2692946 Vad han menar är säkert att ändra försäkringen ifrån helförsäkring till garageförsäkring över vintern.... Med en konventionell försäkring kan du ställa av o på som du vill o jag förstår ärligt talat inte varför folk går på en sån nit ??? Jag hade sporthojen inreggad i somras , i Folksam , med en konventionell försäkring. Jag ställde av o på säkert 20 ggr under sommaren..

. Är i den sitsen att jag har mina 2 barn varannan veckan då får hojarna vila , så varför ska jag betala dyra föräskringspengar då ?
Påställning görs via datorn på vägverkets hemsida , går på 2 sekunder. Så fort hojen är påställd går försäkringen automatiskt över ifrån garageförsäkring till helförsäkring. Ställer av gör jag på samma sätt o försäkringen ändras automatiskt till garage igen. Betalar bara för de dagar jag kör....
Förra säsongen kostade mig bara snäppet mer än en helårsförsäkring på motarden , drygt 2000:-. Hade aldrig ett skattemärke på hojen , för det hann aldrig komma innan jag ställde av den igen !