Triumph Thruxton-tråden.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tråkigt att läsa, speciellt nu när säsongen knappt har börjat.
Jag väntar nog en till två veckor när gatorna ser ut så här:

Jag kommer också att vänta förutom att köra Thruxton till besiktning nästa vecka om jag kan få någon tid. Gatorna här i Uddevalla ser ut precis som på din bild och i dagens lokaltidning stod det att man inte kan vänta sig att det ska vara färdigsopat förrän slutet av maj.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kan bara intyga att det är snorhalt på vägarna!
Fick 4 hjulssladd med min bil idag i en rondell. Galet halt bitvis.

Var som sagt ute för 2 veckor sedan, körde då eftermiddag när det hade vart +9 hela dagen. Passa er för hala fläckar dock.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja, det lät otäckt! Fann det på nätet http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.776969-motorcyklist-till-sjukhus-efter-olycka

Var själv inte alltför långt från mitträcket när jag tog en tur häromveckan. Greppet släppte både fram och bak och jag gled/sladdade i tangentens riktning i 70 knyck. Inte kul alls... Orsak? Kall asfalt (frost) och smältande vatten som rann över vägen.

Be careful out there!!

Jo, det är den olyckan som det står om i notisen. Efter att ha fått flera förfrågningar om det är jag som ligger på sjukhus har jag nu skickat sms till alla jag känner och talat om att det inte är jag utan min kompis.

Har också fått klart för mig att man kan bli stort sett återställd även med bruten nacke. Det är ändå en tröst för han är en seg jävel och går det att bli bra så måste jag tro att han blir det.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ursäkta!

Det var god stämning i tråden och många inlägg å så kommer jag med ett tråkigt som dödar allt. Inte min mening men jag kände mig tvungen att skriva något.
Det senaste jag hört så kan det gå bra för kompisen. Han opereras i morgon och sen blir det stödkrage i tre månader. Därefter vet vi och tills dess så hoppas jag.

Jag har ju tidigare här presenterat min hoj inför 2010. Någon tyckte att backspeglarna var fula och det är de. Funderade på att köpa snygga i samma stil men har ändrat mig. Har nu lackat mina styrändsspeglar svarta och kommer att montera dessa.

Sen pratade någon om racingsiffror på bakdelen och det är snyggt. Panzaa du har ju riktigt äkta vara. Hur har du fått dessa?
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Det var god stämning i tråden och många inlägg å så kommer jag med ett tråkigt som dödar allt. Inte min mening men jag kände mig tvungen att skriva något.
Det senaste jag hört så kan det gå bra för kompisen. Han opereras i morgon och sen blir det stödkrage i tre månader. Därefter vet vi och tills dess så hoppas jag.

Jag har ju tidigare här presenterat min hoj inför 2010. Någon tyckte att backspeglarna var fula och det är de. Funderade på att köpa snygga i samma stil men har ändrat mig. Har nu lackat mina styrändsspeglar svarta och kommer att montera dessa.

Inget att be om ursäkt för! :) Riktigt tråkigt det som hände och jag förstår om man vill dela med sig av hur man känner sig. Måste ju kännas väldigt tungt för dig också när det händer ngn närstående. Men som sagt hoppas han klarar sig bra och att du ändå kan se fram emot din egen premiär!

Låter tufft med svarta styrändsspeglar. Tror inte jag sett just orginalmodellen svartlackade så det blir spännande att se när du lägger upp bilder.

EDIT: Såg på dina bilder i garaget att du inte har orginalmodellen på styrändsspeglarna. Men det kan vara en intressant tanke att lacka orginal svarta...
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Inget att be om ursäkt för! :) Riktigt tråkigt det som hände och jag förstår om man vill dela med sig av hur man känner sig. Måste ju kännas väldigt tungt för dig också när det händer ngn närstående. Men som sagt hoppas han klarar sig bra och att du ändå kan se fram emot din egen premiär!

Låter tufft med svarta styrändsspeglar. Tror inte jag sett just orginalmodellen svartlackade så det blir spännande att se när du lägger upp bilder.

Kul att du svarar, jag har bl.a. tittat på din hoj när jag kommit fram till resultatet.:):)

EDIT; O ja. jag granskar allt ni gjort. Knycker helt ohämmat. Har inte sett en enda ful hoj presenterad i denna tråd utan bara sånt man kan ta efter om man har lust.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Du dödar absolut inte stämningen!
Hoppas det löser sig med honom och att han kommer på benen snart igen.

Mina siffror satt på när jag köpte hojjen, har dock en dekalskrivare hemma för tillfället så jag kanske kan styra upp ngt? Fixade ju min hjälm tidigare i år med egensnickrade loggor i CAD.
 

Bifogat

  • panzaa_betty120.JPG
    panzaa_betty120.JPG
    53.1 KB · Visningar: 67
  • panzaa_betty121.JPG
    panzaa_betty121.JPG
    7.8 KB · Visningar: 432
  • panzaa_betty123.JPG
    panzaa_betty123.JPG
    7.3 KB · Visningar: 438

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Du dödar absolut inte stämningen!
Hoppas det löser sig med honom och att han kommer på benen snart igen.

Mina siffror satt på när jag köpte hojjen, har dock en dekalskrivare hemma för tillfället så jag kanske kan styra upp ngt? Fixade ju min hjälm tidigare i år med egensnickrade loggor i CAD.

