Triumph Thruxton-tråden.

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
dags att sälja av min thruxton-04. Flödesportad, keihin fcr-39:eek:r, öppna kn, airbox elimination kit, oberon gaffeljustering, mas engineering flyscreen, kedjeskydd, framskärm, british customs predators, triumph original racing ljuddämpare, norman hyde styrdämpare, led bakljus, halcyon barend backspeglar, ikon progressiva gaffelfjädrar, ikon stötdämpare, bra däck, nytt batteri. Alla originaldelar medföljer.
2500 mil, servad mer än behövligt och har knappt sett regn.

55 000 kr
maila joacim.wictorsson@bredband.net så får ni bilder.

bilder finns under "visa garage"
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ni kan kalla mig trippeltorsk numera! :) gillar du färgen bjn??
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1373726358733.jpg
    uploadfromtaptalk1373726358733.jpg
    79.1 KB · Visningar: 102

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Uddevalla, Sveriges Thruxtontätaste ort?

Ja, vi kommer nog att hävda det tills vi blir motbevisade. :)

Nu vet vi om 6 st å det kan finnas fler. Som jämförelse kan nämnas att Göteborg måste få ihop mer än 60 och Stockholm mer än 100 för att ligga före. Viktiga saker detta! :)
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Hon försvann snabbt....Idag kom det 2 goa gubbar från Uddevalla och hämtade henne.
Skönt att veta att hon hamnar i gott sällskap och i goda händer!!
Tror att ni snart får se här på tråden vem som tagit över vårdnaden.

Om vi nu skall diskutera densitet torde min egen tomt tillhöra en av de Thruxtontätaste... Jo jag blev idag lycklig ägare till ytterligare en Thrux. Synnerligen välvårdad och med gott "klös". Tänkt till "Kvinnan" men hon får då absolut inte behålla godbitarna - "De var prima virke o de lade jag för mig" som den gode Povel Rammel en gång sa... Vi får väl se! Tack Jocke för både sann varudeklaration, mycket kunnande och ett trevligt bemötande!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Grattis till er båda! Jocke som fick till en snabb affär och 1014 som fick en fin hoj till hustrun. Såg riktigt fin ut på bilderna. Önskar att min hustru kunde köpa lite hojar till mig då och då...
Jocke, vad blir det nu då? En ny Thruxton? ;)
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Lutar åt en Tiger. Var ute och provkörde en Explorer idag. Kändes hög som en ardennerhäst...Det blir nog en 1050 Tiger. Jag har kört Triple innan och gillar ljudet av radtrean.
Grattis till er båda! Jocke som fick till en snabb affär och 1014 som fick en fin hoj till hustrun. Såg riktigt fin ut på bilderna. Önskar att min hustru kunde köpa lite hojar till mig då och då...
Jocke, vad blir det nu då? En ny Thruxton? ;)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Rekat Thruxtontur i Dalsland idag!

Fick med mig en kompis som till vardags måste stå ut med att köra en Ducati Panigale Tricolore. :tungan Idag fick han prova på en riktig hoj, min Thruxton, och han blev faktiskt både imponerad av den och förtjust i Thruxton. ( "Fan det går ju att lägga ner en sån här också rätt bra!") Hoppas på en sjunde Thruxton i Uddevalla nu. :) Nä det kanske jag inte vågar hoppas på men hans omdömen om Thruxton stämmer så bra med vad andra, inte minst Robban Lavér, har sagt. Den är inte bäst på någonting men bra och man känner sig så cool och tycker att man är en riktig knutte. Kul som fan utan att det går så fort att man tar onödiga risker med sitt liv.

Min kompis är riktigt duktig på att köra och jag körde inte alls på max med min SV1000 fast jag tror att han hade hängt med på Thruxton även om jag kört max på dessa vägar. Vi körde på vägar det svänger om. Så in i h-e svänger det. Ett pari var den berömda Brudfjällsvägen. ( Där blev jag av med min oskuld. Nu har även jag kört denna berömda väg. Dock inte på en Thruxton ännu.) Det var kanske den som svängde allra mest men det var definitivt inte den som gav den roligaste körupplevelsen. De vägarna som gav det absolut bästa och tävlar med vilket avsnitt på vätternrundan som helst är sträckan Färgelanda-Dals Rostock väster om Örsjön.

Denna kanontur delar jag gärna med mig av. Ni Trajaägare ( även andra caféracers är ju välkomna) som bor på armslängds avstånd hör av er bara så kör vi. Om inte alla kan samtidigt så inte mig emot. Jag kan köra turen varje dag. Ca 20 mil är det runt för mig. Lägg till er resväg.

Ha det gott!

BJN

EDIT: Första delen av banan ( BJN raceway) är tyvärr i dåligt skick. Det går att köra den men inte så fort.

EDIT 2: Turen är tänkt som en trevlig tripp med svängiga vägar. Inte jättelångsamt tempo men absolut inte någon farttävling. Alla ska kunna njuta av dessa underbara vägar i sitt eget tempo.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fredag låter fint. Någon mer som ska med?
Möjligen.... dvs jag vill gärna, men kan jag?? I så fall möter jag upp en bit norröver.
Återkommer i ämnet.


EDIT: sträckan Färgelanda-Dals Rostock väster om Örsjön har jag kört - den är kalas!
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och jag ska uppåt till fjällbacka så jag viker väl av hemåt innan uddevalla på hemsvängen..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Och jag ska uppåt till fjällbacka så jag viker väl av hemåt innan uddevalla på hemsvängen..

Nja, hemsvängen går ju borta i östra Dalsland så det blir nog svårt att nå Fjällbacka utan att passera Uddevalla. Fast det går ju att ta en annorlunda hemsväng.

Vilken tid kan passa?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nja, hemsvängen går ju borta i östra Dalsland så det blir nog svårt att nå Fjällbacka utan att passera Uddevalla. Fast det går ju att ta en annorlunda hemsväng.

Vilken tid kan passa?

Det blir görbra ju, bara ta vägen över hedekas norrut från uddevalla! Tänkte väl förmiddagen nån gång. Om jag drar från gbg på morgonen. 8-10 förslagsvis?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag är på!
-Tackar twintorsken för PMet, så jag inte missade turen.
-Finns det någon tur/timplan, så smsa/PMa gärna den.

Edit: 08:00 vid Stigs Center om någon annan GBGare är sugen.
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nästa vinterns moddar planeras nu..idag kom min nya 520-kedja, bling bling. Drev har jag sen tidigare...P1010156.jpg
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top