Triumph Street Triple-tråden

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-

Värmehandtag kan du köpa själv för 700kr från Oxford och garanterat bli skitnöjd med (anser även att dessa är bättre än Triumph original pga 5 olika värmelägen osv, mina fungerar perfekt och det är verkligen bolt-on installation)
Med det sagt skulle jag inte avråda från dessa du tänkt köpa, du kommer säkert bli nöjd med dem, men ville bara bredda din syn :)
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Tack för bra svar :) Oxford är intressant, men om det bara kostar 14xx kr och inte mer så tror jag nog att jag skiter i att montera själv och låter de på Hojcenter fixa.

Jag är osäker på prislappen för att kablaget går inne i styret och jag vet inte om det funkar på originalstyret eller om man var tvungen att byta... tyckte att han sa runt 2000kr, om man vill ha det senare så tillkommer montering/installation och det var ju "krångligt" så det kostar runt 2000kr till därav en vettig peng att lägga nu och inte senare. Säsongen är ju såpass kort, med värme till händerna slipper man frysa då det är halvkallt längre än det är varmt i detta fina land :gråta Självklart går allt att göra själv. Om det blir Oxford så blir det mot höstkanten men som jag sa, är det inte mer än 1400 så är det Triumphs på vid leverans.

Kommer inte ihåg vad du hette men QS vore säkert trevligt, aldrig provat eftersom jag fastnade i motardträsket och hela "stunt-tjossan". Vet inte om jag behöver QS vid leverans (första gången på en fulleffektare). Någon som vet vad montering av en quickshifter kostar? Själv vet jag knappt hur det fungerar men jag kan engelska! Någon får gärna dra copy&paste på ett inlägg där det förklaras :D förövrigt så kostar materialet som alla andra saker, runt 2000kr. I dettafall lite över :gnissla

Någon som har koll på hur många tusenlappar första servicen kostar? Inkörningsperioden är tydligen 60-100 mil sa han till mig när jag frågade.

EDIT: QS kostar 3500 spänn (material).
 
Last edited:

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Betalade ca 1600:-

Är rätt säker på att jag betalade 2800 för första servicen på Hojcenter.

Om du köper tillbehör från dem senare och får dem monterade i samband med service så blir det billigare. Tror jag fick betala i runt 600 totalt för montering av värmehandtag och QS för två veckor sedan tillsammans med andra servicen.
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Ett allmänt tips när det gäller originaltillbehör som säkert nämnts förut men som kan vara värt att repetera. Det går att ladda ner alla monteringsanvisningar här: http://www.triumphinstructions.com

Ger en bra fingervisning om hur svårt det skulle vara att göra själv.

Artikelnummer går att hitta här: http://www.triumphmotorcycles.se/Accessories/

Grymt tack för infon! Då får man räkna med 2-3 tusen för servicen. Jag får allt monterat gratis i samband med köp. Det blir Arrow vid första servicen, även det ska vara gratis om jag förstått dem efter som att jag köper nu och monterar senare... :tungan Bra med anvisningarna där :)
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
3k första vid 80mil på HojCenter i dagsläget.

Ok...ser ut att vara jävla skit priser det där HojCenter ligger inne med..
Byta olja/filter och kontrollera lite skruvar och programvaran ska fan inte kosta 3000:-

Triumph i Skåne tar 750:-/tim +material. Då känns ändå 1600:- ok för att få en stämpel i boken.
Hur man kan motivera 3000:- för en basic första service är enligt mig ett mysterium.
Synd om den som ska ha en 2000mil service där ...lär ju bli en roliga faktura om dom tar 3k för en första service :confused::arsele

Dock inte första gången man ser att det skiljer så mycket.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Hur man kan motivera 3000:- för en basic första service är enligt mig ett mysterium.

De behöver nog inte motivera det. Så vitt jag förstått det hela så auktoriserar Triumph bara verkstäder som också har försäljning, vilket idag betyder att Hojcenter har monopol i Stockholm. Så fort garantin gått ut gissar jag att många letar sig till en annan verkstad.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Efter ett par veckor med QS kan jag bekräfta att växla från ettan till tvåan är absolut inga problem så länge som man har bra snärt i vänsterfoten.

Jag har läst ett antal foruminlägg som dels säger att ettan till tvåan med QS är ryckigt och inte att rekommendera, dels att QS är oanvändbart i stadstrafik. Båda vill jag påstå är fel, åtminstone på en årsmodell 2014 med original-QS. Tricket är att vara riktigt snabb i rörelsen med foten. Det går att växla hur mjukt som helst både på relativt låga varvtal och under obefintlig acceleration.
 

Bobbadilla67

Medlem
Gick med
15 Jan 2012
Ort
Bandhagen
Hoj
Tiger 800 XRt-15
Hej
Nån som vet om hojen pallar Smc:s kurser med Arrowpipan utan db killer, låter ju alldeles underbart men misstänker att den inte fixar 92dB?
//Peter
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Det beror på hur man gasar. Fiser man runt i 70 på 6:an är det inga problem. Vill man safta på med varvstopp på 3:an är den nog långt över 100dB.

I med dB-killern så att vi får fortsätta med motorsporten i Sverige även i framtiden. För varje överträdelse som sker på banorna runt om i landet så blir kraven från milönämnden bara hårdare och hårdare mot banorna...
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Hej
Nån som vet om hojen pallar Smc:s kurser med Arrowpipan utan db killer, låter ju alldeles underbart men misstänker att den inte fixar 92dB?
//Peter

Notera att DB gränsen skiljer sig beroende på bana med.
Jag ska till Kinnekulle (max 92 dB) på söndag och har stoppat i min dB-killer. Det är ju bara en skruv i montering så varför chansa? :)
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
De behöver nog inte motivera det. Så vitt jag förstått det hela så auktoriserar Triumph bara verkstäder som också har försäljning, vilket idag betyder att Hojcenter har monopol i Stockholm. Så fort garantin gått ut gissar jag att många letar sig till en annan verkstad.

Ok...det förklarar dock inte hur då http://www.je68.se tex kan erbjuda samma service och har monopol i nästan HELA SKÅNE för ca 1600:-
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
De behöver nog inte motivera det. Så vitt jag förstått det hela så auktoriserar Triumph bara verkstäder som också har försäljning, vilket idag betyder att Hojcenter har monopol i Stockholm. Så fort garantin gått ut gissar jag att många letar sig till en annan verkstad.

Fast nu finns det väl nån dom som säger att man inte behöver serva på auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla?
 
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top