Triumph Street Triple-tråden

Jag testar igen: rekommendation för mjuk packväska till en årsmodell 2013 o framåt. Någon som skaffat sig en sådan? Vill minnas att nån här på forumet skaffat Jofamas.
 
Jag testar igen: rekommendation för mjuk packväska till en årsmodell 2013 o framåt. Någon som skaffat sig en sådan? Vill minnas att nån här på forumet skaffat Jofamas.

Kreiga, jag kör med en 10L bakpå vid behov just nu, ska komplettera med en till 10L + en 20L till sommarens roadtrips.
Om du vill ha top of the line så är det de som gäller. Helt vattentäta och 10 års garanti.

http://www.kriega.com/categories/bike-packs/

Bild på hur det ser ut när man bygger.
luggage2.jpg
Luggage1.jpg
 
Har hört att Quick Shift är onödigt för gata, nice för bana, någon som har synpunkter? Funderade själv på att slänga på en i sommar :)

QS är rätt onödigt både på gata och bana. Men det absolut roligaste onödiga :) älskar min QS, bästa tillbehör jag köpt till hojen. Använder den både på gata o bana såklart. Köp!
 
Har hört att Quick Shift är onödigt för gata, nice för bana, någon som har synpunkter? Funderade själv på att slänga på en i sommar :)

Man blir bortskämd med att ha den, känns för mig dessutom som en fördel när man kör med skjuts, blir mindre "ryckigt".
För mig kändes det alltså som en bra investering (men så är jag ju förstås pensionär och lite bekväm av mig).
 
Uppväxlingar utan koppling, det är ju sjukt skoj och då är jag ändå snål på gas iom inkörning just nu. Hoj handlar ju i stort sett om "onödiga" tillbehör, jag rankar QS näst högst efter helsystem.
 
Man blir bortskämd med att ha den, känns för mig dessutom som en fördel när man kör med skjuts, blir mindre "ryckigt".
För mig kändes det alltså som en bra investering (men så är jag ju förstås pensionär och lite bekväm av mig).

Uppväxlingar utan koppling, det är ju sjukt skoj och då är jag ändå snål på gas iom inkörning just nu. Hoj handlar ju i stort sett om "onödiga" tillbehör, jag rankar QS näst högst efter helsystem.

Intressant, får ta en diskussion med plånboken då helt enkelt, kanske köra det i samma veva som servicen som ska ske under Juli :)
 
Kreiga, jag kör med en 10L bakpå vid behov just nu, ska komplettera med en till 10L + en 20L till sommarens roadtrips.
Om du vill ha top of the line så är det de som gäller. Helt vattentäta och 10 års garanti.

http://www.kriega.com/categories/bike-packs/

Bild på hur det ser ut när man bygger.
View attachment 418127
View attachment 418128

Tack. Att ha vattentät är ju ingen nackdel direkt, plus att de kan påbyggas. En tre-veckors tur ner över Europa stundar varför det behövs lite förvaring :)
 
Vackert. Jag var in och kikade på en och är så jäkla sugen. Blev erbjuden provkörning men vågade inte, finns en överhängande risk att det då står en i garaget...

Haha, jag plockade ut den i tisdags. Kom nyss in från en repa, har blivit fyra vändor på tre dar.. kan nog inte säga att jag är missnöjd.

Hojtar till när jag är i Gbg till sommaren, alltid kul med nån som kör samma modell ;).
 
Har R-grå "infill panels" jag kan bil av med. Täcker hålen under sadeln för er som bytt från originalavgassystem.
Tänker mig 250kr inkl frakt för er här i tråden.
 
Då jag inte är ett jättefan av toppfart på hojen så har jag funderat lite på drevning. (Det är ju ändå accleration som är roligt).

Flera verkar köra -1 fram och vara nöjda med det. Vad har ni för erfarenheter av drevning?

