Triumph Street Triple-tråden

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
En Daytonamotor hade varit fint.

Men priset är ju stort sett samma på RX, man får välja bort R-baken till något opraktiskt och en annan färgsättning. Jag tycker att R har för bred och trubbig bakdel så RX funkar för mig, smaken är som :arsele...

Tycker oxå Rx e snygg..
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Jag testar igen: rekommendation för mjuk packväska till en årsmodell 2013 o framåt. Någon som skaffat sig en sådan? Vill minnas att nån här på forumet skaffat Jofamas.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Jag testar igen: rekommendation för mjuk packväska till en årsmodell 2013 o framåt. Någon som skaffat sig en sådan? Vill minnas att nån här på forumet skaffat Jofamas.

Kreiga, jag kör med en 10L bakpå vid behov just nu, ska komplettera med en till 10L + en 20L till sommarens roadtrips.
Om du vill ha top of the line så är det de som gäller. Helt vattentäta och 10 års garanti.

http://www.kriega.com/categories/bike-packs/

Bild på hur det ser ut när man bygger.
luggage2.jpg
Luggage1.jpg
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har hört att Quick Shift är onödigt för gata, nice för bana, någon som har synpunkter? Funderade själv på att slänga på en i sommar :)

QS är rätt onödigt både på gata och bana. Men det absolut roligaste onödiga :) älskar min QS, bästa tillbehör jag köpt till hojen. Använder den både på gata o bana såklart. Köp!
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Har hört att Quick Shift är onödigt för gata, nice för bana, någon som har synpunkter? Funderade själv på att slänga på en i sommar :)

Man blir bortskämd med att ha den, känns för mig dessutom som en fördel när man kör med skjuts, blir mindre "ryckigt".
För mig kändes det alltså som en bra investering (men så är jag ju förstås pensionär och lite bekväm av mig).
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Uppväxlingar utan koppling, det är ju sjukt skoj och då är jag ändå snål på gas iom inkörning just nu. Hoj handlar ju i stort sett om "onödiga" tillbehör, jag rankar QS näst högst efter helsystem.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Man blir bortskämd med att ha den, känns för mig dessutom som en fördel när man kör med skjuts, blir mindre "ryckigt".
För mig kändes det alltså som en bra investering (men så är jag ju förstås pensionär och lite bekväm av mig).

Uppväxlingar utan koppling, det är ju sjukt skoj och då är jag ändå snål på gas iom inkörning just nu. Hoj handlar ju i stort sett om "onödiga" tillbehör, jag rankar QS näst högst efter helsystem.

Intressant, får ta en diskussion med plånboken då helt enkelt, kanske köra det i samma veva som servicen som ska ske under Juli :)
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Kreiga, jag kör med en 10L bakpå vid behov just nu, ska komplettera med en till 10L + en 20L till sommarens roadtrips.
Om du vill ha top of the line så är det de som gäller. Helt vattentäta och 10 års garanti.

http://www.kriega.com/categories/bike-packs/

Bild på hur det ser ut när man bygger.
View attachment 418127
View attachment 418128

Tack. Att ha vattentät är ju ingen nackdel direkt, plus att de kan påbyggas. En tre-veckors tur ner över Europa stundar varför det behövs lite förvaring :)
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Vackert. Jag var in och kikade på en och är så jäkla sugen. Blev erbjuden provkörning men vågade inte, finns en överhängande risk att det då står en i garaget...

Haha, jag plockade ut den i tisdags. Kom nyss in från en repa, har blivit fyra vändor på tre dar.. kan nog inte säga att jag är missnöjd.

Hojtar till när jag är i Gbg till sommaren, alltid kul med nån som kör samma modell ;).
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Har R-grå "infill panels" jag kan bil av med. Täcker hålen under sadeln för er som bytt från originalavgassystem.
Tänker mig 250kr inkl frakt för er här i tråden.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Då jag inte är ett jättefan av toppfart på hojen så har jag funderat lite på drevning. (Det är ju ändå accleration som är roligt).

Flera verkar köra -1 fram och vara nöjda med det. Vad har ni för erfarenheter av drevning?

Vad gör -1 för Acc / Topp-Fart? Vad gör -2 ? Finns det någon fin räknemodell för att komma fram till en bra drevning?
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Då jag inte är ett jättefan av toppfart på hojen så har jag funderat lite på drevning. (Det är ju ändå accleration som är roligt).

Flera verkar köra -1 fram och vara nöjda med det. Vad har ni för erfarenheter av drevning?

Vad gör -1 för Acc / Topp-Fart? Vad gör -2 ? Finns det någon fin räknemodell för att komma fram till en bra drevning?
-1 fram gör rätt stor skillnad vad gäller acceleration. Hojen blir klart busigare. -2 kan många gånger leda till mer huvudvärk än nöje då kedjan slits onormalt fort av detta. Gå då hellre -1/+2 eller kanske +3 bak. Det ger ungefär samma effekt.

Det finns en sida som heter gearingcommander eller liknande. Där kan du mata in olika drevningar för din hoj och direkt få svar på hur det kommer påverka toppfart osv. Googla lite så kommer du hitta den.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Tack Eidolon!

Antaligen blir det -1. En fråga bara, hur kommer det sig att kedjan slits onormalt fort av -2? Jag är med på att hastigheten vid givet varvtal kommer minska vilket i sin tur kommer resultera i mer kraft, men straffar detta kedjan så illa? :rodnar

Jag skall kolla upp gearing commander!
 

Wayfarer

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph ST3 R-10, Trophy SE-13
Försökte få en quickshifter monterad på min 10:a idag och fick dels svaret att det kanske inte skulle gå - beror på ramnumret (tillverkad 09)- och dels att den verkade ha utgått ur sortimentet. Lite trist. Nån som vet nåt?
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top