Triumph Thruxton-tråden.

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
SAIS mynnar inte ut i förbränningsrummet, utan i avgaskanalen. Påverkar varken kompet eller "prestationen", bara mer luft/syre i avgaserna för bättre miljö. Jag plockade bort den enbart för utseendet, inte särskild "retro".
P1000277.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
SAIS mynnar inte ut i förbränningsrummet, utan i avgaskanalen. Påverkar varken kompet eller "prestationen", bara mer luft/syre i avgaserna för bättre miljö. Jag plockade bort den enbart för utseendet, inte särskild "retro".
View attachment 389489

Jadå, det vet jag att den mynnar ut i avgaserna, men jag förstår fortfarande inte var den hämtar lufttrycket som den blåser ut i avgaserna.. min var redan bortplockad när jag köpte den, fick med den som ett litet knyckligt plåtmissfoster :)
Sen är den ju helt poänglös i sverige också där vi (peppar peppar) inte har avgaskrav på mc än..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jadå, det vet jag att den mynnar ut i avgaserna, men jag förstår fortfarande inte var den hämtar lufttrycket som den blåser ut i avgaserna.. min var redan bortplockad när jag köpte den, fick med den som ett litet knyckligt plåtmissfoster :)
Sen är den ju helt poänglös i sverige också där vi (peppar peppar) inte har avgaskrav på mc än..

Min var också bortplockad men jag antar att den likt Suzukis PAIR (som har samma funktion) hämtar luften från luftboxen.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
@TWINTORSK..Nog har vi avgasregler alltid..samma som i hela EU..skillnaden är att vi (bilprovningen) inte testar mc, bara bilarna..i Tyskland däremot kollas mc:n vid varje besiktning (TÜV). Kan nog bli så här med, tyvärr, och då ligger vi som har omgjorda hojar illa till.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fick ett paket från Düskland idag med lite vinterarbete..perforerat rf rör och rf stålull..ska bli en ny db-killer till mitt Zard är det tänkt. Har knyckt ide'n från det tyska thruxtonforumet..en kille har gjort en med gott preliminärt resultat. HS https://www.powersprint.eu/Construc...locht/Absorber-Rohr-gelocht-35-mm-500-mm.html
View attachment 389503

Suveränt Erich! När hojen är "fullmoddad" och det inte går att göra mer så går det alltid lite till ändå. :tummenupp
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Någon som tänkt att ta en tur till Årsracet i Linköping till helgen? Classic racing med RR, Cross, Trial och Speedway. Själv är jag i det gamla valet å kvalet. Upp och ner på lördagen? Upp lördag, hem söndag? Eller inte alls? 50cc-crossen vill jag gärna se. Kör man fortfarande med ricinolja, så att det luktar riktigt?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Funderar på att modda om min hoj till något helt annat. Inte så att jag har bestämt mig men tycker att bifogad är så jäkla rätt det kan bli. Svart och blankt- inget annat! Stuket är också helt i min smak. ( Tror det är en Bonneville och inte en Thrux i grunden)

Tveksamheter jag har:
Öhlinarna är så himla bra men måste bra försvinna.
ISR-bromsen samma sak. Jättebra men kan inte få se ut som den gör. Kanske går att svarteloxera???? Hans brompaket är dock ännu snyggare än ISR.
Förgasarna som jag har duger. Bara att måla CR med svart i stället för rött.
De dyra Norman Hyde oljeslangarna måste bort.

Det är en del att fundera på
 

Bifogat

  • triumph.jpg
    triumph.jpg
    127 KB · Visningar: 103

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Någon som tänkt att ta en tur till Årsracet i Linköping till helgen? Classic racing med RR, Cross, Trial och Speedway. Själv är jag i det gamla valet å kvalet. Upp och ner på lördagen? Upp lördag, hem söndag? Eller inte alls? 50cc-crossen vill jag gärna se. Kör man fortfarande med ricinolja, så att det luktar riktigt?

Verkar jäkligt kul saker men för långt på en dag för mig!
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Funderar på att modda om min hoj till något helt annat. Inte så att jag har bestämt mig men tycker att bifogad är så jäkla rätt det kan bli. Svart och blankt- inget annat! Stuket är också helt i min smak. ( Tror det är en Bonneville och inte en Thrux i grunden)

Tveksamheter jag har:
Öhlinarna är så himla bra men måste bra försvinna.
ISR-bromsen samma sak. Jättebra men kan inte få se ut som den gör. Kanske går att svarteloxera???? Hans brompaket är dock ännu snyggare än ISR.
Förgasarna som jag har duger. Bara att måla CR med svart i stället för rött.
De dyra Norman Hyde oljeslangarna måste bort.

