yonsson: Den skulle ju kunna ha en räknare eller så är det en viss motortemperatur som man vill uppnå medelst tomgång eller så är det helt enkelt så att man har kommit fram till en tid för de som saknar en annan indikator. Jag skulle dock våga påstå att det är en myt att man kan ersätta en ommappning men den där övningen.
Twintorsk: Jag har för mig att syftet men den övningen skall vara att den anpassar sig till det rådande atmosfäriska trycket. Det kan också vara så att den funderar över TPSen. Att den sätter en baseline så att säga. Våra EFI må vara oadaptiva, men de har åtminstone lite mer "intelligens" än en förgasare.
swingmaster: Jag har gjort den där anpassningen indirekt i samband med ommappning eftersom man då rekommenderas att återställa TPSen och sedan så skall den stå på tomgång tills en indikator blir grön i TuneECU och det kan ta sin lilla stund. Jag är inte så bekväm med att ha en luftkyld motor ståendes på tomgång i onödan så kan jag undvika det så gör jag det.