Triumph Thruxton-tråden

Nu har twintorsken efter mkt tvekan också bokat rum på rocksjöns fotklinik :) det var den 9:e va? Så jag inte gjort bort mig helt..
 
Hoppas ni får till en kanonrunda :)

För min del funkar tyvärr inte den helgen.
 
Vättern Runt 9-10 juli 2011

Kul att vi blir ett så stort gäng! Ser fram emot detta. Kan vi nu även fixa uppehållsväder, så blir det hur bra som helst!
 
Det är ju nästan så man funderar på att avboka japanresan och hänga med er istället. Men bara nästan. Det kan ju bli hur bra som helst när ni är så många.
 
Någon som vet vart oljetrycksgivaren sitter på en -04 ?
Tvättade min för första gången(har nyss köpt den) och nu "spökar" oljtryckslampan för mig ibland.
Tycker ochså den kan vara svår att se i soljus.
Funderar på om det kommit in fukt någonstans.
 
Någon som vet vart oljetrycksgivaren sitter på en -04 ?
Tvättade min för första gången(har nyss köpt den) och nu "spökar" oljtryckslampan för mig ibland.
Tycker ochså den kan vara svår att se i soljus.
Funderar på om det kommit in fukt någonstans.

Den sitter på baksidan av topplocket mitt emellan insugen. Du ser oljeledning på baksidan av cylindrarna, följ den uppåt.

Svår att se i solljus är den nog.

På hur sätt spökar den? Givaren är ju en väldigt enkel strömbrytare som släpper fram strömmen (ger jord) då det saknas tryck och inte släpper fram ström då det finns tryck.

Detta kanske du redan vet men:

Om lampan inte lyser då motorn är avstängd med tändningen på så kolla säkring, lampa och att du har ström fram till oljetryckskontakten.

Om lampan tänds när motorn är igång så kolla oljenivån och kabeln fram till oljekontakten. Om isoleringen på kabeln någonstans är avskavd så kan det få den effekten att lampan tänds med motorn igång. Fukt är ju i så fall också något som förvärrar det hela.

Lycka till i a f. Inte kul när oljetryckslampan inte gör det den ska.
 
Någon som vet storleken på tankhölet? Lacken börjar lossna lite runt kanten pga kontakt med bensin = icke bra. Jag tänkte helt enkelt åtgärda detta genom att slänga på ett monzalock, så inte bensinen får kontakt med lacken i fortsättningen.

Det finns en på bestforbritts, men den är så satans dyr och dessutom slutsåld för tillfället.

Någon som vet om det finns billigare någon annanstans?
Jag vet att norman hyde har, men det är samma pris där (100 euro).

Kan detta vara någonting ?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260804978848&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
 
Fast du glömde bohusläningar. :) OK då, fyra från baksidan av landet och sex stycken från framsidan. Hyfsade proportioner. Sen några mittfältare också hoppas vi på.

Fast jag tänkte mer på de landskapen som vi kommer passera runt sjön.. Men jag glömde nog Närkingar... :tungan
 
Fast jag tänkte mer på de landskapen som vi kommer passera runt sjön.. Men jag glömde nog Närkingar... :tungan

Jaha. Var det så du tänkte så var det ju inte precis bohusläningar du missade. I see!

Jag tänkte deltagare!
Skit samma. Kul i a f att vi blir några stycken.
 
Lucky Strike-jackan

Jag har fått min gul-svarta Lucky Strike i dag. Det var något helt annat än mina förra.Detta är en riktig MC-jacka. Mina förra är mer leksaksjackor om än av skinn. Detta är en riktig MC-jacka. Den riktiga kvaliteten vill jag återkomma till men detta är ändå på riktigt. De andra jag har köpt är mer på låtsas.
Keep on jacking!:D
 
Den sitter på baksidan av topplocket mitt emellan insugen. Du ser oljeledning på baksidan av cylindrarna, följ den uppåt.

Svår att se i solljus är den nog.

På hur sätt spökar den? Givaren är ju en väldigt enkel strömbrytare som släpper fram strömmen (ger jord) då det saknas tryck och inte släpper fram ström då det finns tryck.

Detta kanske du redan vet men:

Om lampan inte lyser då motorn är avstängd med tändningen på så kolla säkring, lampa och att du har ström fram till oljetryckskontakten.

Om lampan tänds när motorn är igång så kolla oljenivån och kabeln fram till oljekontakten. Om isoleringen på kabeln någonstans är avskavd så kan det få den effekten att lampan tänds med motorn igång. Fukt är ju i så fall också något som förvärrar det hela.

Lycka till i a f. Inte kul när oljetryckslampan inte gör det den ska.

Just ja där var den,Förmodligen var det vatten/fukt efter tvätten som smög sig in i "gummituten" för idag har jag testkört ca 4-5mil utan att lampan lyst/glödit.
Ska isolera kabelskon som sticker ut ochså.
Går som en klocka men jag bytte ändå oljan eftersom den stått sen 2008.

Kommer att följa denna tråd flitigt !
Tack för råden !!!!! :Bugar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top