Triumph Thruxton-tråden.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ledsamt att en hoj som någon lagt så mycket tid och pengar på är trögsåld! (skänker en tanke åt Zard och hans plånbok...)

Har du provat utomlands? Tyskland? Större marknad, fler tänkbara köpare - den är ju så speciell att man borde ha större chans att hitta rätt köpare "där nere".

Ja herrejävlar Zards hoj för under hundra. Det måste vara ett kap för många.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
MEN man får ju aldrig in pengar från extragodis. Orkar man så kan man ju plocka av grejerna och sälja dom separat på ebay för att få igen lite, men å andra sidan så är det ju tråkigt att slakta någonting som man lagt så mycket tid och kärlek på.
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Aoria = Lite mer Film aktig musik där vi just nu håller på att lira in en Fullängdare som vi ska försöka få klart till i höst.

Låter riktigt bra.. Lite drömskt sådär.. Gör klart skivan så köper jag ett ex! :) Fan va duktig du är att lira förresten! :yoparty Spelar ju själv bas med ett band fast det är mer punk-rock-pop typ... hehe
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Synd att inte den jackan finns utan tryck o broderier.. Är inte så förtjust i bandet med samma namn, men snittet är grymt snyggt!
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

ja den är på Triumph Länna nu på försäljningsuppdrag, märkligt vad svårsåld den är - började på 125.000 í våras - men det förstod jag väl att det var en chansning! Går det så går det tänkte jag!

Men sen när jag inte lyckades få köpare när den låg under 90.000 - det förstår jag inte riktigt , men det är nog så att folk i allmänhet inte uppskattar att man gör avsteg från orginal när ny hoj ska inhandlas. Hojen är ju i bra skick även om det är några småkablar som måste gömmas bättre o lite annat småfix för att få den i utställningsskick..

Själv skulle jag ju tycka det vore bra att de dyraste grejerna redan fanns på en hoj jag skulle köpa - det som många sen sitter tex här i tråden och funderar och funderar på om det ska inhandlas eller inte..
- sen om man inte vill ha exakt smådetaljerna är ju en annan sak, smak och tycke.. Men de stora sakerna på den här är ju Wide Wheel Kitet från Triumph Performance USA som gick på en halv förmögenhet och sen avgassystemet som även det betingar en hel del..

Har fått en del svar på Blocketannonsen - många berömmer - men har även några som bara mailar och spyr galla.. märkligt vad folk ägnar tid åt att tycka illa.. Men jag tror iofs att Thruxtons överhuvudtaget har en begränsad kundgrupp.. kanske skulle man försöka över Tyskland - det var en bra idé - får prova det om det inte blir något napp hos någon av Triumph Centers kunder.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
ja den är på Triumph Länna nu på försäljningsuppdrag, märkligt vad svårsåld den är - började på 125.000 í våras - men det förstod jag väl att det var en chansning! Går det så går det tänkte jag!

Men sen när jag inte lyckades få köpare när den låg under 90.000 - det förstår jag inte riktigt , men det är nog så att folk i allmänhet inte uppskattar att man gör avsteg från orginal när ny hoj ska inhandlas. Hojen är ju i bra skick även om det är några småkablar som måste gömmas bättre o lite annat småfix för att få den i utställningsskick..

Själv skulle jag ju tycka det vore bra att de dyraste grejerna redan fanns på en hoj jag skulle köpa - det som många sen sitter tex här i tråden och funderar och funderar på om det ska inhandlas eller inte..
- sen om man inte vill ha exakt smådetaljerna är ju en annan sak, smak och tycke.. Men de stora sakerna på den här är ju Wide Wheel Kitet från Triumph Performance USA som gick på en halv förmögenhet och sen avgassystemet som även det betingar en hel del..

Har fått en del svar på Blocketannonsen - många berömmer - men har även några som bara mailar och spyr galla.. märkligt vad folk ägnar tid åt att tycka illa.. Men jag tror iofs att Thruxtons överhuvudtaget har en begränsad kundgrupp.. kanske skulle man försöka över Tyskland - det var en bra idé - får prova det om det inte blir något napp hos någon av Triumph Centers kunder.

Som jag sagt tidigare, din fina hoj för under hundra är ett kap. Å är det nån jävla nisselasse som inte fattar att den är unik så hoppas jag ju att jag slipper tjöta med honom i den här tråden.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Som jag sagt tidigare, din fina hoj för under hundra är ett kap. Å är det nån jävla nisselasse som inte fattar att den är unik så hoppas jag ju att jag slipper tjöta med honom i den här tråden.

:tummenupp
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Låter riktigt bra.. Lite drömskt sådär.. Gör klart skivan så köper jag ett ex! :) Fan va duktig du är att lira förresten! :yoparty Spelar ju själv bas med ett band fast det är mer punk-rock-pop typ... hehe

Tack:) Det va kul att höra. Vi håller just nu på med att lägga just basen och det blir nog riktigt bra. Jag tjoar till när vi är klara. Har du nån länk till ditt punkrockpoppenroll band?
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Tack:) Det va kul att höra. Vi håller just nu på med att lägga just basen och det blir nog riktigt bra. Jag tjoar till när vi är klara. Har du nån länk till ditt punkrockpoppenroll band?


Cool!

http://www.myspace.com/thebronsonproject
Lite inspelningar från replokalen i blandad kvalite (mest dålig hehe): Ska spela in en EP i höst är det tänkt med lite nya låtar. Musik och motorcyklar är livet!! :banana
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top