Har haft en hoj (VFR 800) försäkrad i flera år hos T-H, sålde den i våras för att jag tyckte att jag ville ha snabbare hoj. Ringde T-H och fick veta att en CBR 600 -99 skulle kosta 13' hel/hel. Hämtar en i Tyskland och ringer T-H för att försäkra den, då säger de att visst det går bra, men efter 1/9 (min gamla hojs förfallodatum) så höjer de premien med 60 %... Kul! Förra hojen höjde de med 50 % förra gången det va dags att försäkra om den.
När går vi hojåkare (SMC?!) ihop och utarbetar ett förslag på ett vettigt sätt att försäkra hojar, jag har sett ett förslag här i forumet och det verkar ju bra, men det verkar inte va många som lyssnar och vill realisera.
Som info kan jag berätta att tysken jag köpte hojen av, en kille på 21 år, hade under € 300 (knappt 2800 kr) hel/hel på CBR'n.
Ska vi försäkra våra hojar i tyska försäkringsbolag??!
När går vi hojåkare (SMC?!) ihop och utarbetar ett förslag på ett vettigt sätt att försäkra hojar, jag har sett ett förslag här i forumet och det verkar ju bra, men det verkar inte va många som lyssnar och vill realisera.
Som info kan jag berätta att tysken jag köpte hojen av, en kille på 21 år, hade under € 300 (knappt 2800 kr) hel/hel på CBR'n.
Ska vi försäkra våra hojar i tyska försäkringsbolag??!