Ungkarlsmat!

Va ni lyxar till det... När jag var ungkarl så var det pulvermos blandat i varmt kranvatten och fiskpinnar i brödrosten... hur gott som helst

kranvatten :rock :klappar

Grabbar! Nu när det närmar sig jul! Köp julmust! :yoparty

Har redan köpt. Bor 4 meter ovanför lokala Konsum och ibland kan det bli en del besök om dagarna.
Känns som ett större källarskafferi - man behöver bara ta på sig sandalerna och sen ner för en trappa och bara plocka på sig vad man behöver :) varje gång man glömmer nåt är man där på 2 röda igen.... de känner mig nu :rolleyes:

Last edited:
Koka makaroner i kastrull. Lägg i ett-par tre korvar i nämnda kastrull. Koka några minuter tills det är klart.
Häll av spadet, ta fram en sked och liksom hacka sönder korvarna.
Ställ fram kastrullen på ett underlägg och ät med redan nämnda sked.

För lite lyx kan detta serveras med en folköl. Det måste vara en folköl och inget annat isf.

Smaklig måltid.

Ähh, överkurs med makaroner ju.

Häll i vatten i en kastrull, koka några korvar. När du tror att korvarna är kvar lägg ur dom och häll i potatismospulver och rör om lite. I med korvarna och skvätt på lite senap och ketchup.

Ät som en gris framför tv'n i kallingarna.

:yoparty

:rofl :hihi HAHAHA.
För den som är riktigt snål :D

Undrar hur billigt man kan komma undan i månaden på mat utan att bli sjuk på kuppen. Så att man slipper bristsjukdomar och sådant alla lider av idag.

... för en tomat innehåller knappt 10% näringsmässigt av vad en tomat innehöll för 55 år sedan :tummenupp
Jag är hyfsat snål, jag köper coops spiralmakaroner, 3kr för en påse med 500g.

Jag klarar mig nog på 1000 spänn i månaden på mat, äter bara det billigaste jag hittar så har man mer pengar över till hojen. :gnissla

Måste hitta några billiga köttbullar som smakar lika gott som mamma scans, de är fan snuskigt dyra, kostar ju över 40 spänn för ett stort paket. :gnissla

Hajns är de enda bönorna värda namet:mad:
Fifan, jävla brat. :mad:

Last edited:
Stick fast en kall palt på en gaffel, spola den under varmvattenkranen, ät.
Upprepa tills mättnad infinner sig.

(EDIT)

För er sörlänningar kan jag berätta att en riktig palt är stor som en större apelsin/mindre grapefrukt och väger minst ett halvkilo.
En riktig palt är grå till färgen, görs på kornmjöl och är fylld med fläsk.

Äter man två så är man mätt, äter man tre faller man i Paltkoma.
Paltkoma är det stadium då man är så jävla mätt att man möjligen orkar se en repris på Simpsson och utstöta Piteläten.. "Ööööh, ööööh"

(EDIT 2)
Jag är fullvuxen karl, och van vid att äta palt, dra av en palt om ni inte uppfyller dom kriterierna, för då infaller paltkomat vid två!

Last edited:
Ärligt så är storkoket en gång i veckan bra bekvämt... en insats -> bra micromat för en vecka. :tummenupp

Måste hitta några billiga köttbullar som smakar lika gott som mamma scans, de är fan snuskigt dyra, kostar ju över 40 spänn för ett stort paket. :gnissla

Jag köpte 1kg köttbullar på Lidl (pissaffär i övrigt :mad:) för 23:- om jag inte minns fel. Smakar snarlikt som Mamma scans, vad dom innehåller kollade jag inte så noga.

Jag är hyfsat snål, jag köper coops spiralmakaroner, 3kr för en påse med 500g.

Jag klarar mig nog på 1000 spänn i månaden på mat, äter bara det billigaste jag hittar så har man mer pengar över till hojen. :gnissla

Fifan, jävla brat. :mad:

HAHAHAHHAHAHAHAHA.
Ja, nog går det att komma under tusenlappen.
Men de spiralmakaronerna finns inte på Konsum jag bor ovanför :va Inte för 3kr iaf.

