Triumph Thruxton-tråden

Men va fan grabbar!

Hastighetsmätaren är väl inget ni följer ändå...

Man hamnar alltid bakom någon som drar ner hastigheten ändå ;)

Ha,ha, det har du rätt i förstås, det handlar egentligen om att få tillgång till "riktiga" sulor och lite kvickare styrning, men för egen del inte så högt prioriterat just nu sen jag "upptäckte" Dunlop RoadSmart som fungerar bra på originalfälgarna.
 
Lite snabbare och kvickare i kurvtagning. Och sen finns det ju lite större utbud av däck.



Jag har fått ett annat tips, och det är att skala om den befintliga tavlan.
Genom att beställa en klister dekal och tejpa över.
Det är bara ut och köra med GPS och skriva upp vilken hartighet man har på mätarn och GPSen. Gör en skis med specefika mått för dem olika hastigheterna.
Ja jag vet att tripp mätaren kommer rulla för fort, men det blir bara
60mil/1000mil det tycker jag är försumbart.

Ja, det är ju en lösning och jag håller med det lilla felet på vägmätaren spelar ingen roll.
 

Du kanske är på jakt efter beggade. Annars ett tips nedan :tummenupp
http://www.britalianracing.se/index...styre-lagt-clip-on-35-axle-paolo-tarozzi.html

Ha,ha, det har du rätt i förstås, det handlar egentligen om att få tillgång till "riktiga" sulor och lite kvickare styrning, men för egen del inte så högt prioriterat just nu sen jag "upptäckte" Dunlop RoadSmart som fungerar bra på originalfälgarna.

Jag lägger på nya RoadSmart till våren. :tummenupp

Har stora planer på en ny lack till våren.
Kanske koppar brunt...
Har någon något förslag?
 
Last edited:
Ahh har jag inte ens reflekterat över.
Vad är skillnaden?

Har redan vart i kontakt med mr Zard, men min ekonomi tillåter inte inköp av dessa.
Ansträngd budget som fasiken, så det blir att köpa beggat. Men tack för tipset!
 
Ahh har jag inte ens reflekterat över.
Vad är skillnaden?

Har redan vart i kontakt med mr Zard, men min ekonomi tillåter inte inköp av dessa.
Ansträngd budget som fasiken, så det blir att köpa beggat. Men tack för tipset!

Vinkeln på flottörhuset!!! det finns ju också MX-varianten som passar våra hojar, lite mera pul med två individuella f-gasare men görbart enl. en kille på TRAT. MX:are hittar man då o då, en o en, till bra pris, oftast 41:or.
Kolla in den här killen på trat; ocguyocguy på den här länken:
http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/151355-post-your-fcr-settings-here.html
 
Tack för infon!

Får kika på detta ikväll ;)
 
Det lutar lite åt denna. den är bara 49mm. så det kan ju bli lite "rejsigt" med liten hast.m och större varvmätare.
Och det bästa va allt den är inte långt ifrån org. utsende.
 

Bifogat

  • motogadget hastigh..jpg
    motogadget hastigh..jpg
    18.2 KB · Visningar: 65
Det lutar lite åt denna. den är bara 49mm. så det kan ju bli lite "rejsigt" med liten hast.m och större varvmätare.
Och det bästa va allt den är inte långt ifrån org. utsende.

Kommer att bli skitsnyggt! Större varvmätare och mindre hastighetsmätare blir helt rätt.:tummenupp
 
Saltat värre, men den var riktigt snygg :)
 
Steg för steg:
1 Lossa lampan helt
2 Lossa lampfästen och byt plats på höger och vänster
3 Lossa instrumentpanelens fäste
4 Skruva i skruvarna underifrån med några brickor mellan hojen och instrumentfästet för att skapa bättre passning
5 Skruva tillbaka lampan
6 Fyll hålen på ovansidan med m5-struvar

Kan man använda andra skruvar att skruva fast mätarna underifrån och behålla originalskruvarna för att plugga hålen på ovansidan. Eller, ja det är klart man kan men stämmer längden så som de är för att göra detta. Hur långa bör skruvarna från ovansidan vara?
 
Distanser

Om man ska flytta Clipon att sitta ovanpå gaffelkronan behöver man ett par distanser att sätta där clipon sitter nu. 41 mm invändigt och höjd 25 mm. Är det någon som her ett förslag. Tillverka från grunden har jag ingen möjlighet till nu. Kanske ett par clipon som man sågar av styrändarna på? Lite synd att såga i nytt. Ingen som har något gammalt defekt att sälja?
 
Om du bara flyttar från över till under behöver du väl inte fixa en distans?
Du byter ju bara plats på clip-onen?

Skall du fixa risersstyre är det ju bara att sänka ned kronan så att gaffelbenen sticker upp en bit.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top