Triumph Thruxton-tråden

Tips på vart man kan få tag i färgkoden på den röda originallacken på 04:ans modeller?
Lämnat allt på lack idag, men skulle behöva koden till lackeraren :)
 
Alla färgkoder fanns tidigare på T. hs men på den nya hs hittar jag inte.
Jag har emellertid hittat en gammal lapp där jag noterat följande:
Sunset red DuPont BEC 1661T.
 
Bockar å bugar. Lackerarn hade hittat receptet. Kommer bli sketafrän matt lack med en svart bas, toppad med sunset red fält. Jävligt ball färg btw, ändrar helt effekt när den blir matt, går nästan i lila
Håller tummarna :)
 
I morgon blir det tvätt och vax. Ett paket från classik bike raisch skall monteras. Det blir flyscreen, styrändsbackspeglar, nya bromsbelägg fram o bak. Därefter en välförtjänt runda i den skånska spenaten. Får nog kliva ur sängen tidigt...
 
I morgon blir det tvätt och vax. Ett paket från classik bike raisch skall monteras. Det blir flyscreen, styrändsbackspeglar, nya bromsbelägg fram o bak. Därefter en välförtjänt runda i den skånska spenaten. Får nog kliva ur sängen tidigt...

Avis! Skåne har riktigt bra vägar! Har varit där och kört några gånger och det är riktigt kul att köra omkring där.

Lägg gärna upp bilder!
 
Layoutare här eller någon annan som vet

Vad den här fonten/typsnittet heter?
EDIT: Ett som ser snarlikt ut går lika bra.
 

Bifogat

  • THRUXTON900FONTS cut1.jpg
    THRUXTON900FONTS cut1.jpg
    23.3 KB · Visningar: 53
Det finns en del sköj i skåne. Tisdagsträffarna i Hög / Löddeköpinge kan rekomenderas. Onsdagskörningarna på meca-raceway är också väl värda ett besök. (dragrace med bil & bike) Ni får väl bege er söderut som en liten utflykt?
 
Ok, låt höra vad ni ger för råd. Toppen är flödesportad. Avgassidan rejält rensad, insugskanalerna är lite ändrade och plastade för optimerat flöde. Squishen ändrad. Fuggarna är ombestyckade, kn-filter, triumphs original öppnare pipor är monterade. Just nu funderar jag på om jag skall byta fuggar eller avgassystem som nästa åtgärd ?
 
Avgassystem såklart. :tummenupp
Eller vad är du ute efter? Most bang for buck måste ju bli ett nytt avgassystem. Förgasare kostar väl 10000kr ?
Och om du byter förgasare, så måste du väl ändå byta till ett öppnare avgassystem för att ha någon riktig nytta av det? :confused:
 
Last edited:
Avgassystem såklart. :tummenupp
Eller vad är du ute efter? Most bang for buck måste ju bli ett nytt avgassystem. Förgasare kostar väl 10000kr ?
Och om du byter förgasare, så måste du väl ändå byta till ett öppnare avgassystem för att ha någon riktig nytta av det? :confused:

Fuggarna finns på classic bike raisch. Kostar runt 6 papp. Eftersom avgassystemet redan är lite mer öppet än original så borde fuggarna ligga först. Öppna kn är inge bra eftersom luftburken funkar bättre flödesmässigt. Därefter bänk körning. Det som är den stora frågan är just avgas. Det känns inte rätt med 2-1. Är rädd för att det ser tomt ut. Det hör liksom till med 2 pipor på en caferacer. Men om man tänker på viktbesparingen med 2-1 så är det inte så svårt att välja. Är
det någon som testat supertrapp på trajja? Själv har jag goda erfarenheter från den tid då jag körde trimmad SR-500.
 
Fuggarna finns på classic bike raisch. Kostar runt 6 papp. Eftersom avgassystemet redan är lite mer öppet än original så borde fuggarna ligga först. Öppna kn är inge bra eftersom luftburken funkar bättre flödesmässigt. Därefter bänk körning. Det som är den stora frågan är just avgas. Det känns inte rätt med 2-1. Är rädd för att det ser tomt ut. Det hör liksom till med 2 pipor på en caferacer. Men om man tänker på viktbesparingen med 2-1 så är det inte så svårt att välja. Är
det någon som testat supertrapp på trajja? Själv har jag goda erfarenheter från den tid då jag körde trimmad SR-500.

Du verkar ju redan ha bestämt dig. Tror däremot att det är stoooor skillnad på triumphs öppna system (TOR) och ett helsystem. Jag bytte precis från TOR till ett öppet slip on och det är som två olika världar.
Jag håller med dig om att 2-2 är det som gäller oavsett vilktfördelar med 2-1. Stilen är ju allt! :D
 
Lutar åt ett Arrow 2-2.
(men är fortfarande nyfiken på om någon testat Supertrapp)

Lutar åt ett Arrow 2-2.
(men är fortfarande nyfiken på om någon testat Supertrapp)
 
Last edited:
Fick följande sms igår: "Nu är ditt ok så gott som klart! Skivan är på g. Tajmar nog bra tills värmen kommer:-)"
 
Ok, låt höra vad ni ger för råd. Toppen är flödesportad. Avgassidan rejält rensad, insugskanalerna är lite ändrade och plastade för optimerat flöde. Squishen ändrad. Fuggarna är ombestyckade, kn-filter, triumphs original öppnare pipor är monterade. Just nu funderar jag på om jag skall byta fuggar eller avgassystem som nästa åtgärd ?

Byt motor så att du får en som inte är så modifierad! Byt med mig!:D Å behåll två blås bakåt!
 
Fuggarna finns på classic bike raisch. Kostar runt 6 papp. Eftersom avgassystemet redan är lite mer öppet än original så borde fuggarna ligga först. Öppna kn är inge bra eftersom luftburken funkar bättre flödesmässigt. Därefter bänk körning. Det som är den stora frågan är just avgas. Det känns inte rätt med 2-1. Är rädd för att det ser tomt ut. Det hör liksom till med 2 pipor på en caferacer. Men om man tänker på viktbesparingen med 2-1 så är det inte så svårt att välja. Är
det någon som testat supertrapp på trajja? Själv har jag goda erfarenheter från den tid då jag körde trimmad SR-500.

Kolla den här sidan med "extra pris" på CR och FCR. Jag har handlat från honom och kan ge goda vitsord, snabb med leverans och snabb med svar på mail. Rekommenderar också DNA filter framför KN. Pundet är ju "billigt" just nu.
http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/Triumph_CR--category--513.html
Kolla också detta helsystem: http://www.triumphperformanceusa.com/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=442
Prisvärt 2-2 rostfritt med "rätt" look även om man får betala tull och moms.
Supertrapp har jag bara sett som 2-1 här: http://bonnevilleperformance.com/Exhaust Systems.htm
 
Lördag 2 april Göteborg

Är det spikat nu eller ska vi spika det? Blir det sånt här väder nästa lördag så är jag definitivt på en tur till Göteborg och sen till Gottskär.

Vilka kommer och vem åtar sig att vara centralfigur så att man kan meddela återbud om något oväntat inträffar eller att vädret ser för dåligt ut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top