Trollstigen

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hur länge är det öppet så man kan åka t ex Geiranger-Åndalsnäs efter 63:an? Jag hörde nån surra om att dom stänger ner en del väger i Norge mot hösten..

Tänkte om det är dumt att planera in en tur där i slutet på augusti
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur länge är det öppet så man kan åka t ex Geiranger-Åndalsnäs efter 63:an? Jag hörde nån surra om att dom stänger ner en del väger i Norge mot hösten..

Tänkte om det är dumt att planera in en tur där i slutet på augusti

Skulle bli mycket förvånad om de stänger redan i aug.... Oktober kanske, men inte aug?
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Skulle bli mycket förvånad om de stänger redan i aug.... Oktober kanske, men inte aug?

Finns en sida som berättar när den öppnas och stängs. Trollstigen öppnas i mitten av maj och stängs i mitten av oktober. Dock är det beroende på vädret
Hela september är nog skottsäkert.

Jag åkte ett år dit när jag läste på morgonen att dom öppnade rekordtidigt, typ 14/5. Slängde mig på hojen och möttes där av:
060515b3.jpg
 

Bifogat

  • 060515b3.jpg
    060515b3.jpg
    44.8 KB · Visningar: 122

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Passerade nu Trollstigen för 25:e gången för en vecka sedan. Senast besöket var 2010 och......blev mäkta förvånad på toppen.

Ni som varit där tidigare minns att, från Geirangerhållet, så stod på vänster sida affärer, restauranger, parkering etc etc. Nu såg den sidan ut såhär:
Allt borta och bara vatten!!
120817b94.jpg
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag och en polare är borta i Norge nu.
Har kört utmed kusten från Trondheim söderut.

Är ca. 5-6 mil från Trollstigen nu.
Galet fina hojvägar om man kör efter tomtom's slingriga vägar alternativ.

Kommer bli svårt att se nöjd ut när man åker hoj i Stockholm igen..........

ImageUploadedByTapatalk1346265991.112550.jpg
ImageUploadedByTapatalk1346266030.088017.jpg
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Sidan kan inte visas står det. Tror jag tankade ned denna vägbeskrivning förra året och körde efter den. Nu hittar jag inte på den och vill göra resa igen. Någon som har denna sjukt bra beskrivning nedladdad och kan skicka den?//Alex
Mysko! När jag klickar på länken så skriker min dator dessutom "virus"! Rätt eller fel, virusprogrammet (NOD 32) kan vara överkänsligt? (eller så kan det vara helt rätt ute...)

Men, ibland har man tur. :) Jag laddade ned den förra året. PM:a en e-postadress så mailar jag den till dig.
 
Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Vet inte om det redan ligger någon videosnutt från stigen i denna tråd... lägger in en gammal post även här för den som är intresserad ==>

Fick lite bilder och video-snuttar från norgeresan i somras av resans kameraman... Taget med en vanlig digitalkamera & ingen racing men kanske intressant för den som vill se lite av Trollstigen i makligt tempo :)

(+ att man få se baken på mig & min lilla Puch Dakota + ryggsäck i början, sen gasade jag sönder det som var kvar av den bakre topplockpackningen ;))

Fanns ett par andra filmsnuttar med trevligare körning & vyer också men Trollstigen är ju lite omtalad så jag slänger upp den iaf. Tror det var ca 800m stigning, drygt 8% stigning... och 5-8km väg... Provar att slänga med en bild/länk på en panoramavy från en turistbyrå oxå för den som vill se fågelperspektivet: LÄNK

Annars händer inget med bygget just nu...

 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top