Ungkarlsmat!

Hur snåla är ni? Ungkarlsmat ska gå att laga på under 10min untantag om man kokar ris eller så. Men beacon köttfärs kyckling kassler pasta ris massa konserver lök oliver fetaost kryddor, har man det hemma så slänger man ihop flera gourmeträtter.

Edit: glömde det viktigaste sambal oelek, är ni sopor kan ni rädda maten ialf.
Sambal häller man ju i chili con carnen, annars smakar det ju inte starkt, då kan man lika bra kalla det con carne, liksom.

Sambal finns alltid i min kyl iaf.

Skölj, blötlägg och koka upp 2dl quinoa (5min), stek sedan quinoan och tillsätt kryddor efter smak(5min).

2dl quinoa räcker till 8 stora portioner och man blir kastrullmätt utan att må dåligt på endast två portioner. Om man tvunget ska lyxa till det kan man kasta i kött eller lite sallad, annars duger det fint som det är.

Till efterrätt serveras nachochips med riven ost som man hivar in i ugnen eller grönsaksstavar som doppas i lätt crème fraiche Paprika & chili.

Skölj, blötlägg och koka upp 2dl quinoa (5min), stek sedan quinoan och tillsätt kryddor efter smak(5min).

2dl quinoa räcker till 8 stora portioner och man blir kastrullmätt utan att må dåligt på endast två portioner. Om man tvunget ska lyxa till det kan man kasta i kött eller lite sallad, annars duger det fint som det är.

Ska prova det där ikväll... Dör jag (det quinoa låter giftigt) vill jag veta var du bor :mad:

För att det är avgörande. Smakar det skit gör det i regel gott för dig.

Dessutom är det knappast avgörande för om det ska smaka bra eller inte.

Alltså, bara för att det är dyrt måste det ju såklart inte vara godare. Men det är rätt ofta att dyrt smakar bättre och billigt smakar sämre, eller inte alls. :fakta

Det jag menade var egentligen att alla matförslag som dök upp, helt plötsligt hade ett maxtak på 5kr. Man kanske kan höja taket lite iaf, och få fram lite mer halvvettiga förslag. :rolleyes:

Jo nu e ju detta 15 årsen men idag har man fru å 3 barn å då funkar ju inte d.
Så nu står man vid spisen varje dag å lagar mat.Det är värt den tiden man
lägger i köket.

Samma här... var ett gäng år sen.. har försökt övertala familjen om hur gott det är men dom lyssnar inte på mig :)

Coop´s makaroner på 500g kostade 3,90kr i Helsingborg :mad
Åt det med deras falukorv idag som man fick köpa 2 av för 40kr om man var medlem - jag blev medlen samma dag.

Precis. Och hade du inte skaffat fru och barn utan fortsatt som ungkarl fram tills du vore 40 som jag, ja då hade du fått kamma till dig och börjat laga sund mat i alla fall. Ty annars hade du levt dig sjuk av junkfood med mycket transfetter, raffinerat socker och snabba kolhydrater.[/QUOTE]

Ingen fara.Tog tag i maten innan jag träffa henne och började seriöst
med gymträning,då e maten a och o.

Tina köttfärs på med pasta vatten, steka köttfärsen sen löken i med massa vitlök championer kryddor sabal, istället för krossade tomater släng i lite creme freche släng i lite fetaost och oliver. rör ihop så är det smaskens att micra.

varma mackor med lite råvaror på är underskattat som kvällsmat.

Nu till helgen blir det väl bara massa pizza kebab och en god köttbit ute på någon krog.

Jag säger bara Billy's pizzor..insnöad på kebabsmaken just nu :slurp
Gorbys veggie pirog är asgod (för smakens skull..nej jag är inte vegetarian)

Annars är fil och start grymmt underskattat eller havregrynsgröt med lite socker på mmmmm:tuttar

Gorbys veggie pirog är asgod (för smakens skull..nej jag är inte vegetarian)

Annars är fil och start grymmt underskattat eller havregrynsgröt med lite socker på mmmmm:tuttar
Sockerberoende? Havregrynsgröt äts med mjölk och kanel, annars naturellt.

Själv så är jag rätt så inkörd på deras fullkornspizza just nu. Himla smidigt när man kommer hem sent att slänga in två såna i micron i tre minuter.

Och förövrigt så anser jag inte att snabbmakaroner är tjänligt som människoföda. :mad:
Till skillnad mot vad vissa andra i denna tråd tycks anse.

Ska prova det där ikväll... Dör jag (det quinoa låter giftigt) vill jag veta var du bor :mad:
Då får du springa ifatt mig först :tuttar

Gick det bra eller? Din aktivitet idag har varit.. knapp? :näsblod

Kanske skulle sagt att de ska blötläggas i 30 min för att det giftiga skalet ska gå att skrapa bort? :gnissla

Sockerberoende? Havregrynsgröt äts med mjölk och kanel, annars naturellt.

Nejdå..tycker bara att det är gott att ha en tesked socker på gröten :)
Och även om jag säger att Start är "bra" unkarlsmat så vågar jag inte äta det mer än någon gång i veckan (om ens det) pga just den höga sockerhalten. Brukar blanda ut lite grand i Da Müsli (som är asgott!!) så det blir utspätt!

Varför är det en massa kvinnor i UngKarlsmatstråden och jiddrar?

:mad:

När jag var ungkarl så hade jag en fritös!

Jag friterade ALLT! Snuskigt snabbt och så slipper man diska grytor och skit bara byta olja var tionde år :hihi

Toastern var också en :angel Helig vän, i med whatever+ ost och kryddor mellan ett par brön!

Så Köp er en Toaster och en fritös! :mattias

Toastern har jag kvar :tummenupp

:zpy Men Fritösen :zpy :kräks

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park