Triumph Street Triple-tråden

Last edited:
Jag har mer än en gång funderat på att byta hoj för den är kass med passagerare.
Jag både ogillar hur hojen uppför sig, och min sambo säger att hon sitter illa.
Men åka själv....då är den en dröm! :banana


Okej! Det sög rent utav att höra då jag verkligen fastnat för hojen i övrigt:huvet :brinnerup
Det finns ingen modifikation för dynan eller fotpinnarna som kan funka för att få den dräglig att sätta en flickvän på?
Med skjuts går alltid i väldigt lugnt tempo för övrigt då flickvännen hellre njuter av naturen när hon åker än att njuta av själva åkningen.

Om är enade om att den inte är någon höjdare ifall jag vill kunna ha en passagerare emellanåt så undrar jag,
Finns det någon liknande hoj ni faktiskt KAN rekommendera mig?
Alternativt ifall en -02 till -04 kan vara vettigare/bekvämare att skjutsa på?

Tackar på förhand // förvirrad kille som verkar söka en hoj som inte byggts ännu:näsblod:tuttar
Är ute efter en naken hoj med lite attityd, utseende och motor som då förstås jag kan ta med flickvännen på utan att hon gråter i smärtor efter 2mil, alternativt en motard-hybrid, typ ducati hypermotard eller en dursoduro.
 
Okej! Det sög rent utav att höra då jag verkligen fastnat för hojen i övrigt:huvet :brinnerup
Det finns ingen modifikation för dynan eller fotpinnarna som kan funka för att få den dräglig att sätta en flickvän på?
Med skjuts går alltid i väldigt lugnt tempo för övrigt då flickvännen hellre njuter av naturen när hon åker än att njuta av själva åkningen.

Om är enade om att den inte är någon höjdare ifall jag vill kunna ha en passagerare emellanåt så undrar jag,
Finns det någon liknande hoj ni faktiskt KAN rekommendera mig?
Alternativt ifall en -02 till -04 kan vara vettigare/bekvämare att skjutsa på?

Tackar på förhand // förvirrad kille som verkar söka en hoj som inte byggts ännu:näsblod:tuttar
Är ute efter en naken hoj med lite attityd, utseende och motor som då förstås jag kan ta med flickvännen på utan att hon gråter i smärtor efter 2mil, alternativt en motard-hybrid, typ ducati hypermotard eller en dursoduro.



Alltså, jag åker 70% med min tjej bakpå. Hon tycker det fungerar hur bra som helst! Men jag antar att det har med att göra hur lång du är och hur lång hon är? Vi har kört lite andra hojar som är mer sportinriktade och det fungerar inte alls. Jag är 170cm och hon är 165cm.. Fungerar klockrent för oss, sen som flera säger att hojen uppträder annorlunda med passagerare på.. Vilken hoj gör inte det? :) Allt handlar ju om hur passageraren anpassar sig till din körning och hur fort ni ska köra. Streeten i mina ögon passar dig bra :P
 
Alltså, jag åker 70% med min tjej bakpå. Hon tycker det fungerar hur bra som helst! Men jag antar att det har med att göra hur lång du är och hur lång hon är? Vi har kört lite andra hojar som är mer sportinriktade och det fungerar inte alls. Jag är 170cm och hon är 165cm.. Fungerar klockrent för oss, sen som flera säger att hojen uppträder annorlunda med passagerare på.. Vilken hoj gör inte det? :) Allt handlar ju om hur passageraren anpassar sig till din körning och hur fort ni ska köra. Streeten i mina ögon passar dig bra :P



Du verkar åka ungefär så mycket med din som jag uppskattat att min kommer göra.. :)
Du ger mig lite hopp nu faktiskt!
Min flickvän är 168cm och jag 181cm, och att jag är längre ger ju bara en mer upprätt sittställning, o det känns ju inte som någon nackdel vid skjuts.. :)
Javisst, brukar ju te sig lite annorlunda med skjuts, och som sagt..
Det går långsamt med skjuts i vilken fall, huvudsaken är att min passagerare sitter någorlunda på turen :)
Ja, streeten känns ju rätt lämplig, o många säger ju att den ter sig mer som en 1000cc än en 600 så då är jag nöjd, också har inte streeten några bekymmer som en del säger att speeden har med att växlar inte går i riktigt och att den är extremt ryckig som jag läst mig till.

Jag ska se om jag kommer iväg till "stan" något innan veckans slut så ska jag prova sätta henne bak på en street som står hos en handlare där :)

tackar för ditt svar iaf!
 
Om någon annan har problem med att switchen till stödet dödar motorn i kvarnkurvan på Kinnekulle (eller annan valfri kurva i världen) utan att stödet är nere, kan jag meddela följande;

Det kan i vissa (mitt) fall läcka in vatten i den lilla switch-rackaren. Detta kan få otrevliga effekter på väghållning i utgången på kurvor.. :gnissla

Fick öppnat upp och fettat in. Verkar vara min packning som det var fel på.
Bara en heads up!
 
Ahhhh!
Fick ett återkallelsebrev från Triumph idag, Alla street Triple från -13 ska återkallas pga ett "kabelbrott" som kan slå ut styrningen!
Fan för det:huvet
Hur många mil har ni kört med era från -13?
 
Kör tills jag får ett brev till jag sks lämna in på service då får de ta kabelbrottet! :)
 
Ahhhh!
Fick ett återkallelsebrev från Triumph idag, Alla street Triple från -13 ska återkallas pga ett "kabelbrott" som kan slå ut styrningen!
Fan för det:huvet
Hur många mil har ni kört med era från -13?

Ja mè, blir att handla lite kedjesmörjning i samma veva, något man aldrig hinner annars ;).
Tror jag ligger på +1100 mil men kan inte riktigt bläddra klokt i menyerna än. Den envisa växelindikatorn blinkar redan vid 4000 varv och det är lagom störande. Tips mottaget för den late.



Feting
 
Tacka...tänkte på växelindikatorn? Är den inställd på inkörning eller?

Ser lite ut som ett disco eller rymdskepp (välj själva) när det lyser o blinkar och har sig!! ;)

//Daniel
 
De grejade med min indikator vid leverans så jag antar att den ligger på inkörningsläge.
Får väl ta mig i kragen och se om jag kan lösa det idag.
 
Tänkte jag skulle höra med er som kör -13 modellen, är ni nöjda med däcken?
Det sitter väl Pirelli Diablo Rosso Corsa på vad jag har förstått, tänkte eventuellt köpa dessa till min S3a och ville ha lite feedback från er som kört ett tag på era. :tummenupp
 
Tänkte jag skulle höra med er som kör -13 modellen, är ni nöjda med däcken?
Det sitter väl Pirelli Diablo Rosso Corsa på vad jag har förstått, tänkte eventuellt köpa dessa till min S3a och ville ha lite feedback från er som kört ett tag på era. :tummenupp

Nu kör jag en 08a men smiskar man inte bana regelbundet så finns det däck som ger en del mer mil. Kör med Diablo Rosso 2 nu och Metzeler M3 innan dess, går bra att lägga ner redigt med dem med.
Ärligt så testade jag med pilot road 2 på firebladen innan och det var inget problem att få i knät med dem heller. Kör du inte skithårt eller mycket bana så skulle jag kunna tänka mig att pilot road 3 är ett bra däck. Pirelli Diablo är inget vidare när det är blött och man vill köra på lite. Med det sagt så tyckte jag att Metzeler M3 är det däck som gett mest feedback av de jag testat, hårdkörde aldrig i blött med dem dock.
 
Jag har förstått att det är OkQ8s kedjevax som gäller,

Vänta här nu. Den enda gången en o-ringskedja behöver smörjas är om den är våt eller skitig.

Jag har ett gäng polare som dränker Siba kedjor i en massa geggigt elände som sedan leder till att de måste tvätta och smörja igen för att skit fastnar i geggan.

Jag gör rent min kedja två eller tre ggr per säsong och använder profi dry lube om den är våt eller efter rengöring (okej, någon enstaka gång när den rasslar satan). Ju mindre gegga man drar på desto mindre skit ansamlas (även på andra delar). Kedjan är permanentsmord.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top