Triumph Street Triple-tråden

Ok ja fråga de farsan min som har ganska bra koll på detta men han sa att dom brukar inte ha detta på mc men att det är väldigt vanligt på bilar men ja får ringa dem på måndag och kolla. Tack för upplysningen :tummenupp
 
Funderar på att skaffa en street triple till våren som första hoj. Vad är egentligen ett rimligt pris på en begangnad ST3 i standardutförande från 08-10? Det finns en på lingvalls motor för 67900. Höll lite utkik i höstas och såg likvärdiga hojar som såldes av privatpersoner för runt 50000. De flesta som ligger ute just nu (vilket iof inte är så många) verkar snarare ligga runt 70000. Någon som har lite koll?
 
Jag är småsugen att byta till en St3:a. Funkar den bra med lite längre personer? Jag är 189 cm. Det skiljer iofs. bara en cm i sadelhöjd mellan SV1000 och St3, men jag tycker St3 ser mkt mindre ut :dummer

Jag är 191. Funkar kanon. Har inga flyttade fotpinnar eller något.
Efter ett par timmar i sadeln kan man bli lite stel i benen.
Annars funkar det fint!
Jäkligt kul hoj!
 
Jag är 191. Funkar kanon. Har inga flyttade fotpinnar eller något.
Efter ett par timmar i sadeln kan man bli lite stel i benen.
Annars funkar det fint!
Jäkligt kul hoj!

Jag är också 1.91 och har inte haft några större problem. Lite stel som C.Castor skrev. Bytte till justerbara fotpinnar förra sommaren och nu märker jag inget alls...
 
Funderar på att skaffa en street triple till våren som första hoj. Vad är egentligen ett rimligt pris på en begangnad ST3 i standardutförande från 08-10? Det finns en på lingvalls motor för 67900. Höll lite utkik i höstas och såg likvärdiga hojar som såldes av privatpersoner för runt 50000. De flesta som ligger ute just nu (vilket iof inte är så många) verkar snarare ligga runt 70000. Någon som har lite koll?

Höstpriserna är ju i regel betydligt lägre.
Och eftersom det inte är några stora olikheter mellan 2008-2010 års modeller skiljer sig inte priserna jättemycket. R-versionen är väl den som ligger runt 65-70. Standardmodellen borde väl inte kosta över 60-65 tycker jag. Högmilare billigare..
 
hejsan! Är det någon här som har bytt till ett leovince Standard-mount LV One
E-approved Evo II slip-on alternativt Standard-mount GPstyle E-approved Evo II slip-on? Programerade ni om eran hoj i såfall eller va det bara att ut och köra? Hade en Kawasaki er6n innan och den va det bara att ut och köra med och den lät riktigt gött.

//Mattias
 
Mailade Leovince igår och fick detta svar:

Hej Mattias.

Du kan installera den och så är det bara att köra. Dvs. behövs ingen programmering.

Med vänliga hälsningar,

XXX XXXXX XXXXXXX


Sales Manager - Sweden

ALL RIGHT EUROPE

Datavägen 2
436 32 Askim
Sweden

hejsan! Är det någon här som har bytt till ett leovince Standard-mount LV One
E-approved Evo II slip-on alternativt Standard-mount GPstyle E-approved Evo II slip-on? Programerade ni om eran hoj i såfall eller va det bara att ut och köra? Hade en Kawasaki er6n innan och den va det bara att ut och köra med och den lät riktigt gött.

//Mattias
 
Vill tipsa om ett enligt mig prisvärt kit med kraschpuckar
Kostar £115 inkl. frakt från UK
$T2eC16ZHJGoE9nuQgjwzBRNy!z!mzQ~~60_12.JPG

Säljs av jaybeebikerbits på ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-S...34?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4d0a39a8de

Monterade dom på min hoj förra sommaren och gjorde ett ofrivilligt test senare på hösten. :gnissla
Gick omkull i ca 60km/h och dom gjorde sitt jobb. Det enda som tog stryk var ena styränden och fotpinnestaget för passagerare som skavdes ner en aning.

