Triumph Thruxton-tråden

Prioritet för mig innan bling bling och mer mos är enligt tidigare väghållningen.
En ny framgaffel kirrar du lätt själv, men tänk ätt det för med sig en hel del runtikring.
Största effektökningen jag upplevde på gamla bygget var absolut förgasarna!
När jag hittat nya lectron 44or till Betty åker Keihin fuggarna på trajjan.

Viktminskningen i år hoppas jag gör en del med.
Original är för gubbjävlar :D
 
Prioritet för mig innan bling bling och mer mos är enligt tidigare väghållningen.
En ny framgaffel kirrar du lätt själv, men tänk ätt det för med sig en hel del runtikring.
Största effektökningen jag upplevde på gamla bygget var absolut förgasarna!
När jag hittat nya lectron 44or till Betty åker Keihin fuggarna på trajjan.

Viktminskningen i år hoppas jag gör en del med.
Original är för gubbjävlar :D

Fast jag är ju en gubbjävel!:)
 
En moddande sådan ;)
 
Det är gött att köra mkt, men jag kan förvissa min herre att det inte är några problem att göra båda :)

Nära 1000 mil på trajan denna sommar och lika mycket på min andra. Jag har kört 1 originalhoj i 1 vecka. Inte speciellt tillfredställande för min del.
 
Det är gött att köra mkt, men jag kan förvissa min herre att det inte är några problem att göra båda :)

Nära 1000 mil på trajan denna sommar och lika mycket på min andra. Jag har kört 1 originalhoj i 1 vecka. Inte speciellt tillfredställande för min del.

Nä, det är ju helt klart att i det här landet då man inte kan köra hoj året om finns det gott om tid att modda. Moddar man så har man ju glädje av dem året runt. 1000 mil i somras var bra jobbat!:tummenupp
 
Success :D
 

Bifogat

  • fakkup24.JPG
    fakkup24.JPG
    88.1 KB · Visningar: 116
  • fakkup23.JPG
    fakkup23.JPG
    74.3 KB · Visningar: 107
Byggde en snöskoter istället :)
 
Erfarenhetsåterföring 2:

Det är lättast att plocka ramen när hojen står på backen.
Mycket lättare..
 

Bifogat

  • fakkup27.JPG
    fakkup27.JPG
    30.8 KB · Visningar: 92
  • fakkup28.JPG
    fakkup28.JPG
    40.5 KB · Visningar: 101
Snickrat vidare idag. Fnular på hur jag skall få ihop en bra batteribox.
Blir nog till att lägga batteriet på platten och knäcka till en hållare i alu. Sidorna blir ju dock nakna...Får inte till en bra lösning.

Fästena för sidokåporna är numera också avkapade, likaså det enorma fästet för bromsvätskebehållaren etc.
 

Bifogat

  • fakkup29.JPG
    fakkup29.JPG
    83.1 KB · Visningar: 76
  • fakkup30.JPG
    fakkup30.JPG
    75.7 KB · Visningar: 75
  • ScreenHunter_01 Nov. 28 23.00.gif
    ScreenHunter_01 Nov. 28 23.00.gif
    4.5 KB · Visningar: 64
Ja, om man saknar hojen för mycket, så kan man ju alltid ta in den. Hade jag gjort det så hade jag nog tyvärr blivit singel i och för sig.
 
Snickrat vidare idag. Fnular på hur jag skall få ihop en bra batteribox.
Blir nog till att lägga batteriet på platten och knäcka till en hållare i alu. Sidorna blir ju dock nakna...Får inte till en bra lösning.

Fästena för sidokåporna är numera också avkapade, likaså det enorma fästet för bromsvätskebehållaren etc.

Varför inte ta kontakt med Lechef som bor i Stockholm och bygger såna här batterier: LiFePO4 (A123) batteries. Han har tidigare annonserat här på forumet. Viktbesparingen blir ca 3,5 kg.
 
Haha donnan är van vid mitt skruvande :)

Ang. batterierna hade jag inte en susning om detta.
Misstänker att dessa inte är gratis, men jag skickat ett PM till honom.
Tack för tipset!
 
Haha donnan är van vid mitt skruvande :)

Ang. batterierna hade jag inte en susning om detta.
Misstänker att dessa inte är gratis, men jag skickat ett PM till honom.
Tack för tipset!

Nä inte gratis precis, ca 1500 kr, men sparar mycket vikt!!! En kille på tyska forumet byggde en batterilåda för att fästa i ramen framför bakhjulet
i fästena( hålen) för centralstödet.

edit: kolla detta: http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?t=6991&highlight=batteriekasten
 
Last edited:
Helt sant!

Dryga 3 kg köper man inte sig lätt annars. Har dragit iväg ett PM till honom så vi får se om han svarar :)

En mycket intressant placering av batteriet, inget jag skulle väja själv dock.
Känns jäkligt utsatt längst fram, längst ned. Alla lösningar är bra utom de dåliga :)
Tack för tipset!
 
Mittåt, du har självklart rätt :)
Fick inte ihop det alls.

Stressad som jag var läste jag framhjulet.. rätt uppenbart när man tittar på bilderna.
Fortfarande väldigt utsatt ställe med tanke på att batteriet ligger lägre än sumpen.
Skulle inte vilja köra över en låg trottoar med den ;)
 
Haha donnan är van vid mitt skruvande :)

Ang. batterierna hade jag inte en susning om detta.
Misstänker att dessa inte är gratis, men jag skickat ett PM till honom.
Tack för tipset!

"Donnan är van med mitt skruvande..." ;)

Den var go!

Ang. nakna sidor på boxen så kan du ju nita dit gavlar?

Gör en prototyp och lämna till en smed så blixtrar dom ihop en på nolltid.

Är batterierna helt täta? Eller SKA dom vara täta? Mitt är lite fuktigt uppanpå...
 
Inte dräggla på batteriet Acke!
Har du ett underhållsfritt eller ej?

Om du laddar det kan det svettas en aning (ta bort korkarna).
Sprängs nu inte i bitar bara...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top