Triumph Thruxton-tråden

Allt går... Men inte lätt! :D
Många har ju monterat speed3 ben,vet inte hur dom passar men ett flertal har ju gjort det och då får man ju USD gaffel på köpet :yoparty.

Du har väl facit om dom passar Sven.

För övrigt blir det premier i dag, den röda ska luftas för första gången i år.

Last edited:
Om du skall byta till USD-ben så innebär detta således att du får byta krona, fälgar, bromseri. De gamla SP3 har konventionella ben. Hurvida dessa passar rakt i kronan vette tusan.

Kan kommer nog att satsa på att tillverka nya kronor till min R1-gaffel som jag har hemma. Originalgaffeln är i min värld totalt värdelös som original. Trist på en annars rolig hoj.

LSL säljer komplett gaffelkit för 43 mm ben men inte billigt precis, 529€.
Ger möjlighet att montera Öhlins konventionella 43mm. Vill man ha USD får man nog tänka i andra banor och byta hela fronten och det har flera gjort, läs TRAT forumet. Finns en engelsman som bor här i sverige som satt på en daytona 675 front bl.a.
http://www.clubman.de/php/parts.php?kategorie=6

Våra enduro och crosshojar lämnade vi in och fick uppdaterade med nya chims andra fjädrar, annan olja, så blev det helt andra gafflar.
Skulle tro att det går att komma undan betydligt billigare med det än att byta hela fronten. Om det inte är just Det man vill... ;-)

Men visst är det så att det är just där dom snålat på dessa hojar.
Bak studsar och fladdrar det som skinnet på horan, och fram niger det så man tror man är på väg ner i hellvetet.

Därför är dom kommande Norton hojarna liiite dyrare. :tummenupp

Om ett seriöst intresse finnes så kanske vi kan gå ihop ett par och beställa övre+undre krona? Finns ju ett par riktigt duktiga maskinare här på SH som kan göra underverk med en fräs :)

R1 gaffelben som jag själv har 2 uppsättningar av går att få loss billigt på ex. blocket.
Bromsoken är nästan gratis, fälgar likaså.

Har faktiskt lite mailväxling med killen som körde med Daytona prylarna.
Riktigt trevlig prick! Hittade honom på Trat forumet. Fick dock reda på för sent att han skulle sälja delar.

Har faktiskt lite mailväxling med killen som körde med Daytona prylarna.
Riktigt trevlig prick! Hittade honom på Trat forumet. Fick dock reda på för sent att han skulle sälja delar.

Samma här!
Han är riktigt trevlig!
Skulle köpt tanken från hans hoj men var någta timmar för sen :mad:
(har ev en annan på gång, lite annorlunda dock)
Plockade ur motorn ur ramen i kväll, ska pilla lite.
Satsar på en lika lång åk-sässong i år åxå :tungan

Jasså!

Här fiskas det.
Vad skall göras då?
Jacka kolven?
Plana toppen mot garagegolvet?

Själv längtar jag efter Wideband Commandern så att jag kan råda bot på skitgången i trajjan. Människan som ställde in den efter portningen måste ha varit skadad. Lågfarten går skräp!

Någon som vet var man kan lägga om däck i Sthlm om man har köpt nya på egen hand?

Vianor var billigare än mc varuhuset när jag ville ha på nya, på lösa hjul på en annan hoj för ett par år sen. På Ranhammarsvägen var dom trevliga och snabba.

Vianor var billigare än mc varuhuset när jag ville ha på nya, på lösa hjul på en annan hoj för ett par år sen. På Ranhammarsvägen var dom trevliga och snabba.

Tack. Har mailat efter som det var sån telefonkö.

Premiärtur igår, kör i dag också. Mullrar fortfarande fint om Raask dämparna. Årlig service kommer genomföras på fredag.

Det som återstår efter det är: Jetta om förgasarna. Byta däck till lite bättre och bredare. Bygga fäste till plåt och bakljus och skicka på chrome. Sen är det bara att skruva på allt godis! Jag har även en liten idé om en moddning som jag tror är ganska enkel. Jag får återkomma i det ämnet:)

Säsongen har börjat på riktigt

I dag sålde jag Forrden som agerat vinterbil så nu har jag bara Thruxen att ta mig fram med tills det blir höst och dags för ny vinterbil! Därmed är säsongen igång på allvar och vi håller tummarna för att det fina vädret står sig! :banana

Då har jag fått en del-leverans från Johans MC.
Hur det nu kan ta mer än 5 jävla veckor att hitta en kåpa som sitter på var och varannan triumph

Speglarna och den nya sadeln är på plats, men då utan kåpa.

Det som kommer härnäst blir att eliminera bakstänkan. Just nu känns hojjen mer som en glidare än en retro räcer. Tycker speglarna fick än bredare look än väntat och sadeln utan kåpa drar åt glidar stuket. Känner mig i nuläget alltså inte helt nöjd. Kan vara en vanesak med speglarna, men jag antar att det kanske blir lite extra brett för min del efter som jag inte har Clip on?
Det var skön känsla för synfältet när man körde i alla fall. Helt rent och luftigt framför fejjan när jag åkte till jobbet imorse:-)

Här kommer lite bilder i alla fall.

Bifogat

• Före.jpg
    Före.jpg
    220.3 KB · Visningar: 102
  • Ny sadel utan kåpa.jpg
    Ny sadel utan kåpa.jpg
    224.6 KB · Visningar: 101
  • Old Mirr.jpg
    Old Mirr.jpg
    156.9 KB · Visningar: 89
  • New Mirr.jpg