Triumph Thruxton-tråden.

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Då är det dags att byta foto i garaget....det blev en Tiger 1050ABS-2008 idag.
Känns helt fantastisk kan jag berätta. Hade jag haft råd och utrymme så hade jag även haft en Thruxton. Problemet är att hojar har så förbannat lågt waf-tal. (Wife-Acceptance-Factor)
Även om jag inte längre kan titulera mig caferacerägare så kommer jag att följa er på tråden!
Ha det gött / Jocke
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Då är det dags att byta foto i garaget....det blev en Tiger 1050ABS-2008 idag.
Känns helt fantastisk kan jag berätta. Hade jag haft råd och utrymme så hade jag även haft en Thruxton. Problemet är att hojar har så förbannat lågt waf-tal. (Wife-Acceptance-Factor)
Även om jag inte längre kan titulera mig caferacerägare så kommer jag att följa er på tråden!
Ha det gött / Jocke

Kul att du blir kvar i tråden. Hojta till när du lägger upp bilderna på Tigern! Du verkar ju både ha smak när det gäller att välja fordon och sedan förmåga att ta hand om dem.

Vad använder du för något för att hålla det svarta på topp och cylinder så fint?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Thruxtonklubben på äventyr..
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1374217587003.jpg
    uploadfromtaptalk1374217587003.jpg
    69.8 KB · Visningar: 97

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Det kommer bilden sen. "Raggarknepet" för det svarta är 5-56.
Spruta på och torka av så brukar det se fräscht ut.

Kul att du blir kvar i tråden. Hojta till när du lägger upp bilderna på Tigern! Du verkar ju både ha smak när det gäller att välja fordon och sedan förmåga att ta hand om dem.

Vad använder du för något för att hålla det svarta på topp och cylinder så fint?
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Sådär. Garaget uppdaterat med 2 bilder. Hojen är fin och kommer att bli finare efter nedmontering och puts i vinter. Den går bra så det känns inte som om jag hoppar på trimtåget igen.... (tror jag)
Kul att du blir kvar i tråden. Hojta till när du lägger upp bilderna på Tigern! Du verkar ju både ha smak när det gäller att välja fordon och sedan förmåga att ta hand om dem.

Vad använder du för något för att hålla det svarta på topp och cylinder så fint?
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Livet med en Tiger är annorlunda. Körde till Österlen idag för att köpa Mellbybagarens kavring. Det blev 27 mil och jag stannade på vägen i Smygehuk. Öppnade packväskan, tog fram dricka och fralla. Avslutade med en prilla, för även snusburken åkte i väskan. Faktiskt riktigt praktiskt ! Jag sitter bättre och min rygg (orsaken till att jag lämnade Thruxton) kändes bra. Tror att jag vänjer mig. 2013 07 18 premiärturen 1.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Livet med en Tiger är annorlunda. Körde till Österlen idag för att köpa Mellbybagarens kavring. Det blev 27 mil och jag stannade på vägen i Smygehuk. Öppnade packväskan, tog fram dricka och fralla. Avslutade med en prilla, för även snusburken åkte i väskan. Faktiskt riktigt praktiskt ! Jag sitter bättre och min rygg (orsaken till att jag lämnade Thruxton) kändes bra. Tror att jag vänjer mig. View attachment 388843

Ser kalasfint ut Jocke. Jag gillar verkligen det konceptet också med en praktisk hoj som har packutrymme. Fast lutar nog mer åte en Sprint i så fall och det blir min SV1000 som jag då byter bort.

Du verkar ju veta hur man tar hand om en hoj så den blir säkert ännu finare :) och varför hoppa på trimtåget med den hojen????:confused:

Vi var fyra stycken i tråden som körde en tur i Dalsland idag å efter den turen kommer jag nog aldrig att vilja vara utan en Thruxton. Jag kan i a f inte få så mycket roligare än vad jag har haft idag. Tack pojkar!
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Skön runda idag!
Jag vill tacka:
-Kungälv däckservice för att de öppnar innan kl 10.
-Twintorsken för utmärkta Googlekunskaper, samt för att han såg till att däckbytet utfördes professionellt (av honom).
-Twintorskens händer för att de har det ypperliga muskelminnet att minnas EKAKT hur det känns att dra åt en mutter till 75Nm.
-Min kollega som kom ner med en cykelpump helt i onödan.
-BJN och TMax för tålamod och optimism.
-Min son för att han höll frugan på bra humör hela dagen.

