Triumph Thruxton-tråden

Nu måste jag lägga in en varning här! :7peta
Det här med polering kan spåra ur fullständigt och leda till oproportionerligt stor brist på både pengar och tid.
Se bilder nedan.

Ang placering av tuta mm; Det är många på TRAT som har placerat tutan inte tanken, vid AI-fästet, men då måste man väl göra AI-removal.
 

Bifogat

  • photo.JPG
    photo.JPG
    111.8 KB · Visningar: 111
  • IMG_0246.JPG
    IMG_0246.JPG
    101.9 KB · Visningar: 108
Är det någon fara att lossa denna (den svarta saken) från förgasaren eller är det bäst dra isär kontakten. Vet det satt en sådan på Daytonan och tog man bort den var man tvungen att nolla trottelpositionen (fick göras med dator och TuneBoy).
 

Bifogat

  • IMG_0399.jpg
    IMG_0399.jpg
    44.8 KB · Visningar: 83
Den stora frågan är snarare vad gör TPS:en på en förgasarmotor?
Själv begriper jag inte riktigt syftet. Styr den tändningen?

I övrigt begriper jag inte syftet.

@yonsson
Yesbox har sett att det är rätt så många som har placerat den där, själv ville jag inte ha den där dels pga hörbarhet och dels för att den får agera stänkskydd mot motorn :)
 
Har någon tips om ett par okej dojor till hojen?
Jag har kollat runt som en dåre. Helst vill jag ha ett par som ser ut som kängor, men med skydd i. Problemet är att alla är antingen svindyra eller ser ut som ett par fetishboots, med spännen och grejer.

Kör ni med dojor med skydd i eller vad har ni?
 
Är det någon fara att lossa denna (den svarta saken) från förgasaren eller är det bäst dra isär kontakten. Vet det satt en sådan på Daytonan och tog man bort den var man tvungen att nolla trottelpositionen (fick göras med dator och TuneBoy).

Bäst att ta isär vid kontakten, annars blir det bara besvärligt om du vill sätta tillbaka grejerna!!! Jag har kört utan TPS både på org. förgasare och FCR:arna och det funkar bra!!!! Ingen större skillnad alltså.
 
Har någon tips om ett par okej dojor till hojen?
Jag har kollat runt som en dåre. Helst vill jag ha ett par som ser ut som kängor, men med skydd i. Problemet är att alla är antingen svindyra eller ser ut som ett par fetishboots, med spännen och grejer.

Kör ni med dojor med skydd i eller vad har ni?

Jag gillar tanken på ATGATT (all the gear all the time), men har kommit fram till att om jag följer den principen så blir det inte mycket hojköra kvar.
Därför har jag nu skaffat en del "lättare" MC-kläder förutom de vanliga skinnställen; däribland 2 par kevlarförstärkta jeans (ett par Hood och ett par Draggin Slix, de senare skulle rentav kunna gå att ha även om jag inte är ute med hojen, de tidigare ser mer ut som "pappas jeans".
För att svara på din fråga så har jag införskaffat ett par av dessa:


Mindre skydd än vanliga MC-stövlar, men funkar för att t.ex. ta hojen till jobbet och till vardags i dåligt väder.
 
Har någon tips om ett par okej dojor till hojen?
Jag har kollat runt som en dåre. Helst vill jag ha ett par som ser ut som kängor, men med skydd i. Problemet är att alla är antingen svindyra eller ser ut som ett par fetishboots, med spännen och grejer.

Kör ni med dojor med skydd i eller vad har ni?
Kör med såna här (ungefär) http://www.bike.se/node/85748. Egentligen för "moderna" för en Thruxton, men det blir en hygglig helhet när man får byxbenet utanför.

Skydd och goretex. Men då hör jag till dem som även kör i regn i värsta fall... (jo, jag letar ju inte efter regn, men ibland hamnar man där i alla fall). De är varma och sköna, tål en del misshandel (väta, smuts).

Edit: Har också ett par vackert-väderstövlar för sommardagar då Alpinestars är på tok för varma. Lite lika i modellen, men betydligt renare i linjerna, utan sömmar och detaljer - mer som ett par vanliga boots. Sämre skydd, inte vattentäta, men som sagt betydligt svalare på sommaren.
 
Last edited:
Mindre skydd än vanliga MC-stövlar, men funkar för att t.ex. ta hojen till jobbet och till vardags i dåligt väder.

Snygga! Tack för tipset. Jag hoppas jag hittar ett par i den stilen, fast med snörning. Jag köpte också ett par kevlarjeans nyss. Hittade ett par svarta på ebay med ce-godkända knäskydd. Kommer troligtvis köpa ett par till fast blåa om dom känns bra i sommar. Toppar detta med en perforerad alpinestarsjacka. Eftersom jag inte haft hoj på några år behöver jag köpa ett helt nytt kitt. Kul, men dyyrt.

