Undrar lite ?

j0na5

rookie
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Örebro
Hoj
2007, Honda, Fireblade
Hej !

när det heter sporthoj.com
antar man att det endast skall vara folk med sporthojsfolk här inne.

hur kommer det sig att folk med bla motarder, custumhojjar osv hålls här ?

finns det inga egna sidor för såna som inte använder sig utav en riktig sportmaskin ?

som att volvoentusiaster sitter på en ferrarisajt o disskuterar :tuttar

säkert en massa arga inlägg att invänta men WTF it´s a free country :banana
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
jag räknar motard till en typ utav sporthoj.

att sen customhojar finns här bryr jag mig inte om, oftast så bidrar customåkarna till något i diskussioner och då skiter jag fullständigt i vad dom kör.
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Jag tycker bara det är härligt med en större variation. Även om åsikterna skiljer sig åt så är kunskapsmängden större.

Problemet med denna sida är inte att vi har olika maskiner. Det är att man inte får ha en annorlunda åsikt utan att bli påhoppad. Men eftersom de flesta är trevliga här på forumet och som sagt, innehållet är ofta mycket bra. Så stannar jag kvar:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Till skillnad mot vad du tror så är inte sporthojsförare den yttersta eliten av motorcyklar, man får inte högre status för att man (eller ofta pappa) äger en sporthoj.

Många här som kör sporthoj kör som gudar, fort och säkert, men långt ifrån alla, många här med sporthoj har liksom du köpt det dom tror ger mest status vid korvkiosken.

Sen har dom den påställd några helger om året och vinglar fram som Bambi på hal is.

Många här som inte har sporthoj kör året om på sina (i dina ögon) sunkiga skithojar, dom kör dessutom åttor kring gruppen jag nämnde tidigare på alla underlag.
 

Mr Brooks

Pro bono publico
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Borås
Hoj
Honda CB 1000 RA -11
Att äga en sporthoj innebär ofta bara att personen åker mc ibland - inget mer. :Bugar

Det är ett alltså ett felaktigt antagande du gör - ungefär som att tro att alla som äger en sportbil är tävlingsförare... :rolleyes:
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Till skillnad mot vad du tror så är inte sporthojsförare den yttersta eliten av motorcyklar, man får inte högre status för att man (eller ofta pappa) äger en sporthoj.

Många här som kör sporthoj kör som gudar, fort och säkert, men långt ifrån alla, många här med sporthoj har liksom du köpt det dom tror ger mest status vid korvkiosken.

Sen har dom den påställd några helger om året och vinglar fram som Bambi på hal is.

Många här som inte har sporthoj kör året om på sina (i dina ögon) sunkiga skithojar, dom kör dessutom åttor kring gruppen jag nämnde tidigare på alla underlag.

Riktigt bra skrivet. Har själv haft en GSXR 1000 innan och sålde den av ren självbevarsedrift. Det finns max 100 pers i Sverige som verkligen kan hantera en sån hoj.

OM jag köper en helkåpa igen blir det en 600 eller 750.

// Afterburner
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Till skillnad mot vad du tror så är inte sporthojsförare den yttersta eliten av motorcyklar, man får inte högre status för att man (eller ofta pappa) äger en sporthoj.

Många här som kör sporthoj kör som gudar, fort och säkert, men långt ifrån alla, många här med sporthoj har liksom du köpt det dom tror ger mest status vid korvkiosken.

Sen har dom den påställd några helger om året och vinglar fram som Bambi på hal is.

Många här som inte har sporthoj kör året om på sina (i dina ögon) sunkiga skithojar, dom kör dessutom åttor kring gruppen jag nämnde tidigare på alla underlag.

Vilken fråga svarade du på egentligen? Frågan var varför folk som inte kör sporthoj reggar sig på sporthoj.com :va

(Det står väl dessutom i reglerna att man minsann ska äga en sporthoj.) :fakta
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Har du inte sett filmen där en Guldvinge smiskar kurvor på allmän väg genom en skog . Har för mig att det även finns en filmsnutt där en Guldvinge kör ifrån ett gäng sporthojar på bana.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Har du inte sett filmen där en Guldvinge smiskar kurvor på allmän väg genom en skog . Har för mig att det även finns en filmsnutt där en Guldvinge kör ifrån ett gäng sporthojar på bana.

Det gör ju inte guldvingen till en sporthoj. Jag har sett en film där man kör ifrån en R1'a med en tornado och en Porsche.

Varken Porsche eller flygplanet blir en sporthoj för det...
:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilken fråga svarade du på egentligen? Frågan var varför folk som inte kör sporthoj reggar sig på sporthoj.com :va

(Det står väl dessutom i reglerna att man minsann ska äga en sporthoj.) :fakta

Okej, då svarar jag väl på exakt den frågan då.

sporthoj har UTVECKLATS från ett rent sporthojsforum till sveriges största och bästa motorcykelforum.

Många som kör sporthoj ett år kör annat nästa år, andra hänger här för att dom känner någon annan som gör det, ytterligare andra hänger här år efter år och har statusen "letar hoj" eller "håller på med körkortet".

Tycker man inte om blandningen här kan man ju låta bli att hänga här själv, så enkelt.
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Okej, då svarar jag väl på exakt den frågan då.

sporthoj har UTVECKLATS från ett rent sporthojsforum till sveriges största och bästa motorcykelforum.

Många som kör sporthoj ett år kör annat nästa år, andra hänger här för att dom känner någon annan som gör det, ytterligare andra hänger här år efter år och har statusen "letar hoj" eller "håller på med körkortet".

Tycker man inte om blandningen här kan man ju låta bli att hänga här själv, så enkelt.

Haha lite sant kanske, sitter säkert ett par 16 åringar bakom endel användare och är riktiga tyckare haha:D
 

j0na5

rookie
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Örebro
Hoj
2007, Honda, Fireblade
Wikipedia :

Sporthoj kallas normalt en motorcykel utvecklad med stil och prestanda som anknyter till tävlingsmotorcyklar för roadracing.

:sissy
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top