Vad gör -1 för Acc / Topp-Fart? Vad gör -2 ? Finns det någon fin räknemodell för att komma fram till en bra drevning?
 
Då jag inte är ett jättefan av toppfart på hojen så har jag funderat lite på drevning. (Det är ju ändå accleration som är roligt).

Flera verkar köra -1 fram och vara nöjda med det. Vad har ni för erfarenheter av drevning?

Vad gör -1 för Acc / Topp-Fart? Vad gör -2 ? Finns det någon fin räknemodell för att komma fram till en bra drevning?
-1 fram gör rätt stor skillnad vad gäller acceleration. Hojen blir klart busigare. -2 kan många gånger leda till mer huvudvärk än nöje då kedjan slits onormalt fort av detta. Gå då hellre -1/+2 eller kanske +3 bak. Det ger ungefär samma effekt.

Det finns en sida som heter gearingcommander eller liknande. Där kan du mata in olika drevningar för din hoj och direkt få svar på hur det kommer påverka toppfart osv. Googla lite så kommer du hitta den.
 
Tack Eidolon!

Antaligen blir det -1. En fråga bara, hur kommer det sig att kedjan slits onormalt fort av -2? Jag är med på att hastigheten vid givet varvtal kommer minska vilket i sin tur kommer resultera i mer kraft, men straffar detta kedjan så illa? :rodnar

Jag skall kolla upp gearing commander!
 
Försökte få en quickshifter monterad på min 10:a idag och fick dels svaret att det kanske inte skulle gå - beror på ramnumret (tillverkad 09)- och dels att den verkade ha utgått ur sortimentet. Lite trist. Nån som vet nåt?
 
Last edited:
Fick ett par tillbehör monterade i samband med första årsservicen.

1. Värmehandtag. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så här underbart! Det är inte bara en fråga om att frysa mindre, det är ju direkt behagligt på en kall dag.

2. Quickshifter. Växlar mjukare än jag hade trott. Men använder ni den från ettan till tvåan? Instruktionerna säger inget om att det inte ska gå. Några gånger gick det hur bra som helst, men några gånger blev det ett ordentligt ryck och kändes definitivt fel. Kanske fegade jag och var inte tillräckligt bestämd i rörelsen då jag var rädd att det skulle bli sallad av växellådan?
 
Försökte få en quickshifter monterad på min 10:a idag och fick dels svaret att det kanske inte skulle gå - beror på ramnumret (tillverkad 09)- och dels att den verkade ha utgått ur sortimentet. Lite trist. Nån som vet nåt?

Hör du nåt mer får du gärna säga till. Jag har planer på att montera en QS på min 09:a vad det lider och det vore ju trist att slänga de lapparna i sjön.

Kanske fegade jag och var inte tillräckligt bestämd i rörelsen då jag var rädd att det skulle bli sallad av växellådan?

Det låter nästan som det. Såvitt jag läst så funkar den fint på alla växlar men om man tvekar så kan den bli kinkig.
 
Fick ett par tillbehör monterade i samband med första årsservicen.

1. Värmehandtag. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så här underbart! Det är inte bara en fråga om att frysa mindre, det är ju direkt behagligt på en kall dag.

2. Quickshifter. Växlar mjukare än jag hade trott. Men använder ni den från ettan till tvåan? Instruktionerna säger inget om att det inte ska gå. Några gånger gick det hur bra som helst, men några gånger blev det ett ordentligt ryck och kändes definitivt fel. Kanske fegade jag och var inte tillräckligt bestämd i rörelsen då jag var rädd att det skulle bli sallad av växellådan?

Värmehandtag är sjukt skönt, helt plötsligt inser man att inte en enda del av kroppen fryser bara händerna är varma. Outstanding nu på vår och i höst, men även bra med varma händer runt trevligare temperaturer i luften.

QS, varva ordentligt och mesa inte så gör den jobbet galant. Jag brukar vrida fullt och sparka hela registret :yoparty
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top