

Ja uppvisade kvitton är ett måste med datum och så.
Inget fusk heller med massa bunkrad mat innan månaden börjar.

Mjaa, tror du? För oss som ej har familjer blir det nog tvärtom. Man blir ju bjuden på en massa mat hit och dit så man slipper ju tjöpa själv.

Jag är på!

Jag kan nog komma under 100 spänn bara på mat, räcker ju med en 15 paket spiralmakaroner från konsum, och lite ketchup på det som man snor på burger king.

Jojo, men då lär du få jävligt ont i magen av all pasta samt skörbjugg (stavning?). :gnissla

Jag är också på.. Handlar för ca 1500 på willys var annan var tredje månad.. besöker inte en affär där emellan.. vet inte om det är snålhet, lathet lr om jag bara hatar gå i affärer

Jag har 5 mil till närmaste Willys så det blir inte så ekonomiskt i det fallet. :gnissla

Last edited:

Mjaa, tror du? För oss som ej har familjer blir det nog tvärtom. Man blir ju bjuden på en massa mat hit och dit så man slipper ju tjöpa själv.

Jag är på!

Jojo, men då lär du få jävligt ont i magen av all pasta samt skörbjugg (stavning?). :gnissla

Jag har 5 mil till närmaste Willys så det blir inte så ekonomiskt i det fallet. :gnissla
Jag kan ju köpa vitaminer för resten av pengarna. :tummenupp

En massa smörja....

Palt är det enda man behöver, den går att äta kall till frukost, uppstekt till lunch och kokt till middag.

Tillbehören är enklast möjliga smör och lingonsylt.

Köpespalt är dock aldrig riktigt bra, dels är dom för små, för hårda och sedan brukar dom innhålla fläskfärs sitället för fläskbitar (så kallad Älvsbypalt).

Mammas palt är bäst, farmors palt kan möjligen dela den platsen...
Mitt ex gjorde bra palt (hon var från Piteå), fan vad jag saknar palt....

Det här orden ni nämner: röra, värma, micra osv? Är det något man borde känna till?
Jag trodde alla som åker fet hoj hade sagt upp elen & levde på 1L Yoggi á 12:-/dag :va Finns ju massa smaker att välja på..

Det här orden ni nämner: röra, värma, micra osv? Är det något man borde känna till?
Jag trodde alla som åker fet hoj hade sagt upp elen & levde på 1L Yoggi á 12:-/dag :va Finns ju massa smaker att välja på..
Helt offtopic men fan vad snygg hoj du har! :gnissla

Jag är på!

Du och jag tävlar. Blir man bjuden är det bara en bonus. Tigger man hos polare eller föräldrar har man sjunkit lågt men borde va tillåtet.

Are you in or out?

Palt är det enda man behöver, den går att äta kall till frukost, uppstekt till lunch och kokt till middag.

Tillbehören är enklast möjliga smör och lingonsylt.

Köpespalt är dock aldrig riktigt bra, dels är dom för små, för hårda och sedan brukar dom innhålla fläskfärs sitället för fläskbitar (så kallad Älvsbypalt).

Mammas palt är bäst, farmors palt kan möjligen dela den platsen...
Mitt ex gjorde bra palt (hon var från Piteå), fan vad jag saknar palt....

Så tycker du - jag tycker iaf rätt. :hihi

Last edited:
Jag är jävligt in!

Makaron-Solid?

Bra - efter december får du rannsaka dig själv på kvitton&dyl och vinnaren ska ha ett års förbrukning av nudlar :D
Kanske inte då man säkert blir trött som fan på skiten, men ära är allt :tummenupp

Haha grabbar!
Den här tråden är ju som gjord för en student som mig =)

Brukar dock va hyfsat seriös med matlagningen, ett storkok i veckan med nån enklare grej typ korvstroganoff, chili con carne el dylikt...

Men en polare i klassen är jävligt skön..
Förra månaden handlade han mat för 300 spänn :näsblod
Men då brukar han laga brakmiddagar i form av lök med pasta.. Han steker altså gul lök och vitlök o kokar lite pasta =)

:rofl :hihi HAHAHA.
För den som är riktigt snål :D

Undrar hur billigt man kan komma undan i månaden på mat utan att bli sjuk på kuppen. Så att man slipper bristsjukdomar och sådant alla lider av idag.

... för en tomat innehåller knappt 10% näringsmässigt av vad en tomat innehöll för 55 år sedan :tummenupp

Microvågsugnar slår sönder b-vitaminerna i maten. Vem micrade sin mat för 55 år sedan? Det är inte maten det är fel på utan hur vi hanterar den.

Fö åt ingen tomater såhär års för 55 år sedan, det var morötter och palsternackor som gällde.

Last edited:
Fö åt ingen tomater såhär års för 55 år sedan, det var morötter och palsternackor som gällde.

Samt kålrot och potatis....

I ungern säljer de 2kg bundle pack innehållande Potatis, Morötter, palsternacka och lök som färdigt för att koka soppa på. 250 forint är priset så komplett middag för hela familjen går på under 10kr....:)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!