Ungkarlsmat!

Det kan åtmonstone förklara den där prepubertala flickkroppen han har...den där "rätten" låter lika näringsriktig som wellpapp:hihi

F-n... Tänkte inte på det... Kan ju även förklara varför han har stannat i längden vid tre äpplen... :D

Vad kostar det kalaset då?

Måste tillägga... sitter och tråkar så det blir snart spenat(1minut i kastrullen) och fiskpinnar(4minuter i pannan).
Lägger fiskpinnarna i grytan med spenaten - och äter direkt därifrån :)

Fiskpinnar stoppar man i brödrosten.....ingen disk, inga problem:yoparty

Varför så insnöade på att det ska vara förbannat billigt!?
Nog med att det ska vara hyfsat gott, inte ta en hel kväll att laga och relativt nyttigt... Upp med lite fler (och bättre?) förslag nu.

Nog med att det ska vara hyfsat gott, inte ta en hel kväll att laga och relativt nyttigt... Upp med lite fler (och bättre?) förslag nu.

Tärna lite oxfilé och rå potatis. Hacka en gul lök. Stek allt (var för sig) och servera med en äggula, riven pepparrot och senapscremé (dijon och creme fraiche). Voila, en klassisk biff rydberg. Hur enkelt som helst och fan så mycket godare än fiskpinnar i brödrosten.

Jag kan fixa om du vill ;)

Va ni lyxar till det... När jag var ungkarl så var det pulvermos blandat i varmt kranvatten och fiskpinnar i brödrosten... hur gott som helst

Visst e den grym.Gjorde själv så när man var ungkarl för 15 årsen.
Berättar man det för folk så tror dom inte man e klok.

Lyxade till det idag, köpte mig ett paket av findus pasta carbonara, typ 40 spänn och det räcker ju minst 4ggr.

Blev faktiskt ganska gott med lite salt och peppar på det, och satan vad mätt jag är nu. :3freak

:gnissla

:rock

:hej

Felix köttbullar i gräddsås. Har säkert nämnts någonstans redan men dom kan gott nämnas igen! Såå goda! Lite mos eller pasta eller ris eller whatever till så har man en bra och god måltid.:) Sen är det ju helkonserv vilket är ett +. Man kan köpa på sig flera om man har en bra månad. Dom jag köpte idag håller till 15 oktober 2010.:tummenupp

Exakt :fakta
Som veteranunkis gjorde jag ett tappert försök tidigare i tråden men de yngre pulvermosunkisarna vann :hihi

Var det inte ett stort reportage i Bilsport för drygt ett halvår sedan där killen som byggt HotWok-bilen förklarade hur han åt för typ 2kr per portion för att ha råd att köra dragracing? Jag skrattade som fan när jag läste det i alla fall...:D

Hur snåla är ni? Ungkarlsmat ska gå att laga på under 10min untantag om man kokar ris eller så. Men beacon köttfärs kyckling kassler pasta ris massa konserver lök oliver fetaost kryddor, har man det hemma så slänger man ihop flera gourmeträtter.

Edit: glömde det viktigaste sambal oelek, är ni sopor kan ni rädda maten ialf.

Har man inte så mycket pengar är det bra om saker är billiga.:)
Oftast är billig mat snabblagad också.

Jo det förstår jag, jag hade det rätt knapert när jag pluggade också. Men man kan ju undvika den riktiga skräpmaten, det vara mest det jag menade. Korv med låg kötthalt, pulvermos, konserverade köttbullar och sånt, det är inte sunt kan jag säga. Jag brukade göra fisksoppa med morötter, selleri , purjolök mm som var rätt billig och god. Var det mycket månad kvar i slutet av pengarna var det soppa på potatatis och lök :hihi

Jag äter kanhända lite dyrare idag men forfarande snabblagat eftersom jag bor själv. Ikväll kom jag hem sent från jobbet, det blev just rätten ovan, stuvad spenat med ägghalvor och bröd. Nu är det päron och ost som efterätt och glo på Discovery. Det kanske blev lite dyrare än pulvermos och hotdogs, men det gick lika fort och är hälsosammare

Jo nu e ju detta 15 årsen men idag har man fru å 3 barn å då funkar ju inte d.
Så nu står man vid spisen varje dag å lagar mat.Det är värt den tiden man
lägger i köket.

Precis. Och hade du inte skaffat fru och barn utan fortsatt som ungkarl fram tills du vore 40 som jag, ja då hade du fått kamma till dig och börjat laga sund mat i alla fall. Ty annars hade du levt dig sjuk av junkfood med mycket transfetter, raffinerat socker och snabba kolhydrater.

Last edited:
Mat som jag har lagat denna vecka.
Sätt på pastavatten, släng in en kycklingfile i micron, sätt på pannan skär kycklingen i tugg bitar krydda med någon indisk krydda släng över lite vetemjöl, släng i pastan, släng i massa olja och i med kycklingen, pastan klar i med lite unkel benns tikki masal rör om.
Släng upp på tallrik lägg de krispiga bitarna brevid.

sätt på pasta vatten tina beacon i micron, släng i pastan hacka lök, och beacon släng i det i pannan tillsammans med lite championer krydda med chyennepeppar och sambal dra ner värmen släng i lite creme freche rör om, ta bort pastan och rör ihop.

Gott är det att micra så gör mist 2 portioner.

Orka skriva som man ska.

Jag äter bara dålig mat på jobb. Där är det mest för att jag inte vill förstöra bra och god mat genom att äta den där.:)

Om du nu är så bra på att laga mat så får du gärna komma hit och göra något storkok.

Jag brukar köpa färdiga sallader på väg till jobbet, i personalmatsalen är det förvisso god mat, men det är det som är problemet. Jag lastar på för mycket :hihi

Jag brukar faktiskt fira jul i Malmö/Köpenhamn. Men i år blir det Kiev. Så du får bojla din julskinka själv :tungan

Jag tror inte att jag är bra på att laga mat, jag är bra på att att fixa till enkla goda saker efter alla singelår och båtsomrar kanske.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!