Triumph Thruxton-tråden.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Ingen som har lust att bygga nåt i denhär stilen till mig?
SH12603a.jpg
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fixade till nya fasta "fotpinnar" bak av några crashpuckar billigt från Kina!! Blir nog fram också, till vintern, när jag funderat färdigt, he he! Ebay is your best friend!!!!!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kan bara hålla med Acke att årsracet var helt jäkla magiskt!
Nästa år blir det hela helgen för egen del.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
En lite kul bild som togs på mig under Hojrockens kortege för ett par veckor sedan. Var många som tyckte det var kul med en obyggd Thruxa på hojutställningen där bågen stod från tors-lör.
 

Bifogat

  • 1013243_10151752375709885_2066390278_n.jpg
    1013243_10151752375709885_2066390278_n.jpg
    68.8 KB · Visningar: 120

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hahaha, ack ja :)
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag skulle vilja höra ett par BC Predators och NH Togas i verkligheten (på en Bonneville eller Thruxton). Finns det någon/några i Stockholms-trakten som kan tänka sig att bjuda på provlyssning?
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Jag skulle vilja höra ett par BC Predators och NH Togas i verkligheten (på en Bonneville eller Thruxton). Finns det någon/några i Stockholms-trakten som kan tänka sig att bjuda på provlyssning?

Jag har en Thruxton med BC Predators som du gärna får lyssna på. Skickar mitt nummer i ett privat meddelande. Ring så stämmer vi träff.

Johan
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Länge sen jag skrev här nu, kul att se att tråden lever och att ni fortsätter njuta av era trajor :)
Själv har det blivit väldigt lite köra de senaste 2 åren då intresset aldrig riktigt tog sig efter min krasch 2009.

Min Thruxton står tyvärr alldeles för mycket oanvänd så jag överväger att sälja den.

Vet ni hur marknaden ser ut nu?

Det är en röd 2007a (förgasare), ombyggd med 17" fälgar fram och bak (120+160mm däck), diverse styling med MAS-delar, polerade gafflar etc.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hallå därute,
Caféracergänget (se Göteborgsdelen av SH) tar en kvällstur i dag. Häng på den som vill! Start från Café Marmelad (Mariagatan, Majorna) kl. 18.00.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Länge sen jag skrev här nu, kul att se att tråden lever och att ni fortsätter njuta av era trajor :)
Själv har det blivit väldigt lite köra de senaste 2 åren då intresset aldrig riktigt tog sig efter min krasch 2009.

Min Thruxton står tyvärr alldeles för mycket oanvänd så jag överväger att sälja den.

Vet ni hur marknaden ser ut nu?

Det är en röd 2007a (förgasare), ombyggd med 17" fälgar fram och bak (120+160mm däck), diverse styling med MAS-delar, polerade gafflar etc.

Nu har du ju redan annonserat ut den! En del behöver inte göra mer än att sätta in en blänkare här om att en Thrux är till försäljning. Sen blir den såld! :) Pris och bilder gör det ännu lättare. :yoparty

Annars är min uppfattning att köpintresset för hojar är litet om det inte är en speciell modell till rätt pris. En Thruxton till rätt pris tror jag är någon av de mer intressanta. Betoning på tror tralala!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Caféracergänget i Göteborg sonderar just nu intresset för en Bohustur på söndag.

Start prel. kl. 10 från Göteborg och sedan upp längs kusten på go'a vägar. Lunchstopp någonstans en bit upp. Bohuslän är ju härligt så här års. Soligt och vackert, och de flesta turisterna har åkt hem så det är inte lika trångt på vägarna.

Observera att vi inte har sett att detta verkligen blir av... Men om det blir en tur så finns det kanske någon/några som vill hänga på. T ex kanske Uddevalla-maffian (BJN, 1014 - fler?) kunde vara intresserade av att visa hur en moddad trajja ser ut i snygga nedlägg på kurviga landsvägar.

Eller någon annan av oss Thruxton-nördar som följer tråden, vem som helst förstås! :)
Vad sägs - verkar det intressant?
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Caféracergänget i Göteborg sonderar just nu intresset för en Bohustur på söndag.

Start prel. kl. 10 från Göteborg och sedan upp längs kusten på go'a vägar. Lunchstopp någonstans en bit upp. Bohuslän är ju härligt så här års. Soligt och vackert, och de flesta turisterna har åkt hem så det är inte lika trångt på vägarna.