Twintorsken har för övrigt även han väldigt bra tålamod:
dEVC5As.jpg
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, det blev en fin tur idag. Brudfjällsvägen både fram och tillbaka var mumma! Finns mycket fina hojvägar i Dalsland och Bohuslän.

Det måste har gått extra vilt till sista sträckan för när jag kom hem till sommarhuset med 38 mil på trippen så saknades registreringsskylten. Den ligger väl i något dike någonstans, får man tro.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, det blev en fin tur idag. Brudfjällsvägen både fram och tillbaka var mumma! Finns mycket fina hojvägar i Dalsland och Bohuslän.

Det måste har gått extra vilt till sista sträckan för när jag kom hem till sommarhuset med 38 mil på trippen så saknades registreringsskylten. Den ligger väl i något dike någonstans, får man tro.

Ja jag erkänner, jag tog den som souvenir.. fick du tag i jordgubbar?
 

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
Man kan åka långt med en Thruxton oxå :p

2013-07-05 16.16.21.jpg2013-07-10 14.46.27.jpg2013-07-10 17.51.47.jpg2013-07-10 20.28.03.jpg

Ska ladda upp nån film sen när jag har laddat över filmerna från GoPro cameran.

Nästan 4 veckor i Spanien, med en thruxton :D träffade många förvånade åkare som inte trodde det skulle gå så bra
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Thruxtondeviser!

Inte bäst på nåt men bra på allt! (DavidA)

Halva farten - dubbla nöjet! (TMax500)
eller på utrikiska
Half the speed - double the pleasure!

Kommit på dem nästan själv med lite hjälp från tråden!:tungan Inte så dumma! :) Fyll på med mera! Kan bli en fin T-shirt om vi får ihop några till.

Lite för lång men kan inte låta er gå miste om en Panigaleägares kommentar:

"På den här hojen känner man sig verkligen som en riktig roadracer." (Marcus)
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Skön runda idag!

-Twintorskens händer för att de har det ypperliga muskelminnet att minnas EKAKT hur det känns att dra åt en mutter till 75Nm.

Då var det ju synd att minnet svek honom så att han inte drog åt med 85 Nm som det står i boken.:)
Fast hjulet satt ju kvar och kommer att göra så även fortsättningsvis så det blev ju bra.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Då var det ju synd att minnet svek honom så att han inte drog åt med 85 Nm som det står i boken.:)
Fast hjulet satt ju kvar och kommer att göra så även fortsättningsvis så det blev ju bra.

Drog faktiskt till 78nm för jag var lite osäker på föreskrivet moment.. :D
Nån mer som var helslut efter turen? Sov 2 timmar på soffan när jag kom hem..
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Någon som har en BONNEVILLE original växelpedal/spak till salu?? Pm:a gärna med pris. Tänkte mig montera den på min thruxton för omvänd växelföljd (raceväxlat). Den behöver lite moddning så även en defekt kan vara av intresse.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Drog faktiskt till 78nm för jag var lite osäker på föreskrivet moment.. :D
Nån mer som var helslut efter turen? Sov 2 timmar på soffan när jag kom hem..

Jo jag var också helslut. Cyklade i 2h efter turen, drack brännvin i 2h därefter å sen somnade jag. ( Så var det)

Skämt å sido! När jag svängde in på min väg sista biten så var huvudet så slut att jag t o m hade svårt med gas, koppling och växel. Alltså helslut!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var det Brudfjällsvägen X 2 som knäckte herrarna? Eller kanske värmen? Jag var också lite "mjuk" när jag kom hem till sommarhuset. Sedan blev det 25 mil till idag. Skulle ju köra hem från landet också... (Robbie Williams på Ullevi ikväll!)

Och när jag kom hem ringde en polare som har en K1300 S och ville ta en tur. Men det får bli i morgon för nu har jag hojat 4 dagar av 8 - och t o m jag är trött i knoppen och kroppen!
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Var det Brudfjällsvägen X 2 som knäckte herrarna? Eller kanske värmen? Jag var också lite "mjuk" när jag kom hem till sommarhuset. Sedan blev det 25 mil till idag. Skulle ju köra hem från landet också... (Robbie Williams på Ullevi ikväll!)

Och när jag kom hem ringde en polare som har en K1300 S och ville ta en tur. Men det får bli i morgon för nu har jag hojat 4 av 8 - och t o m jag är trött i knoppen och kroppen!

Fundera inte TMax. Sånt drabbar inte såna som du.:D:D:D
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top