Triumph Street Triple-tråden

Efter ett par år utan hoj så har jag nu skaffat en Street Triple R, mycket nöjd!

Kan någon tipsa var man köper en Flyscreen billigast, eller någon här inne kanske sitter på en man vill sälja?

IMG_1168.JPG
 
Efter ett par år utan hoj så har jag nu skaffat en Street Triple R, mycket nöjd!

Kan någon tipsa var man köper en Flyscreen billigast, eller någon här inne kanske sitter på en man vill sälja?

View attachment 418600
Grattis!

Har ingen flyscreen liggande, men stalltipset är väl ebay. Alternativt någon av våra svenska mc-demonteringar. Det kan dock vara så att du måste såga eller slipa lite i den för att du ska kunna använda de clipons som ser ut att sitta på hojen nu.
 
Grattis!

Har ingen flyscreen liggande, men stalltipset är väl ebay. Alternativt någon av våra svenska mc-demonteringar. Det kan dock vara så att du måste såga eller slipa lite i den för att du ska kunna använda de clipons som ser ut att sitta på hojen nu.

Tack för tipset! Yes misstänker att det måste sågas lite pga clipon styret..
 
Vid vilket/vilka varvtal samt växel tycker ni att er triple gör bäst ifrån sig och bjuder på mest tryck?

:rock
 
Ska provköra en Street Triple R nu på fredag. Kanske blir att jag köper en :) Det blir en ny, inklusive lite extra stuff. De har kampanj till Maj. Flyscreen, Bellypan och något mer om jag inte minns fel! :P Är det något problem med hojen som ni stött på?

Jag är 190cm och 75kg... känner ju själv inom kort hur den är att köra ;)
 
Den där kampanjen hade de hela förra året tror jag. Först är den till maj, sedan förlänger de den en månad åt gången varje månad.

Jag är 185 cm, 72 kg och min enda invändning är att det inte går att sitta någon annanstans än längst fram på sadeln. Oavsett var du sätter dig så hamnar du på samma ställe första gången du slår av på gasen. Planerar att uppsöka en sadelmakare och se vad de säger om att stoppa om sadeln så att man inte sitter i sådan brutal nedförsbacke.
 
Jasså, det är såpass :D Då behöver man inte stressa :P Ska bli kul att provköra den. Återkommer garanterat om det blir så att man köper en ;)
 
Den där kampanjen hade de hela förra året tror jag. Först är den till maj, sedan förlänger de den en månad åt gången varje månad.

Jag är 185 cm, 72 kg och min enda invändning är att det inte går att sitta någon annanstans än längst fram på sadeln. Oavsett var du sätter dig så hamnar du på samma ställe första gången du slår av på gasen. Planerar att uppsöka en sadelmakare och se vad de säger om att stoppa om sadeln så att man inte sitter i sådan brutal nedförsbacke.

Sant..fast en comfort sadel hjälper iaf lite.
 
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.

yAG3jEf.jpg


Hoppas man inte ångrar sig! Jag har ju trots allt inte kört "riktig" motorcykel ännu. Bortsett från ER-6'an jag tog kortet med. Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit. Viktigt att påpeka här är att det var första åkturen sen Augusti förra året och mina nuvarande stövlar är ett par touringtofflor, ser ut som två ubåtar på land om man kollar ner. Ska fixa andra...

Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-
 
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.

yAG3jEf.jpg


Hoppas man inte ångrar sig! Jag har ju trots allt inte kört "riktig" motorcykel ännu. Bortsett från ER-6'an jag tog kortet med. Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit. Viktigt att påpeka här är att det var första åkturen sen Augusti förra året och mina nuvarande stövlar är ett par touringtofflor, ser ut som två ubåtar på land om man kollar ner. Ska fixa andra...

Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-
Grattis!

Värmehandtagen är inte så mycket att orda om tror jag, särskilt som monteringen ingår. IMO kan du skippa kraschpuckarna till framhjulet och nöja dig med de till ramen. Jag har aldrig sett en kraschad hoj där puckar på framaxeln har gjort varken från eller till.
 
QS för tusan, är ju sjukt kul. Och värmehandtag är värt priset många ggr om.

Bakbroms, vad har man den till?
 
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj.
Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-

Tvivlar på att du blir besviken. :)
Hyfsat pris för ett Arrow! Som låter gott även om insugsljudet också är gott.
Puckarna är bra att ha. :tummenupp De fram skyddar mot repor på gaffeln, bara viktigt om du ska sälja annars kan du spara den utgiften på några hundralappar... :rolleyes:
Har du börjat med värmehandtag så är du fast. Klart värt pengarna! :tummenupp Kort regnskur och du slår på värmen och mår gott istället för att bli kall! :)
Skylthållare och blinkers är tycke och smak...
 
Blev en liten provkörning i Länna på Hojcenter. Slutade med att jag ska hämta hojen i slutet av Maj....

...Det enda som oroade mig var att det kändes "svårt" att växla och även obehagligt att använda bakbromsen. Jag har storlek 47 i skor och växelpetarn var lite under fotstödet... blir nog bättre om man flyttar upp den en bra bit....
Äh, bakbromsen använder man nästan aldrig ändå.

Grattis till ett bra köp.
Har en några år äldre själv som nått 3500 mil nu och kompisen tjatar om att jag borde skaffa en ordentlig touringhoj, men jag har svårt att skiljas från min älskade. :D
 
Tydligen fri montering om det görs i samband med köp, vad kan vara värt att fixa förutom det jag skrivit om man vill spara så mycket papper som möjligt.
-Arrow slip-on 6673:-
-Krasch puckar på framhjul och ram 1973:-
-Värmehandtag 1446:- (kan nog vara riktigt skönt, priset oroar mig dock).
-Mindre skylthållare och LED blinkers vore trevligt... tror det kostar runt 2000:-

Värmehandtag kan du köpa själv för 700kr från Oxford och garanterat bli skitnöjd med (anser även att dessa är bättre än Triumph original pga 5 olika värmelägen osv, mina fungerar perfekt och det är verkligen bolt-on installation)
Med det sagt skulle jag inte avråda från dessa du tänkt köpa, du kommer säkert bli nöjd med dem, men ville bara bredda din syn :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top