Triumph Thruxton-tråden

Tack för tipsen!

Får surfa vidare och kika om någon har färdiga mallar att använda.

Har kämpat på sedan imorse med el, bakskärm, nya fästpunkter till blinkers m.m. Försökte få dit fuggarna igen med assistans av donnan, men vi fick ge upp efter en halvtimmes slit. Hur i H* skall man lyckas få dit dem igen? Stört omöjligt i min värld utan att man sliter bort hela luftboxen?

Vad är det för slang som hänger ifrån bryggan mellan fuggarna? Någon form av dränering?

Postar lite bilder:
- Gamla lamporna som ngn tidigare klåpare hade använt som motstånd hade förkolnat sin inslagning. Vissa människor borde inte få skruva hoj..
- Nya motstånd - fastsatta med karborre
- Nya elkopplingar, gammalt skit borttaget. Kablarna var endast ihoptejpade. Helt magiskt...
- Ny eldragning under bakskärmen men ny kabelstrumpa.
- Sönderärgad undersida på skärmen.. tvätta? Nääää
- Uppslipad och polerad undersida = lättare att hålla rent :)
- Nya blinkersfästen
- Mystiska slangen?!
 

Bifogat

  • panzaas_trajja9.JPG
    panzaas_trajja9.JPG
    71.6 KB · Visningar: 93
  • panzaas_trajja12.JPG
    panzaas_trajja12.JPG
    88.3 KB · Visningar: 94
  • panzaas_trajja17.JPG
    panzaas_trajja17.JPG
    32.1 KB · Visningar: 97
  • panzaas_trajja16.JPG
    panzaas_trajja16.JPG
    54.8 KB · Visningar: 89
  • panzaas_trajja15.JPG
    panzaas_trajja15.JPG
    23.9 KB · Visningar: 92
  • panzaas_trajja11.JPG
    panzaas_trajja11.JPG
    40.2 KB · Visningar: 90
  • panzaas_trajja10.JPG
    panzaas_trajja10.JPG
    95.8 KB · Visningar: 94
  • panzaas_trajja8.JPG
    panzaas_trajja8.JPG
    71.2 KB · Visningar: 90
Last edited:
Med en tår i ögat överväger jag att sälja Trajjan, någon vän/bekant som letar hoj?

Får du för dig att sälja den utan piporna eller snarare ljudämparstumparna:D är jag intresserad av dom, försökte köpa samma från grevens i fjol men dom fick aldrg fram några.
 
Förknasarhelvetet på sneden :confused:
Insug
 

Bifogat

  • panzaas_trajja13.JPG
    panzaas_trajja13.JPG
    90.9 KB · Visningar: 96
  • panzaas_trajja14.JPG
    panzaas_trajja14.JPG
    122.1 KB · Visningar: 90
Finns att köpa på Elfa, minns dock inte produktnumret.
 
Tack för tipsen!

Får surfa vidare och kika om någon har färdiga mallar att använda.

Har kämpat på sedan imorse med el, bakskärm, nya fästpunkter till blinkers m.m. Försökte få dit fuggarna igen med assistans av donnan, men vi fick ge upp efter en halvtimmes slit. Hur i H* skall man lyckas få dit dem igen? Stört omöjligt i min värld utan att man sliter bort hela luftboxen?

Vad är det för slang som hänger ifrån bryggan mellan fuggarna? Någon form av dränering?

Postar lite bilder:
- Gamla lamporna som ngn tidigare klåpare hade använt som motstånd hade förkolnat sin inslagning. Vissa människor borde inte få skruva hoj..
- Nya motstånd - fastsatta med karborre
- Nya elkopplingar, gammalt skit borttaget. Kablarna var endast ihoptejpade. Helt magiskt...
- Ny eldragning under bakskärmen men ny kabelstrumpa.
- Sönderärgad undersida på skärmen.. tvätta? Nääää
- Uppslipad och polerad undersida = lättare att hålla rent :)
- Nya blinkersfästen
- Mystiska slangen?!

Hur var det nu "friskt kopplat hälften brunnet".
Lampaketet såg ju seriöst ut:va, ser ju ut som om han varit hyggligt nära att sätta fyr på hojen.
 
Förknasarhelvetet på sneden :confused:
Insug

Har du lossat luftfilterboxen och dragit den bakåt? När du har tagit ur batteriet så kommer du åt 4 skruvar som håller luftboxen. Om dessa lossas så kan den skjutas bakåt.
 
Luft till flottörhusen (dom behöver luftas precis som tanken)

OK!

Mycket som är annorlunda med brittiskt, mot Japanskt som jag är van att skruva med. Nu är visserligen fuggarna Keihin men ändå. Tack!

Hade inte koll på det där med luftboxen, får pröva det ikväll. Bockar och bugar!
 
Min kompis!

Jag skrev ju här om den tragiska olyckan som min kompis råkade ut för.
Resultatet blev brutet käkben, bruten näsa, spräckt skalle och så en bruten nacke. Så illa ska ska man inte kunna skada sig inne i ett parkeringsgarage. Fast han hade tur i oturen. Operationen av nacken är klar och gick bra och nu springer fanskapet runt och filmar hela Sahlgrenska.

"Läkarna säger att jag borde blivit förlamad men jag har aldrig mått bättre. Nu ska de bara operera ihop ansiktet på mig så är jag hemma om några dar. I dag har jag fått pizza. Tur för man svälter här annars."
Ungefär hans egna ord. Jag vet att han är en tålig och seg jävel men det här är ett under lite mer än vad jag kunde be om.

Gick ner och skruvade ihop det sista på Trajan inför besiktning. Ready to race. Backspeglarna slängde jag för som en annan kompis sa. Jag tittar aldrig i dem för jag ska inte åt det hållet.
 

Bifogat

  • 71 r.jpg
    71 r.jpg
    259.7 KB · Visningar: 120
Gick ner och skruvade ihop det sista på Trajan inför besiktning. Ready to race. Backspeglarna slängde jag för som en annan kompis sa. Jag tittar aldrig i dem för jag ska inte åt det hållet.

Du börjar få till stuket:tummenupp Ska nog förpassa flyscreenen till "överblivet lådan" jag med, klart tuffare utan.

71?:D Är det årsmodellen på föraren
 
Har skruvat trajja hela kvällen idag med.
Efter mycket om och men lyckades jag få dit förgasarna, tack för tipset gällande luftboxen BJN!

Nu till problemet.
När jag skruvade isär fuggarna häromdagen hade jag ett rent helvete att få ihop dem igen då gummimembranet tycks ha svällt i båda fuggarna. Jag lyckades få ihop båda, trodde jag. När jag provstartade hojjen idag gick den bara på ena cylindern. Efter lite funderande kom jag fram till att det just måste vara membranet som inte tätar rätt.
Skruvade upp koppen på höger fugge och såg att membranet låg klämt på ena sidan = inget vakuum.

Nu till frågorna:
- Är det normalt att dessa membran sväller så pass mycket i Keihin fuggarna?
- Någon som vet vart jag kan köpa 2 ersättningsmembran? Går det att bara byta själva membranet?

Mina gamla fuggar (Mikuni) till Yamman har inte alls samma problem med för stora membran. Skruvade isär idag och kollade och de går alldeles utmärkt att skruva direkt ihop igen.

Lyckades dock byta styre till ett Paolo Tarozzi, justerbart samt montera styrändsbackspeglar. Alltid ngt positivt :)
 

Bifogat

  • panzaas_trajja19.JPG
    panzaas_trajja19.JPG
    57.7 KB · Visningar: 86
  • panzaas_trajja20.JPG
    panzaas_trajja20.JPG
    60.2 KB · Visningar: 97
  • panzaas_trajja21.JPG
    panzaas_trajja21.JPG
    57.2 KB · Visningar: 100
Nu till frågorna:
- Är det normalt att dessa membran sväller så pass mycket i Keihin fuggarna?
- Någon som vet vart jag kan köpa 2 ersättningsmembran? Går det att bara byta själva membranet?

Om du inte haft sönder membranet så får du nog dit det i morgon. dom brukar krympa till sig om man låter dom ligga öppet en stund.
Vad jag vet går det bara att köpa hela trottlar.
 
Vore ju strålande!

Vill minnas att jag har haft liknande problem med andra prylar i gummi som haft kontakt med bränsle tidigare. Kruxet är ju att fuggarna har vart tömda på soppa i ett par dagar nu, så jag vet inte om membranet krymper så jäkla mkt mer, man jag skall vänta och se.

Om det funkar, bjuds det på pilsner :)
 
71?:D Är det årsmodellen på föraren

Å nej då, han är av betydligt äldre årgång. För två år sedan var hans ålder lika med de två sista siffrorna i födelseåret.:)

71 skaffade jag min första Triumph. Sen vet jag inte om det ska stå 71 eller något annat. Jag vet att jag vill ha något där men än så länge leker jag bara med olika tankar i Photoshop.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top