Triumph Street Triple-tråden

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
För er i Göteborgstrakten kan jag erbjuda gatgodkända Michelin CUP (och några andra) som är som nya på mitten, men det gottigaste längst ut på kanterna har jag kört slut. Billigt fingrepp för gatbusen. PM:a om intresse.

Och för mig räcker däcken 15 till i bästa fall 50 mil :crash
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Aha, my bad - ser nu att mina kommentarer ser lite underliga ut :). Det jag syftade på är att mitt minsta mönsterdjup (mot mitten) är 4mm.

Vid 0 mil hade jag 5 mm bak och efter 120 mil 4,5 mm

Jag mätte i vinkeln där mönstret var djupast

Att bli av med 0,5 mm vid inkörningen känns lite oroväckande
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
I see, då kanske det snart är läge för mig också. Frågade hos handlaren vilka däck de lagerför, o istället för Pirelli kör de med Michelin Pilot Power 3. För min del blir det antingen nämnd fransos eller tysken Sportec M7 RR. Vad fick dig att gå på Road 4?

Livslängden och regnegenskaperna framförallt. Också att däcket enligt mig lämpar sig mycket bra för min körstil (40% ut och åka kurviga landsvägar/30% pendlande/20% Mc resor/10% Bandagar)

Då de är mjukare på sidorna och hårdare i mitten så pallar de med de längre konstanta trycket med pendling och resor samtidigt som de presterar tillfälligt på bana och landsvägsåkning.
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Livslängden och regnegenskaperna framförallt. Också att däcket enligt mig lämpar sig mycket bra för min körstil (40% ut och åka kurviga landsvägar/30% pendlande/20% Mc resor/10% Bandagar)

Då de är mjukare på sidorna och hårdare i mitten så pallar de med de längre konstanta trycket med pendling och resor samtidigt som de presterar tillfälligt på bana och landsvägsåkning.

Nice! Din körstil är nog ganska lik min egen, så tänktvärt val av däck.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Om man tänker sig byta till ett tvättbart performance filter, vad ska man satsa på;

K&N, BMC eller Pipercross?

Nån som har erfarenhet eller lite inside info kring vilket som som funkar bäst i Street:en och är lättast att underhålla för jag antar att jag får bättre luftgenomströmning jämfört med orginal pappersfilter oavsett vilket jag använder.
 
Last edited:

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Drog en reva till Dalarna från Sthlm i helgen, dit fredag och hem söndag. Körde lite landsväg runt Falun när jag ändå var där. Vill bara skriva att jag älskar min triple så jävla mycket, helt sjukt mycket älskar jag den :kär. Lägga ner i 90, hänga på tanken och mosa rakor i 200 eller kliva ner till 3an i 90 och köra om på höga varv å bara sparka i växlar (QS) gör mig så sanslöst glad!

Hojta om ni vill köra lite i Sthlm!
 

nikho

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Norrköping
Hoj
KTM Duke 690-13
Nyfiken på en Street Triple, en std version från 2008 som gått strax under 2000mil. Dock har inte 2000 mils servicen utförts på den, vad görs på 2000 mil servicen förutom vanliga olja/oljefilter/luftfilter?

Vad kan en 2008 std version vara värd?
 

P1an

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Ort
Rosersberg
Hoj
Street triple -13
Drog en reva till Dalarna från Sthlm i helgen, dit fredag och hem söndag. Körde lite landsväg runt Falun när jag ändå var där. Vill bara skriva att jag älskar min triple så jävla mycket, helt sjukt mycket älskar jag den :kär. Lägga ner i 90, hänga på tanken och mosa rakor i 200 eller kliva ner till 3an i 90 och köra om på höga varv å bara sparka i växlar (QS) gör mig så sanslöst glad!

Hojta om ni vill köra lite i Sthlm!

Jag hänger gärna med någon helgdag. Bor när Arlanda.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Drog en reva till Dalarna från Sthlm i helgen, dit fredag och hem söndag. Körde lite landsväg runt Falun när jag ändå var där. Vill bara skriva att jag älskar min triple så jävla mycket, helt sjukt mycket älskar jag den :kär. Lägga ner i 90, hänga på tanken och mosa rakor i 200 eller kliva ner till 3an i 90 och köra om på höga varv å bara sparka i växlar (QS) gör mig så sanslöst glad!

Hojta om ni vill köra lite i Sthlm!

Är ute var o varannan dag i Stockholm, vi kan ta en tur när vädret blir lite bättre.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ni som kör med Arrow dubbelpipor, kör ni med eller utan dB-killers i allmänhet? Inga problem med länsman?
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Ni som kör med Arrow dubbelpipor, kör ni med eller utan dB-killers i allmänhet? Inga problem med länsman?
Inte ens problem med besiktningen, .... ännu.
Och jag har kört min Triple sen 2011
 
Last edited:

Andreas RF

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Mariestad
Hoj
Triumph Street triple r -10 Tidigare Kawasaki Z750. Kawasaki Er6n. Yamaha R1. Suzuki RF600r Suzuki RG125
Hej jag har precis köpt mig en street triple r årsm -10 servade den härom dagen och upptäckte då av ren slump att det bakre nedre motorfästet, eller snarare växellådsfästet är löst. Det är en genomgående bult med en lång distanshylsa på vä sida och en kort distanshylsa på hö sida. Anntar att hylsorna skall pressa och hålla fasst motorn i ramen när man drar åt. Det gör dom tyvärr inte. Jag har provat att dra åt hårdare än vad man ska. Undrar om någon här vet något om detta? Eller kan gå ut och titta hur det är på era hojar. Kan ni snurra på era bakre nedre distanshylsor? (Bulten sitter precis över sidostödet och den långahylsan är lite svår att se bakom framdrevskåpan) Tacksam för tips :)
 

Andreas RF

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Mariestad
Hoj
Triumph Street triple r -10 Tidigare Kawasaki Z750. Kawasaki Er6n. Yamaha R1. Suzuki RF600r Suzuki RG125
Tack va snällt! Lägger in 2 bilder :)
 

Andreas RF

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Mariestad
Hoj
Triumph Street triple r -10 Tidigare Kawasaki Z750. Kawasaki Er6n. Yamaha R1. Suzuki RF600r Suzuki RG125
Bulten rör sig inte. Det är distanshylsorna som går att snurra på även fasst man drar åt med 48 nm. Har du känt om du kan snurra på dina hylsor som sitter mellan ramen och motorn ? Tycker det verkar konstigt att dom inte fastnar och spänner fasst motorn. Det handlar alltså bara om det bakre nedre fästet.
 

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ni som kör med Arrow dubbelpipor, kör ni med eller utan dB-killers i allmänhet? Inga problem med länsman?

Kör utan, har aldrig stött på några problem. Hade i dem vid besiktningen dock. Men med tanke på hur några hojar lät på besiktning torde de gå igenom även utan beroende på vart man besiktigar.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top