Jag har bara lyxat detta året med renskav, oxfile och allt vad det heter - det var rätt dyrt, kanske onödigt dyrt ibland. Ska testa att komma under tusenlappen för december månad. Denna månaden är redan körd med allt vad pizza&burgare heter.
Hoppas man inte får för sig att gå in i väggen o sånt som alla andra med bristsjukdomar får för sig i dagarna nu för tiden.

Jag köpte 1kg köttbullar på Lidl (pissaffär i övrigt :mad:) för 23:- om jag inte minns fel. Smakar snarlikt som Mamma scans, vad dom innehåller kollade jag inte så noga.

Spring o kolla vad de innehåller nu och meddela oss här. Jag tror att det mestadels är druvsocker, förtjockningsmedel, lökröra och griskött om jag får säga mitt :tummenupp

Last edited:
HAHAHAHHAHAHAHAHA.
Ja, nog går det att komma under tusenlappen.
Men de spiralmakaronerna finns inte på Konsum jag bor ovanför :va Inte för 3kr iaf.

Jag har bara lyxat detta året med renskav, oxfile och allt vad det heter - det var rätt dyrt, kanske onödigt dyrt ibland. Ska testa att komma under tusenlappen för december månad. Denna månaden är redan körd med allt vad pizza&burgare heter.
Hoppas man inte får för sig att gå in i väggen o sånt som alla andra med bristsjukdomar får för sig i dagarna nu för tiden.

Spring o kolla vad de innehåller nu och meddela oss här. Jag tror att det mestadels är druvsocker, förtjockningsmedel, lökröra och griskött om jag får säga mitt :tummenupp

Man kan ju lätt komma under 1000 kr på en månad. Jag käkar för ungefär 1000-1500 kr varje månad. Normal mat då alltså, ibland blire lite kött o sånt samt massa gegga att ha på mackan som inte är helt gratis.

Kanske skulle efterlysa en tävling, den som kan äta billigast på SH under en månad?

Jag är innihelvete på iaf!

Färskpastatortellini 4 min - ostsås 0,45 min micro - macka --> Klart
Eldorado, 25:-/port - Kelda 6-8:- - $ - --> Billigt

Är på jobbet nu och bullarna ligger hemma i kylen, återkommer med rapport :näsblod.

Färskpastatortellini 4 min - ostsås 0,45 min micro - macka --> Klart
Eldorado, 25:-/port - Kelda 6-8:- - $ - --> Billigt

En portion Findus ca 22:-/port.

Man hinner ta en dusch under tiden maten står i micron, vilket i sig effektiviserar livsuppehället och den beräknade tiden av lathet i soffan utökas :mattias.

Last edited:
Man kan ju lätt komma under 1000 kr på en månad. Jag käkar för ungefär 1000-1500 kr varje månad. Normal mat då alltså, ibland blire lite kött o sånt samt massa gegga att ha på mackan som inte är helt gratis.

Kanske skulle efterlysa en tävling, den som kan äta billigast på SH under en månad?

Ja klart jag är på.
Man borde nästan redovisat efter månaden är slut :D

Svårt nu till jul kanske?

Tänk om nån dör av svält bara för att han skulle komma under 100lappen :gnissla

Ja klart jag är på.
Man borde nästan redovisat efter månaden är slut :D

Svårt nu till jul kanske?

Tänk om nån dör av svält bara för att han skulle komma under 100lappen :gnissla
Jag kan nog komma under 100 spänn bara på mat, räcker ju med en 15 paket spiralmakaroner från konsum, och lite ketchup på det som man snor på burger king.

En halv baguette med köttbullar ( miccrade såklart ) med riven ost över... vips in i micron, låt osten smälta... mumma det....

Jag kan nog komma under 100 spänn bara på mat, räcker ju med en 15 paket spiralmakaroner från konsum, och lite ketchup på det som man snor på burger king.

Länk till de där dundermakaronerna?
Ska jag behöva dra ner på vårt konsum här nere o fråga? Usch, har ju suttit i stolen ett par timmar nu till ingen nytta - låt mig slippa röra på mig :tungan

(snart Simpsons)

Jag är också på.. Handlar för ca 1500 på willys var annan var tredje månad.. besöker inte en affär där emellan.. vet inte om det är snålhet, lathet lr om jag bara hatar gå i affärer

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!