Triumph Street Triple-tråden

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Fick ett par tillbehör monterade i samband med första årsservicen.

1. Värmehandtag. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så här underbart! Det är inte bara en fråga om att frysa mindre, det är ju direkt behagligt på en kall dag.

2. Quickshifter. Växlar mjukare än jag hade trott. Men använder ni den från ettan till tvåan? Instruktionerna säger inget om att det inte ska gå. Några gånger gick det hur bra som helst, men några gånger blev det ett ordentligt ryck och kändes definitivt fel. Kanske fegade jag och var inte tillräckligt bestämd i rörelsen då jag var rädd att det skulle bli sallad av växellådan?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Försökte få en quickshifter monterad på min 10:a idag och fick dels svaret att det kanske inte skulle gå - beror på ramnumret (tillverkad 09)- och dels att den verkade ha utgått ur sortimentet. Lite trist. Nån som vet nåt?

Hör du nåt mer får du gärna säga till. Jag har planer på att montera en QS på min 09:a vad det lider och det vore ju trist att slänga de lapparna i sjön.

Kanske fegade jag och var inte tillräckligt bestämd i rörelsen då jag var rädd att det skulle bli sallad av växellådan?

Det låter nästan som det. Såvitt jag läst så funkar den fint på alla växlar men om man tvekar så kan den bli kinkig.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Fick ett par tillbehör monterade i samband med första årsservicen.

1. Värmehandtag. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så här underbart! Det är inte bara en fråga om att frysa mindre, det är ju direkt behagligt på en kall dag.

2. Quickshifter. Växlar mjukare än jag hade trott. Men använder ni den från ettan till tvåan? Instruktionerna säger inget om att det inte ska gå. Några gånger gick det hur bra som helst, men några gånger blev det ett ordentligt ryck och kändes definitivt fel. Kanske fegade jag och var inte tillräckligt bestämd i rörelsen då jag var rädd att det skulle bli sallad av växellådan?

Värmehandtag är sjukt skönt, helt plötsligt inser man att inte en enda del av kroppen fryser bara händerna är varma. Outstanding nu på vår och i höst, men även bra med varma händer runt trevligare temperaturer i luften.

QS, varva ordentligt och mesa inte så gör den jobbet galant. Jag brukar vrida fullt och sparka hela registret :yoparty
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Efter ett par år utan hoj så har jag nu skaffat en Street Triple R, mycket nöjd!

Kan någon tipsa var man köper en Flyscreen billigast, eller någon här inne kanske sitter på en man vill sälja?

IMG_1168.JPG
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Efter ett par år utan hoj så har jag nu skaffat en Street Triple R, mycket nöjd!

Kan någon tipsa var man köper en Flyscreen billigast, eller någon här inne kanske sitter på en man vill sälja?

View attachment 418600
Grattis!

Har ingen flyscreen liggande, men stalltipset är väl ebay. Alternativt någon av våra svenska mc-demonteringar. Det kan dock vara så att du måste såga eller slipa lite i den för att du ska kunna använda de clipons som ser ut att sitta på hojen nu.
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Grattis!

Har ingen flyscreen liggande, men stalltipset är väl ebay. Alternativt någon av våra svenska mc-demonteringar. Det kan dock vara så att du måste såga eller slipa lite i den för att du ska kunna använda de clipons som ser ut att sitta på hojen nu.

Tack för tipset! Yes misstänker att det måste sågas lite pga clipon styret..
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Vid vilket/vilka varvtal samt växel tycker ni att er triple gör bäst ifrån sig och bjuder på mest tryck?

:rock
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Ska provköra en Street Triple R nu på fredag. Kanske blir att jag köper en :) Det blir en ny, inklusive lite extra stuff. De har kampanj till Maj. Flyscreen, Bellypan och något mer om jag inte minns fel! :p Är det något problem med hojen som ni stött på?

Jag är 190cm och 75kg... känner ju själv inom kort hur den är att köra ;)
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Den där kampanjen hade de hela förra året tror jag. Först är den till maj, sedan förlänger de den en månad åt gången varje månad.

Jag är 185 cm, 72 kg och min enda invändning är att det inte går att sitta någon annanstans än längst fram på sadeln. Oavsett var du sätter dig så hamnar du på samma ställe första gången du slår av på gasen. Planerar att uppsöka en sadelmakare och se vad de säger om att stoppa om sadeln så att man inte sitter i sådan brutal nedförsbacke.
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Jasså, det är såpass :D Då behöver man inte stressa :p Ska bli kul att provköra den. Återkommer garanterat om det blir så att man köper en ;)
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Den där kampanjen hade de hela förra året tror jag. Först är den till maj, sedan förlänger de den en månad åt gången varje månad.

Jag är 185 cm, 72 kg och min enda invändning är att det inte går att sitta någon annanstans än längst fram på sadeln. Oavsett var du sätter dig så hamnar du på samma ställe första gången du slår av på gasen. Planerar att uppsöka en sadelmakare och se vad de säger om att stoppa om sadeln så att man inte sitter i sådan brutal nedförsbacke.

Sant..fast en comfort sadel hjälper iaf lite.
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.

yAG3jEf.jpg


Hoppas man inte ångrar sig! Jag har ju trots allt inte kört "riktig" motorcykel ännu. Bortsett från ER-6'an jag tog kortet med. Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit. Viktigt att påpeka här är att det var första åkturen sen Augusti förra året och mina nuvarande stövlar är ett par touringtofflor, ser ut som två ubåtar på land om man kollar ner. Ska fixa andra...

Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.

yAG3jEf.jpg


Hoppas man inte ångrar sig! Jag har ju trots allt inte kört "riktig" motorcykel ännu. Bortsett från ER-6'an jag tog kortet med. Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit. Viktigt att påpeka här är att det var första åkturen sen Augusti förra året och mina nuvarande stövlar är ett par touringtofflor, ser ut som två ubåtar på land om man kollar ner. Ska fixa andra...

Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-
Grattis!

Värmehandtagen är inte så mycket att orda om tror jag, särskilt som monteringen ingår. IMO kan du skippa kraschpuckarna till framhjulet och nöja dig med de till ramen. Jag har aldrig sett en kraschad hoj där puckar på framaxeln har gjort varken från eller till.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
QS för tusan, är ju sjukt kul. Och värmehandtag är värt priset många ggr om.

Bakbroms, vad har man den till?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.
Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-

Tvivlar på att du blir besviken. :)
Hyfsat pris för ett Arrow! Som låter gott även om insugsljudet också är gott.
Puckarna är bra att ha. :tummenupp De fram skyddar mot repor på gaffeln, bara viktigt om du ska sälja annars kan du spara den utgiften på några hundralappar... :rolleyes:
Har du börjat med värmehandtag så är du fast. Klart värt pengarna! :tummenupp Kort regnskur och du slår på värmen och mår gott istället för att bli kall! :)
Skylthållare och blinkers är tycke och smak...
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj....

...Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit....
Äh, bakbromsen använder man nästan aldrig ändå.

Grattis till ett bra köp.
Har en några år äldre själv som nått 3500 mil nu och kompisen tjatar om att jag borde skaffa en ordentlig touringhoj, men jag har svårt att skiljas från min älskade. :D
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top