Snyggt!:tummenupp

Dekalskrivare, var hittar man sådana?

När det gäller siffror så tycker jag att det snyggaste är när de ser ut att vara målade med en bred pensel. Tror inte jag själv kan få till det snyggt men jag känner nog en som kan få prova.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Dekalskrivare = skitdyra åbäken som går loss på braxorna + skjortan.
Denna styrde min polare upp för länge sedan, funkar dock klockrent.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Dekalskrivare = skitdyra åbäken som går loss på braxorna + skjortan.
Denna styrde min polare upp för länge sedan, funkar dock klockrent.

Är det en sådan där som reklamarna har med en kniv eller dyl som far runt som ett skållat och skär ut i vinylen
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Yes det stämmer, ser ut som en riktigt gammal plotter :)

Har rivit hojjen idag efter gårdagens tur. Gick kanoners i början, men efter en stund betedde sig hojjen precis som om jag höll på att få soppatorsk. Stannade för att tanka, men fick endast i 7 liter. Problemet blev bara värre och värre, lyckades med nöd och näppe ta mig hem. Tog bort tanken idag och rengjorde tankfiltret som till min förvåning inte var särskilt skitigt alls. Har nu tatt bort förgasarbryggan och skall gå igenom den för att se om jag hittar ngt mer bös. Ngn som kan tipsa om vad det kan vara för strul om det nu inte är skit i fuggarna?

Knäppte även 2 bilder.
- TOK-portade insug, ser lite halvamatörmässigt ut, svårt att avgöra om det är "rätt" utfört?
- En elhärva utan dess like, de gamla blinkarna har använts som motstånd. Här måste det snyggas till!
 

Bifogat

  • panzaas_trajja6.JPG
    panzaas_trajja6.JPG
    78.2 KB · Visningar: 149
  • panzaas_trajja7.JPG
    panzaas_trajja7.JPG
    61.8 KB · Visningar: 96

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag är inte hundra på fyrtaktstrim, men när jag körde cross och fick mina fabrikstrimmade cylindrar från Yamaha såg dom ganska grova ut i kanalerna. Ungefär som dina på bilden. Ska bilda någon slags strömning i kanalerna har jag fått förklarat.

Ni som har möjlighet att åka till Stockholm och vill ha sifror eller text målat på hojen, kan ta kontakt med Von Sven som är erkänt duktig skylt och pinstripe målare. http://vonsven.com/modernstudio/menu/about/full-portfolio/

Ta det lugnt på dom grusiga vägarna!
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Gick kanoners i början, men efter en stund betedde sig hojjen precis som om jag höll på att få soppatorsk. Stannade för att tanka, men fick endast i 7 liter. Problemet blev bara värre och värre, lyckades med nöd och näppe ta mig hem.

Vart det bra ett tag efter du tankat och sen kom tillbaka eller gick den dåligt direkt efter tankstoppet?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Problemet började innan och fortsatte efteråt så jag tror inte det är relaterat till dålig soppa.
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Problemet började innan och fortsatte efteråt så jag tror inte det är relaterat till dålig soppa.

Det var inte det jag fiskade efter, utan luftningen till tanken.
Har själv varit med vid flera tillfällen när hojar stannat som bensinstopp eller gått dåligt för att det inte rinner ner tillräckligt eller inget alls till förgasarna. Men då funkar hojen fint ett tag efter man öppnat tanklocket och fått in luft.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ohh fasen.

Hade inte en tanke på det. Tanklocket är således inte luftat? Därav den lilla luftningsslangen.
Sitter med förknasarna nu, intressant att se bestyckningen om det nu inte är ngt problem.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Intressant sida för den som letar efter info om bestyckning av fuggar:
http://www.triumph-bonneville.com/images/Carb Jetting Info 2007.pdf

Kanske finns någon annan sida som är mer detaljerad?

Suttit och kikat lite på Airbox-removal kit, dessa kostar som bekant skjortan. Går det att på ett hyfsat enkelt sätt snida ihop något eget?

Den där förbaskade luftboxen tar ju för fasen upp halva hojjen!
Med tanke på att min hoj var portad är det ju lite som att elda för kråkorna att inte köra med poddar - öppna filter.
 
Last edited:

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Med en tår i ögat överväger jag att sälja Trajjan, någon vän/bekant som letar hoj?
 

Bifogat

  • DSC_0101.jpg
    DSC_0101.jpg
    265.2 KB · Visningar: 157

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Intressant sida för den som letar efter info om bestyckning av fuggar:
http://www.triumph-bonneville.com/images/Carb Jetting Info 2007.pdf

Kanske finns någon annan sida som är mer detaljerad?

Suttit och kikat lite på Airbox-removal kit, dessa kostar som bekant skjortan. Går det att på ett hyfsat enkelt sätt snida ihop något eget?

Den där förbaskade luftboxen tar ju för fasen upp halva hojjen!
Med tanke på att min hoj var portad är det ju lite som att elda för kråkorna att inte köra med poddar - öppna filter.

Här en till sida till: http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html
Att plocka bort L-boxen är enkelt att göra själv, du behöver en ny batterilåda bara, och nya fästpunkter för reläer mm. Som luftfilter rekommenderar jag dessa DNA filter som är betydligt större och billigare än KN. Flödar bättre o filtrerar lika bra.
http://www.triumphtwinpower.com/products.php

Edit: ta en titt på tändspolen o tändkablar!!
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top