Kör med såna här (ungefär) http://www.bike.se/node/85748. Egentligen för "moderna"

Alpinestars gör mycket fint! De bästa jag hittat hittills är dessa:
http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/2009-Alpinestars-Harlem-Air-Boots-Black.gif

Men sen är det ju det att man gärna vill prova och inte beställa ett par för 1400:- och sen märka att dom inte passar.
 
Last edited:
Snygga! Tack för tipset. Jag hoppas jag hittar ett par i den stilen, fast med snörning. Jag köpte också ett par kevlarjeans nyss. Hittade ett par svarta på ebay med ce-godkända knäskydd. Kommer troligtvis köpa ett par till fast blåa om dom känns bra i sommar. Toppar detta med en perforerad alpinestarsjacka. Eftersom jag inte haft hoj på några år behöver jag köpa ett helt nytt kitt. Kul, men dyyrt.

Dessa?
 
Jag köpte också ett par kevlarjeans nyss. Hittade ett par svarta på ebay med ce-godkända knäskydd. Kommer troligtvis köpa ett par till fast blåa om dom känns bra i sommar,
Kevlarjeans är skönt på sommaren och passar på en Thrux'. Skyddsmässigt? Vet inte. Men det ser ju bra ut i reklamen... Har ett par blå och ett par svarta Draggin'. Åtminstone de svarta kan - nästan - följa med på jobbet om jag inte skall på finbesök.
 
Last edited:
Kevlarjeans är skönt på sommaren och passar på en Thrux'. Skyddsmässigt? Vet inte. Men det ser ju bra ut i reklamen... Har ett par blå och ett par svarta Draggin'. Åtminstone de svarta kan - nästan - följa med på jobbet om jag inte skall på finbesök.
Jag läste ett test i en mc tidning i höstas där jeansen visade sig skydda nästan lika bra som skinn, så jag känner mig ganska trygg. Knäskydd känns dock som en trygghetsgrej jag inte vill vara utan. Jag köpte ett par med dupont kevlar (samma som draggin), men för 800 spänn :tummenupp
 
Hej hopps

vad är det för skillnad på en 2005 och en 2008 i modellerna?
man får juh gåshud av att höra hur de här maskinerna låter :D

//Jimpa
 
08 fick thruxton insprutning istället för förgasare.
Kosmetiskt fick den 08 större tank med stripe istället för schackrutor, samt ett vanligt styre istället för clip on. Själv föredrar jag den tidigare modellen.

Edit; Idag kom UPS-tomten med mitt nya avgassystem. Det ser väääldigt öppet ut. :tummenupp Det återstår dock att se om det passar. Jag tycker vinkeln ser lite konstig ut.
 
Last edited:
Hej hopps

vad är det för skillnad på en 2005 och en 2008 i modellerna?
man får juh gåshud av att höra hur de här maskinerna låter :D

//Jimpa

Då ska du höra hur det låter när det blir flerstämmigt!:)

Tre, fyra med lite olika ljuddämpare som samtidigt drar ut ur en kurva. Det är en ljudupplevelse det!

Skaffa en vetja och häng med på någon tur nästa säsong och njut!

Det finns trådar om ljud här på SH och där har en del skrivit att de inte alls gillar ljudet från en twin.:va I min egen reella värld har jag aldrig träffat någon som inte älskar ljudet av en twin och Triumphs parallelltwin är någon av de mest älskade.

Edit; Idag kom UPS-tomten med mitt nya avgassystem. Det ser väääldigt öppet ut. :tummenupp Det återstår dock att se om det passar. Jag tycker vinkeln ser lite konstig ut.

Montera och upp med ljudklipp snarast!:)
 
Last edited:
hehe jag älskar ljudet ur v twinnar :) och treor

har haft en speed 3a som jag sålde förra året och nu letar jag efter en hojj som ska göra min ktm sällskap i garaget :)

få ta och provköra en i vår helt enkelt men beg marknaden är juh inte direkt stor på denna hojj ..

:) kan juh bara vara positivt
 
... ta och provköra en i vår helt enkelt men beg marknaden är juh inte direkt stor...
Precis. Enligt mc Johan har thruxton årsmodell 04-07 tom gått upp i begagnatpris sedan 08. Orkar man importera, så finns det nog ett bytydligt större urval.
 
Nuså!

Bäställde från Newbonneville. Skickade hem till syrran. Firade Nyår i NYC för att flyga hem fjädern i bagaget. På så sätt blev frakten billigare och jag slapp både tax och tull.

Imorse när jag landade så satt det en fet klisterlapp på min väska. Självklart hade dom rivit ur och kollat vadfan det var för nåt konstigt som låg i. Vet inte hur det är med regelverket när man flyger med förspännda fjädrar med oljor och gaser i behållare.

Skit samma, det gick hem i alla fall.

Voila. Dubbla dildos med klitoris stimulerare.
 

Bifogat

  • IMG_1027.jpg
    IMG_1027.jpg
    225.1 KB · Visningar: 82
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top