Observera att vi inte har sett att detta verkligen blir av... Men om det blir en tur så finns det kanske någon/några som vill hänga på. T ex kanske Uddevalla-maffian (BJN, 1014 - fler?) kunde vara intresserade av att visa hur en moddad trajja ser ut i snygga nedlägg på kurviga landsvägar.

Eller någon annan av oss Thruxton-nördar som följer tråden, vem som helst förstås! :)
Vad sägs - verkar det intressant?

Absolut intressant, tänkte mig ändå uppåt kusten. Med förbehåll för bakrus då jag ska på nån hojfest på ringön imorrn..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Caféracergänget i Göteborg sonderar just nu intresset för en Bohustur på söndag.

Start prel. kl. 10 från Göteborg och sedan upp längs kusten på go'a vägar. Lunchstopp någonstans en bit upp. Bohuslän är ju härligt så här års. Soligt och vackert, och de flesta turisterna har åkt hem så det är inte lika trångt på vägarna.

Observera att vi inte har sett att detta verkligen blir av... Men om det blir en tur så finns det kanske någon/några som vill hänga på. T ex kanske Uddevalla-maffian (BJN, 1014 - fler?) kunde vara intresserade av att visa hur en moddad trajja ser ut i snygga nedlägg på kurviga landsvägar.

Eller någon annan av oss Thruxton-nördar som följer tråden, vem som helst förstås! :)
Vad sägs - verkar det intressant?

Verkar klart intressant. Det blir nog bara jag och inte 1014 då han är på tjänst i Skövde hela helgen. Ska man helst starta från GBG eller går det att ansluta längre upp längs kusten?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Söndagens Bohustur

Tjena,
Lade upp en grov planering i den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258136-Caferacers-Göteborg-��

Skriv gärna en rad om du vill hänga på, så att vi vet hur många vi skall vänta in i morgon (söndag) kl 10. Eller PM:a mig eller E.M.


EDIT: turen blir av! Avresa 10.00 från Café Marmelad, Mariagatan, Majorna, Göteborg. PM:a om du skall med. Eller dyk upp spontant... ;)

Vi far upp Göta älv-dalen till Lilla Edet. Därifrån till Ljungskile, via Vassbo till Uddevalla (c:a 11.30).

Efter Uddevalla letar vi oss ut mot Smögen (lunch? räkmacka på bryggan?) och därifrån vidare norrut mot Hunnebostrand, Bovallstrand, Hamburgsund och Fjällbacka (fika och glass?). Från Fjällbacka vänder vi söderut igen och väljer väg efter humör. Vi tar det beslutet där och då.
 
Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Tjena alla trajja åkare!
Var iväg till Laxå i fredags för att provköra en Thruxton men dom hade tyvärr stängt pga utbildning.
Är sjukt sugen på en Scrambler eller en Thruxton och har svårt att bestämma mig vilket jag helst vill ha.
Scramblern låter ju så mycket goare med sin 270graders tändföljd.
Men gillar Cafe Racer stuket.
Blir det en Scrambler så ska det bli en riktig grus buse i så fall.

Så här gillar jag Scramblern!
http://3.bp.blogspot.com/-20qzApcc-7E/UFbWZe4O0pI/AAAAAAAAERI/KlNOvdvo3SQ/s1600/IMG_1507.JPG
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tjena alla trajja åkare!
Var iväg till Laxå i fredags för att provköra en Thruxton men dom hade tyvärr stängt pga utbildning.
Är sjukt sugen på en Scrambler eller en Thruxton och har svårt att bestämma mig vilket jag helst vill ha.
Scramblern låter ju så mycket goare med sin 270graders tändföljd.
Men gillar Cafe Racer stuket.
Blir det en Scrambler så ska det bli en riktig grus buse i så fall.

Så här gillar jag Scramblern!
http://3.bp.blogspot.com/-20qzApcc-7E/UFbWZe4O0pI/AAAAAAAAERI/KlNOvdvo3SQ/s1600/IMG_1507.JPG

Det var en riktigt frän Scrambler men låter goare med 270 än 360? Nä där tycker ju jag att det är precis tvärtom. Tack vare 360-veven (och TOGA) låter den ju väldigt likt min gamla Bonneville från -68 och precis så jag vill att den ska låta. Fast smaken är ju olika:)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top