Triumph Thruxton-tråden

Det går utmärkt att använda org. slang till 150- däck.
 
Ok,och tack för hjälpen gubbs:tummenupp Blir till att åka till gummiverkstan och kränga på dem, sen är det bara vänta på våren.
Ser fram emot ett Thruxton rally med er övriga Thruxton ägare!
 
Vättern runt låter som en rolig idé!
Jag hoppas även hinna byta dämpare nästa vecka och spela in lite med mobilen. Jag fick precis mail om att dom skickas imorgon.
 
Last edited:
Vättern runt låter som en rolig idé!
Ja, det var en fin tur, och ungefär lika långt från östkusten som från västkusten. Dvs ganska så centralt i södra Sverige (dessvärre långt bort för eventuella norrlänningar). "Alla"(?) har kanske läst den här reseberättelsen, men jag lägger in länken en gång till http://blogg.mcforfun.se/#post14 i utifall att. (EDIT: Fransson, du som bor i Lidköping, du får visa oss vägen genom stan! :))

Turen tål gott att göras om, vi får i så fall reka ytterligare lite bättre för att slippa smutsa ned oss på grusvägarna... Det kan ju någon gång bli så att man ibland kör lite fel i jakten på Den Perfekta Vägen På Landet och istället hamnar på ett stycke grusväg.

Sedan får vi inte missa BJNs planerade Bohus/Dalslandstur i vår/sommar. Jag har testat en del av de sträckorna BJN har rekat och det är hojvägar som är väl värda en resa!
 
Last edited:
Ja, det var en fin tur, och ungefär lika långt från östkusten som från västkusten. Dvs ganska så centralt i södra Sverige (dessvärre långt bort för eventuella norrlänningar). "Alla"(?) har kanske läst den här reseberättelsen, men jag lägger in länken en gång till http://blogg.mcforfun.se/#post14 i utifall att. (EDIT: Fransson, du som bor i Lidköping, du får visa oss vägen genom stan! :))

Turen tål gott att göras om, vi får i så fall reka ytterligare lite bättre för att slippa smutsa ned oss på grusvägarna... Det kan ju någon gång bli så att man ibland kör lite fel i jakten på Den Perfekta Vägen På Landet och istället hamnar på ett stycke grusväg.

Sedan får vi inte missa BJNs planerade Bohus/Dalslandstur i vår/sommar. Jag har testat en del av de sträckorna BJN har rekat och det är hojvägar som är väl värda en resa!

Rolig läsning! När jag pluggade bodde jag i Jönköping med min ducce monster. Det räcker med 5 minuter på hojen i Jönköping, så kommer man till massvis med grymma vägar. Jag har dock aldrig kört Vättern runt, även om det varit i planerna. Här i Göteborg är det värre med roliga vägar.
 
Last edited:
Snygga,släng gärna upp en bild när du monterat dem.

Ja, och ett ljudklipp. Har alltid tyckt att den modellen är snygg och är vansinnigt nyfiken hur de låter på en Thruxton. För mitt öra leder Toga ännu men detta tror jag är en allvarlig konkurrent.:)
 
Ja, och ett ljudklipp. Har alltid tyckt att den modellen är snygg och är vansinnigt nyfiken hur de låter på en Thruxton. För mitt öra leder Toga ännu men detta tror jag är en allvarlig konkurrent


Fransson Citat:
Inskickat av speedtwin
Nu kom min jul klapp
God fortsättning och GOTT NYTT ÅR.

Snygga,släng gärna upp en bild när du monterat dem. .:)

Det kommer så fort jag blir färdig.
Men jag har en bit kvar, med att fixa till motor kåporna. Jag har inte besämt mig vad jag skall göra med dem. Jag vill ha dem klarlackade men det går inte att klarlacka polerad Alu. Så nu står valet mellan obehandlad och pullverlack i någon färg som jag inte vet vad jag vill ha :huvet
Men det lutar åt obehandlad som jag kommer att hård vaxa ett antal gåner...
 
Det kommer så fort jag blir färdig.
Men jag har en bit kvar, med att fixa till motor kåporna. Jag har inte besämt mig vad jag skall göra med dem. Jag vill ha dem klarlackade men det går inte att klarlacka polerad Alu. Så nu står valet mellan obehandlad och pullverlack i någon färg som jag inte vet vad jag vill ha :huvet
Men det lutar åt obehandlad som jag kommer att hård vaxa ett antal gåner...

Finns ju pulverklarlack som rätt lagt ger en fin djup lyster!!!
 
Tror du att det kan bli snyggt på min blåa hoj?
Jag har funderat på det men jag tror det blir lite för mörkt kring motorn.
Och sen är det ju blandningen av svart silver och blått....:confused:

Jag tror svart skulle vara snyggt på din hoj! Jag gillar svarta kåpor! Och svart/blått/silver är väl en utmärkt kombination... :yoparty
 
Tror du att det kan bli snyggt på min blåa hoj?
Jag har funderat på det men jag tror det blir lite för mörkt kring motorn.
Och sen är det ju blandningen av svart silver och blått....:confused:

Högblankt aluminium med rödeloxerade insex är det enda som är rätt för din hoj. Dessutom kommer det att bli skitsnyggt. De som inte förstår sig på rött, blått och bar metall förstår ingenting om racing. PuNGt!:D

Edit: Jag kan göra ett par gula tändkablar åt dig också. Det gör sig alltid på en racebetonad hoj

Sen gick min egen hoj igång lätt. Nya tändkablar, utriven restriktotplatta. ombestyckad förgasare med nytt luftfilter, nya oljeledningar, nya bromsslangar, nya stift och nytt oljefilter. Inga problem att starta och inga läckage. Jag är helnöjd. Lät vassare!
 
Last edited:
Tror du att det kan bli snyggt på min blåa hoj?
Jag har funderat på det men jag tror det blir lite för mörkt kring motorn.
Och sen är det ju blandningen av svart silver och blått....:confused:

Nu har jag kollat igenom mitt stora bibliotek med thruxtonbilder och funderat lite. Svarta motorkåpor är helt klart snyggast på svarta och röda thruxtons med den svarts motorn. Högglanspolerat har dock aldrig varit min favvo. Det är snyggt när det är rent, annars ser det lätt smutsigt ut.
Jag tycker även att risken är att motorn tar överhanden av intrycken. Om man däremot har blank framskärm och bakskärm så blir det grymt snyggt. Eller några andra blanka delar som matchar, exempelvis kedjeskydd och något mer.

Man ska dock inte underskatta skillnaden mellan bild och verklighet.
Och smaken är ju som bekant som :arsele

...Ta BJN's hoj t ex. Den har flera högglansdelar; kedjeskydd, drevskydd och avgassystemet. Då ser det helrätt ut. Med bara motorkåporna blanka hade det dock bara sett roligt ut.
 
Last edited:
Man ska dock inte underskatta skillnaden mellan bild och verklighet.
Och smaken är ju som bekant som :arsele

...Ta BJN's hoj t ex. Den har flera högglansdelar; kedjeskydd, drevskydd och avgassystemet. Då ser det helrätt ut. Med bara motorkåporna blanka hade det dock bara sett roligt ut.

Smaken är som baken delad men blanka motorkåpor? Det hat väl aldrig varit fel oberoende av hojens övriga delar. Inte enligt mig i a f. Men som sagt där har vi lite olika åsikter.
 
Jag är på din linje BJN. men det är rätt mycket jobb att hålla det snyggt.:gnissla
Jag tycker inte det är så snyggt med svarta kåpor till silvergrått M.block. Men det finns två allternativ till som jag överväger, det ena är att hitta samma kulör som motorn. Det andra som jag inte just nu har kollat är vattentranfer tryck, men jag vet inte om det tål dem temperaturerna som det blir. Jag skall ringa och prata med den firman som gör sådant om pris och om det klarar tempen i morgon.
 
Jag är på din linje BJN. men det är rätt mycket jobb att hålla det snyggt.:gnissla
Jag tycker inte det är så snyggt med svarta kåpor till silvergrått M.block. Men det finns två allternativ till som jag överväger, det ena är att hitta samma kulör som motorn. Det andra som jag inte just nu har kollat är vattentranfer tryck, men jag vet inte om det tål dem temperaturerna som det blir. Jag skall ringa och prata med den firman som gör sådant om pris och om det klarar tempen i morgon.

Att hålla det snyggt o du väl får högglans är inget problem. Jag har haft det på hojar i fyrtio år så jag vet. :)
 
Nu har jag kollat upp det där med vattentransfer. Det klarar temperaturer upp till 150°C och kostar ca.500/kåpa. Kanske lite dyrt men jag vet inte vad det skulle att lack, så jag har inget att jämföra med.
Dom har en massa mönster så det går att hitta på en del kul om man vill. om jag väljer att göra detta så kommer jag att lägga ett mönster så att det ser ut som borstad alu.:)
Länk om ni vill titta... http://designchrome.se/index.php
 
Last edited:
Nu har jag kollat upp det där med vattentransfer. Det klarar temperaturer upp till 150°C och kostar ca.500/kåpa. Kanske lite dyrt men jag vet inte vad det skulle att lack, så jag har inget att jämföra med.
Dom har en massa mönster så det går att hitta på en del kul om man vill. om jag väljer att göra detta så kommer jag att lägga ett mönster så att det ser ut som borstad alu.:)
Länk om ni vill titta... http://designchrome.se/index.php

Coolt.. kan bli häftigt.. bara det inte syns för tydligt att det är "fake". Då blir det bara tacky.

Gott Nytt År alla Thruxtonvänner!
 
Nu har jag kollat igenom mitt stora bibliotek med thruxtonbilder och funderat lite. Svarta motorkåpor är helt klart snyggast på svarta och röda thruxtons med den svarts motorn.

Läste ditt inlägg lite dåligt igår. Just med detta är vi helt överens!:tummenupp

Sen är jag lite mer pro polerade kåpor men det är en annan sak.

Dessutom tror jag inte att Speedtwins blåa hoj blir snygg med svarta kåpor. Det blir säker snyggt med vattentryck eller vad det nu hette men detta känns lite väl hightech för en gammal man som jag.:) Borstad aluminium lät i a f rätt!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top