Trygghansa ett skämt?

ok, tackar för svaret... Hoppas att du har rätt för jag e så jävla sugen på en sporthoj, typ R6 eller R1:a, men jag vågar inte köpa innan det blir klart hur dyrt det blir... Men o andra sidan, handlar det om hundralappar och inte tusenlappar så svider det inte så mycket :rolleyes:

Nee men jag tror inte att det kommer bli så farligt som alla tror...
Som sagt...dom dödar allt som har med sporthoj att göra på marknaden om dom höjer så mycke...
...och skulle dom nu få för sig att gör de så får dom juh räkna med en hel del skenförsäkringar och bedrägerier...
Storebror Svergie är det ingen som accepterar :tummenner
Nån jävla måtta får d vara...

Jomenvisst, jättebegåvat. :näsblod

(P.S. Kommunistsamhället är förresten högerstyrt sedan en tid. Räkna inte med att den omställningen innebär lägre kostnader för hojåkandet. Försäkringspremiernas storlek har dessutom ganska litet med "samhället" att göra utan är en direkt följd av en fri prissättning på en i princip oreglerad marknadsekonomisk spelplan. Alltså precis så o-kommunistiskt som man kan tänka sig. :tungan D.S.)

HAHAHAHA snacka om svar på tal :tummenupp

Vad svarar du på det Sniper???

Om jag inte helt har missuppfattat vad regeringen har föreslagit angående trafikförsäkringarna, är att det ska det införas en SKATT på denna. Den kommer att ligga på 300 kr. Utöver detta ska försäkringsbolagen genom TF täcka upp de kostnader som orsakas av olyckor. Dvs sjukhuskostnader, sjukförsäkring rehabilitering osv, de beräknas kosta 11 - 12 miljarder om året. Dessa kostnader skall fördelas på försäkringstagarna. Vad som hamnar på sporthojar är det nog ingen som vet än. Finns inget beslut på det än, men det kommer. Det är detta system som finns i Finland.

Det var någon som undrade varför det var så stor skillnad på hel o halv försäkring. Cykeln ni ser här var o synade marken i somras. Alla kåpor, bakram, backspeglar, blinkers o div smått o gått gick sönder. Ta ut nya delar skulle kosta någonstans mellan 45 000 - 50 000 + tid på verkstad. Det kostar att ligga på topp :hej

:öl

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey