Triumph Street Triple-tråden

Så fick man äntligen testat lite rödmarkering efter första servicen :yoparty Det sparkar på rätt bra, framförallt i tvåan blev den ju helt tokig ett par gånger, me likes :D

Vad är det som gör den så rolig men samtidigt lättkörd? Är det den låga vikten? Bra chassi? Bra drag genom hela motorregistret?

//Daniel
Effekten och vikten har en sån enorm samspel med varandra, växellådan och ljudet gör inte saken sämre:yoparty Roligaste hojen någonsin

Nice, du har inte orginslsystemet på va? Satte du på de direkt från leverans?

//Daniel

Det sitter LeoVince Carbon på och det monterades på innan leverans. Ljudet måste upplevas live, går ej att jämföra mot ett Arrow rör, Arrow låter som Britney Spears medans LeoVince låter som sångaren i Danzig:crash

Street Triple, en sann allroundhoj!!

Bara så ni vet så äger ni värdens bästa allroundhoj :yoparty

:yoparty cool!! :D

Blir nog till att svänga in till försäljare på lördag (om jag hinner)! :gnissla

Tänkte ett tag att jag skulle byta hoj till något som är bättre för två.
Men den är för rolig för att byta ut. :hihi

IMG_7252.jpgIMG_7256.jpgIMG_7259.jpgIMG_7261.jpg

Efter första dagen på Gelleråsen avklarad, - i perfekt väder för övrigt - kan jag konstatera att triplen inte gör bort sig på bana. Tvärtom så imponerar chassi, bromsar och motor mycket.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1369410902670.jpg
    uploadfromtaptalk1369410902670.jpg
    64.3 KB · Visningar: 179
Jahopp....då har man blivit ST3 ägare....en vit vart de..:p med Arrow dämpare, fly screen, cuts, belly pan och bobiner! :)

//Daniel

:tuttar en veckas leverans på tillbehören! Hoppas på nästa helg eller början av nästa vecka! :):banana

Hoppas jag inte kommer ångra mig att jag inte tog R'n men blir säkert nöjd!!:yoparty

166075_10151939211409638_1158444960_n.jpg264504_10151924588439638_1779650282_n.jpg

Då bytte man ut den underbara jappsaren (honda cbr600rr) mot denna skönhet.
Kan inte med ord beskriva kärleken som jag nu har upplevt. Sambon är fly förbannad över den hierarkiska (är det ens ett ord?) omställningen men det finns bot på den med.
Efter en liten weekend förra veckan mot norge och ner igen så ska den nästa vecka in på första servicen. Får hjärtflimmer av bara tanken på att få röra mig till toppen av varvräknaren när denna är avklarad ;).

Nu inväntar vi bara Akras system till åket så är den topp! :Bugar

Jag funderar på att köpa en ny Street Triple R innan jag tar kortet och övning köra lågfartsbanan med den. Dock påpekade min körlärare idag att street tripeln är ganska dålig till lågfartbanan... Om man jämför med körskolans Honda CBF 600.

Någon som kan kommentera? Stämmer detta?

Jag funderar på att köpa en ny Street Triple R innan jag tar kortet och övning köra lågfartsbanan med den. Dock påpekade min körlärare idag att street tripeln är ganska dålig till lågfartbanan... Om man jämför med körskolans Honda CBF 600.

Jag kan säga att du kommer klara banan med den :) Jag gjorde det och jag har 2polare till som gjort det. Men det är tuffare att köra med Streeten än vad det är med hondan pga styrutslaget. Men det är inga som helst problem egentligen om du har lärt dig ordentligt ;)

Helt galet skulle jag säga. När du övningskör lågfart så är risken att fumla till det och tappa hojen ganska stor. Du måste ha en rejäl plånbok om du är okänslig för det värdetapp skrapade kåpor på en sprillans ny hoj innebär. Låt körskolans hoj ta de smällarna och ta ut din triple när du fått kortet.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla