Triumph Thruxton-tråden

Har du bild eller beskrivning TMax hur du fäster dina remmar så slipper jag fundera?
Yes! Se foto. Bakre remmen runt röret som löper under sadeln. Lite petigt att komma åt, men det går. Främre remmen i ramröret. Se pilarna. Jag lindar rören med eltejp före resor så att remmarna inte skall skava färgen.
 

Bifogat

  • trux med pilar.jpg
    trux med pilar.jpg
    248.3 KB · Visningar: 100
Strålande sol över Skåne idag, tänkte checka ut tidigt och ge mig ut ikväll. Batteriet är nyladdat och luften är utbytt som någon tidigare sa. Vad har ni för erfarenhet av däckstryck, kör med 2.4 kg fram och 2,7 kg bak på mina 83 kg. Är det bra? Tycker också att man får kolla trycket ofta, ett par gånger i månaden och då har det ofta minskat med ett par hekto. Är det normalt med läckade när man har innerslang? Kör Avon Roadrider AM 26 i originaldimension fram 100/90-18 och ngt fetare bak 140/70-17. Är helnöjd på kurviga vägar men i full fart på motorvägen, >140 km/h är det lite nervöst. Vad har man för alternativ i dimensionen 130/80-17 och i 140 bredd? Det verkar bara finnas Pirelli Sport Deamon, Avon Roadrider och original Metzeler som jag aldrig gillade? 150/70 på originalfälg verkar lite too much, eller ?

Min hoj var också nervös i högre fart. Den blev betydligt bättre med en styrdämpare. Jag beställde ett kpl kit från Norman Hyde.
 
Yes! Se foto. Bakre remmen runt röret som löper under sadeln. Lite petigt att komma åt, men det går. Främre remmen i ramröret. Se pilarna. Jag lindar rören med eltejp före resor så att remmarna inte skall skava färgen.

Kanonbra bild, beskrivning och tips! Tackar!
Det får bli att prova till helgen.
 
Jag har stött på lite problem med mitt nya bakhjul; däcket tar i kedjan.

Ni som monterat 5" bakfälg (speedtwin, Zard mfl) har ni haft problem med detta?

Jag tror att jag monterat allt rätt (distanser, bricka).
Lite bilder:
http://www.rtfm.se/drop/rwheel/

(Ja, det är skitigt och mörkt. Så fort hjulet är på plats så ska jag byta kedja och .




Jag upptäkte det med när jag skulle ha mitt hjul på plats att kedjan tog i, men jag flyttade fälgbanan i sida genom att släppa ekrarna på drev sidan och spänna på andra. Om jag minns rätt så var det typ släppa 1/4varv på nipplarn, och spänna lika mycket. Då flyttade jag det 2,5 mm i sida.
 
Last edited:
Jag upp täkte det med när jag skulle ha mitt hjul på plats att kedjan tog i, men jag flyttade fälgbanan i sida genom att släppa ekrarna på drev sidan och spänna på andra. Om jag minns rätt så var det typ släppa 1/4varv på nipplarn, och spänna lika mycket. Då flyttade jag det 2,5 mm i sida.

Usch, jag hoppas att det inte är så. Jag lät Central Wheel bygga mitt hjul just för att jag inte hade kunskap att ekra själv och jag specificerade till vilken hoj det var...

Jag ska ta och dubbel och trippelmäta alla avstånd efter jobbet ikväll och se om det är något annat som behöver justeras.

Fan vad jobbigt allt blev plötsligt... :gnissla
 
TCE: den vae ju klockren :) Men då snor jag den då. Om inte du ska ha den...(klockan)? Dom lägger väl upp en ny auktion direkt i så fall iofs, men ändå.
 
Last edited:
Så var premiären avslutad

Dock inte debuten... :D 5 härliga mil igår kväll. Med fulladdat batteri så startade den direkt på första försöket. Vägarna har tagit mycket stryk i vinter, potthåll, tjällossningsskador och lösgrus gör att man tar det lite lugnt i början. Om plånboken tillåter blir det nog nya dämpare bak, Ikon7610 verkar ligga bra till med den låga dollarkursen, 300 US$ + frakt och ev tull verkar överkomligt. Hade helst velat ha kromade fjädrar + svart hus, känns mest retro men det omvända fungerar också. Några synpunkter om det är värt pengarna? Någon som har justerat förspänningen fram i gaffelbenen eller skall man sätta dit progressiva fjädrar istället?
 
Ok Göteborgarna snodde min idé och tig över tråden så innan vi blir helt överkörda :krama så bestämmer vi kl 14 på Fjällgatan Lör 2/4. För vår del är det alltså ingen planerad gemensam tur utan bara en träff för lite fika och skitsnack. Kom med bil eller ennat färdmedel om det regnar eller om hojen fortfarande är på lyften.

Såg här på forumet att det även är SH-fest på Fenix, Götgatan den kvällen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237029Kanske kan vara ngt kul? Ngn som varit på sådan tillställning förut? Jag kan tänka mig att gå. Kan även låna ut soffan till ngn som kommer utifrån om man vill. :öl

jag hänger gärna på till Fjällgatan, ska försöka få till det.
 
Låter kanon! Men hur fick du dit dom? Borrade du in utifrån och satte en bult igenom eller vad gjorde du? Jag hade inte haft något emot att slippa köra med öronproppar. Därmed inte sagt att det ska bli tyst. En hoj ska låta på gränsen till att man måste ha öronproppar, men gärna precis under den gränsen. :D
 
Last edited:
Låter kanon! Men hur fick du dit dom? Borrade du in utifrån och satte en bult igenom eller vad gjorde du? Jag hade inte haft något emot att slippa köra med öronproppar.

Det fans färdiga hål för dom befintliga typ galler korgar. (Rena gnist skydd bar)
Nu har jag inte hunnit prova på vägen, men det var stor skillnad bara på tomgång. Så då blir det nog behagligare även på vägen.:D
 
Det fans färdiga hål för dom befintliga typ galler korgar. (Rena gnist skydd bar)
Nu har jag inte hunnit prova på vägen, men det var stor skillnad bara på tomgång. Så då blir det nog behagligare även på vägen.:D

Vad menar du? Satt det db-killers i från början som du bytte ut?
:va Eller var det galler innifrån ljuddämparna, som du fäste i, så du slapp borra?
 
Shit vilken impulsköpare jag är. Köpte precis en Kriega R20 ryggsäck till hojen. 800kr inkl frakt via ebay. Jag kunde inte ens vänta 2 timmar på att xyx skulle svara på vad han tyckte om sin :) Jag har härmed gått ifrån min princip att aldrig köpa någonting bara för att det är praktiskt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top