Triumph Street Triple-tråden

Tja är d bara ja som börja störa mig på att gamla st3 inte har färddator ? alltså att det inte visar hur mkt bensin det är i tanken !
Nej, jag nollställer bara ena trippen efter tankning. Då har jag koll på hur långt jag har till nästa och sen har du ju nivåvarningen när du är nere på reserven så jag ser inte nått direkt problem.
 
Tja är d bara ja som börja störa mig på att gamla st3 inte har färddator ? alltså att det inte visar hur mkt bensin det är i tanken !

Som sagt, kör på trippen så har du dessutom koll på hur mycket hojen drar. :)

Då vet du också hur länge du kan köra när lampan tänds och slipper bli störd! :tummenupp
 
Jo ja har fått göra d , men det hade vart så mkt bättre om man hade haft men men ja får överleva med d :) ja e super nöjd annars.

Tack
 
Nååå, ni som har quickshifter på era ST3, är de värt pengarna?? Har man någon större nytta av QS på gata? Skulle vara vid stoppljusen då!!! :yoparty:rock

De jag vill ha fram är, är det värt 3000pix + arbete för installation?

//Daniel
 
Nååå, ni som har quickshifter på era ST3, är de värt pengarna?? Har man någon större nytta av QS på gata? Skulle vara vid stoppljusen då!!! :yoparty:rock

De jag vill ha fram är, är det värt 3000pix + arbete för installation?

//Daniel

Gasar du fullt på gata men känner att du måste vara snabbare?:va

Då ska du nog börja köra bana och ta hojen på släp dit...:rolleyes:
 
Dum fråga :)
varför är min bromskopp fyrkantig och inte som alla andra vanliga st3 ?
Det är en 08a men jag har sett 08or med den vanliga runda ,

Hur kollar man hur mkt vätska är där i ?
ImageUploadedByTapatalk1386811294.688849.jpg
 
Nååå, ni som har quickshifter på era ST3, är de värt pengarna?? Har man någon större nytta av QS på gata? Skulle vara vid stoppljusen då!!! :yoparty:rock

De jag vill ha fram är, är det värt 3000pix + arbete för installation?

//Daniel

Tycker absolut att det var värt slantarna. Använder det så ofta jag får möjlighet. Motovägspåfarter, omkörningar och rödljus blir en ren njutning när man bara kan mata på. :tummenupp Låter gött också.
 
Last edited:
Dum fråga :)
varför är min bromskopp fyrkantig och inte som alla andra vanliga st3 ?
Det är en 08a men jag har sett 08or med den vanliga runda ,

Hur kollar man hur mkt vätska är där i ?
View attachment 396248

Street triple r har en annan bromscylinder och därav en kopp istället.
Du ser i glaset när den är upprätt om där är vätska.
Fyll inte på för mycket eftersom det behövs plats för vätskan att expandera under värme.
 
Tycker absolut att det var värt slantarna. Använder det så ofta jag får möjlighet. Motovägspåfarter, omkörningar och rödljus blir en ren njutning när man bara kan mata på. :tummenupp Låter gött också.

Oki, trevligt! Behöver man använda kopplingen för att växla ned? Dvs från 3 till 4 exempelvis?

/Daniel
 
Street triple r har en annan bromscylinder och därav en kopp istället.
Du ser i glaset när den är upprätt om där är vätska.
Fyll inte på för mycket eftersom det behövs plats för vätskan att expandera under värme.

Tack nu vet jag :)
,
Men nu har ja "hittat" ett annat problem, försökte komma in i menyn , hittade inte setup funktionen. hittade bara lapp o km o klockan, och den va i neutralläge , det väl då man får fram setup läste ja nånstans, kunde inte heller ändra klockan,
 
Visserligen en engelsk sida men värt att kolla upp om ni har en nyare modell av ST3'an

http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=4BAF3BBC35DF615E80257B80004EDA11&freeText=Blank&tx

Berörda hojar har VIN; 560477 till 607416

...bolts... could work loose...

Påminner om en svensk på en Japanhoj jag träffade i Wales som gick igång på fördomar om engelska hojar som ramlade isär och frågade om det inte var läskigt att köra så långt, dessutom ensam...

Det här var, som sagt,i Wales som ligger en bit bort från Sverige så jag gjorde en liten koll på hans hoj och hittade snabbt några lösa skruvar och en som var borta. :tummenupp

Och frågade om det inte var läskigt att köra och aldrig kolla sin hoj? :hihi

Men här gäller det en Post Meriden så...
Gör en snabbkoll när du stannar och en lite större koll när du tvättar hojen så kommer du garanterat hitta den lösa skruven innan det blir besvärligt.
Då kan du med gott samvete köra tills det är dags för nästa service hos märkesverkstaden som kör på lite gänglåsning eller byter skruvarna! :)
 
Nej, nu får det fan-ta-mig bli vår! Det är ju ändå ingen snö i Skåne :huvet
Håller med!
Vi har i princip ingen snö här uppe heller men -3 och isigt så det hade inte ens varit roligt om man så hade en vinterrustad hoj med fulldubbat och skidor.
 
För nått år sen så gick Speed-Triple och Street-Triple trådarna ihop och bestämde en träff i samband med en SMC-kurs på Gelleråsen (ganska centralt placerad bana i Sverige). Folk gruppkörde till kursen, nån hade fixat med "rundtur" på mysvägar runt Karlskoga och det var allmänt trevligt.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top