Det är en del att fundera på

Det är en ombyggd Thruxton med Beringer 6 kolvok och skiva (samma som jag har men med annat centrum)..från denna hs..http://www.triumphbikes.de/thruxton_bonneville_umbau-version
Det borde gå att eloxera ditt ok mm..fråga ISR, dom borde ju veta. Sen finns det ju andra Öhlinare utan "behållare" som ser mera retro ut, eller Wilbers som jag har. BYGG PÅ!!!!
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Funderar på att modda om min hoj till något helt annat. Inte så att jag har bestämt mig men tycker att bifogad är så jäkla rätt det kan bli. Svart och blankt- inget annat! Stuket är också helt i min smak. ( Tror det är en Bonneville och inte en Thrux i grunden)

Tveksamheter jag har:
Öhlinarna är så himla bra men måste bra försvinna.
ISR-bromsen samma sak. Jättebra men kan inte få se ut som den gör. Kanske går att svarteloxera???? Hans brompaket är dock ännu snyggare än ISR.
Förgasarna som jag har duger. Bara att måla CR med svart i stället för rött.
De dyra Norman Hyde oljeslangarna måste bort.

Det är en del att fundera på

Men vad är det jag hör? Gult som är så himla... snyggt!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jo det är ju det och jag blev direkt förtjust i din gula Yamaha. Fast den här är något extra. Ser ut att käka små japsfyror till frukost.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jo det är ju det och jag blev direkt förtjust i din gula Yamaha. Fast den här är något extra. Ser ut att käka små japsfyror till frukost.

Och skiter ut japstreor..? Den är säkert till salu för en billig peng nästa år när du svartifierat din ifall du får gula febern igen, haha
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Som sagt! En del att fundera på men allt går!

Helt klart ska man fundera och planera i god tid så att man har helt klart för sig hur det ska bli i slutänden!!
För egen del är det som tidigare antyds inte så mycket mer att modda så jag gör nog det sista på hojen denna kommande vintern sen får det vara slut..blir 520-konvertering, byte blinkers, byte styrlager, byte koppling och lite blästring/målning av dom blanka grejerna. Sen har jag ju ett helt nytt rostfritt D&D 2-2 helsystem liggande sen ett par år tillbaka som jag funderar på hur jag ska få någorlunda lagligt utan att förlora för mycket prestanda. Det är dessutom blankpolerat, vilket jag inte gillar, så nån ytfinnish måste till. Det finns nån firma som "eloxerar", men jag minns inte namnet. Jag tror Panzaa gjorde sitt system där. Någon??

PS..hittade företaget..http://www.weirdperformance.se/
 
Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Någon som tänkt att ta en tur till Årsracet i Linköping till helgen? Classic racing med RR, Cross, Trial och Speedway. Själv är jag i det gamla valet å kvalet. Upp och ner på lördagen? Upp lördag, hem söndag? Eller inte alls? 50cc-crossen vill jag gärna se. Kör man fortfarande med ricinolja, så att det luktar riktigt?

Är en av årets bästa helger :yoparty
Dom har fortfarande rum kvar på Elite Stora hotellet 1010:- för två. 715 för enkelrum.
50cc är suveränt även på RR banan. Men det är nog TTS-olja eller liknande som gäller nu. Tyvärr!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det är en del att fundera på
Har kikat några gånger på den där och den är riktigt fet. Det låter som att du och jag ska byta hoj helt enkelt. Du får moddpengar emellan och jag får en bumblebee. :banana
Då vet du vad du ska göra på jul-lovet.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har kikat några gånger på den där och den är riktigt fet. Det låter som att du och jag ska byta hoj helt enkelt. Du får moddpengar emellan och jag får en bumblebee. :banana
Då vet du vad du ska göra på jul-lovet.

Jag vet inte alls hur seriöst ditt erbjudande är men jag har i a f funderat allvarligt på det. Men nä. Min gula är i princip färdigmoddad då jag bestämt mig för att inte röra motorn. Fast jag säljer den inte. Den blev faktiskt allt vad jag drömde om med en Thruxton. Du ska dock få ett seriöst erbjudande av mig. Gäller hela dagen och bara för dig Yonsson. Byt din svarta Thruxton mot min färdigmoddade röda SV1000 med 110 pållar på bakhjulet. Jämnt byte, inga pengar emellan.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag vet inte alls hur seriöst ditt erbjudande är men jag har i a f funderat allvarligt på det.
Jag var väldigt seriös! Inte för att jag vill bli av med min, utan för att jag är kär i din. Passar på erbjudandet om SVn.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top