Trollstigen

Hur länge är det öppet så man kan åka t ex Geiranger-Åndalsnäs efter 63:an? Jag hörde nån surra om att dom stänger ner en del väger i Norge mot hösten..

Tänkte om det är dumt att planera in en tur där i slutet på augusti

Hur länge är det öppet så man kan åka t ex Geiranger-Åndalsnäs efter 63:an? Jag hörde nån surra om att dom stänger ner en del väger i Norge mot hösten..

Tänkte om det är dumt att planera in en tur där i slutet på augusti

Skulle bli mycket förvånad om de stänger redan i aug.... Oktober kanske, men inte aug?

Skulle bli mycket förvånad om de stänger redan i aug.... Oktober kanske, men inte aug?

Finns en sida som berättar när den öppnas och stängs. Trollstigen öppnas i mitten av maj och stängs i mitten av oktober. Dock är det beroende på vädret
Hela september är nog skottsäkert.

Jag åkte ett år dit när jag läste på morgonen att dom öppnade rekordtidigt, typ 14/5. Slängde mig på hojen och möttes där av:
060515b3.jpg

Bifogat

• 060515b3.jpg
    060515b3.jpg
    44.8 KB · Visningar: 122
Passerade nu Trollstigen för 25:e gången för en vecka sedan. Senast besöket var 2010 och......blev mäkta förvånad på toppen.

Ni som varit där tidigare minns att, från Geirangerhållet, så stod på vänster sida affärer, restauranger, parkering etc etc. Nu såg den sidan ut såhär:
Allt borta och bara vatten!!
120817b94.jpg

Jag och en polare är borta i Norge nu.
Har kört utmed kusten från Trondheim söderut.

Är ca. 5-6 mil från Trollstigen nu.
Galet fina hojvägar om man kör efter tomtom's slingriga vägar alternativ.

Kommer bli svårt att se nöjd ut när man åker hoj i Stockholm igen..........

ImageUploadedByTapatalk1346265991.112550.jpg
ImageUploadedByTapatalk1346266030.088017.jpg

Sidan kan inte visas står det. Tror jag tankade ned denna vägbeskrivning förra året och körde efter den. Nu hittar jag inte på den och vill göra resa igen. Någon som har denna sjukt bra beskrivning nedladdad och kan skicka den?//Alex
Mysko! När jag klickar på länken så skriker min dator dessutom "virus"! Rätt eller fel, virusprogrammet (NOD 32) kan vara överkänsligt? (eller så kan det vara helt rätt ute...)

Men, ibland har man tur. :) Jag laddade ned den förra året. PM:a en e-postadress så mailar jag den till dig.

Last edited:
Vet inte om det redan ligger någon videosnutt från stigen i denna tråd... lägger in en gammal post även här för den som är intresserad ==>

Fick lite bilder och video-snuttar från norgeresan i somras av resans kameraman... Taget med en vanlig digitalkamera & ingen racing men kanske intressant för den som vill se lite av Trollstigen i makligt tempo :)

(+ att man få se baken på mig & min lilla Puch Dakota + ryggsäck i början, sen gasade jag sönder det som var kvar av den bakre topplockpackningen ;))

Fanns ett par andra filmsnuttar med trevligare körning & vyer också men Trollstigen är ju lite omtalad så jag slänger upp den iaf. Tror det var ca 800m stigning, drygt 8% stigning... och 5-8km väg... Provar att slänga med en bild/länk på en panoramavy från en turistbyrå oxå för den som vill se fågelperspektivet: LÄNK

Annars händer inget med bygget just nu...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025