Bilder på hur dom ser ut monterade
 
Någon som försäkrar sin hoj via IF som fått fakturan än? Satte kaffet i halsen då jag upptäcker att den ökat från ~8500:- till ~10500:- :huvet Tydligen har IF avslutat samarbetet med Triumph(enl. rykten pga hög skadefrekvens på daytona'n) och vill tydligen inte ha kvar mig som kund längre.

Någon som har något tips på nytt F-bolag? Är 22år!

/Jeppe
 
Någon som försäkrar sin hoj via IF som fått fakturan än? Satte kaffet i halsen då jag upptäcker att den ökat från ~8500:- till ~10500:- :huvet Tydligen har IF avslutat samarbetet med Triumph(enl. rykten pga hög skadefrekvens på daytona'n) och vill tydligen inte ha kvar mig som kund längre.

Någon som har något tips på nytt F-bolag? Är 22år!

/Jeppe


Fick mitt brev från IF förra veckan och har fått ungefär samma höjning, har ringt runt till olika bolag och det verkar som det inte finns något annat bolag som hamnar i närheten premiemässigt, närmsta ligger ca 35% över IF, men då har man en lägre självrisk på exempelvis vagnskadan.

25 år boende i Örebro.
 
Vill inte ockupera tråden med försäkringsdetaljer men Bilsport MC och Svedea var billigast när jag kollade förra veckan(ca 13-15 000/år för hel, Svedea med klart sämst villkor). Resterande bolag låg på följande (IF 41 000, LF 48 000, TH 20 000 osv). Inte mycket att välja på så har ni hittat för ~10 000 så tjööööp
 
Sidospegeltips önskas!

Jag har nu varit ute och kört (2013 års modell) och jag fick hänga kroppen rejält för att kunna se något bakåt i dessa speglar.
Är det någon som har tips på snygga och fungerande speglar som man kan vinkla lite mer (är dock inte intresserad av bar-end)?
Skiljer sig fästet något mellan 2012 och 2013? Utbudet är lite skralt vad gäller just 2013.

--- Uppdaterat ---

Här är ett par modeller som jag spanat in som bör ge bättre sikt och inte ser helt tokiga ut visserligen dyra som stryk:

http://www.motoaction.se/mc/backspeglar/rizoma-limit-naked

http://www.motoaction.se/mc/backspeglar/rizoma-radial-naked

Har mailat för att höra om det behövs adaptrar osv. Men önskar hands-on tips ifrån er som bytt och grejat som kanske har ett par vassa modeller att tipsa om?
 
Last edited:
Hej! Vad tror ni, börjar våren om 2veckor? Nu är jag dj*vl*gt trött på o vänta

Tänkte försöka köra lite bana i år. Är det nån som fått till en smart db killer till sitt arrow helsystem? Alternativt, har nån kört utan o blir man avplockad?
 
Hej! Vad tror ni, börjar våren om 2veckor? Nu är jag dj*vl*gt trött på o vänta

Tänkte försöka köra lite bana i år. Är det nån som fått till en smart db killer till sitt arrow helsystem? Alternativt, har nån kört utan o blir man avplockad?

körde på bike week föra året utan db..har visserligen zard slipon.

tror mer det beror på vem som är arrangörer och vart det är
 
Sidospegeltips önskas!

Jag har nu varit ute och kört (2013 års modell) och jag fick hänga kroppen rejält för att kunna se något bakåt i dessa speglar.
Är det någon som har tips på snygga och fungerande speglar som man kan vinkla lite mer (är dock inte intresserad av bar-end)?
Skiljer sig fästet något mellan 2012 och 2013? Utbudet är lite skralt vad gäller just 2013.

--- Uppdaterat ---

Här är ett par modeller som jag spanat in som bör ge bättre sikt och inte ser helt tokiga ut visserligen dyra som stryk:

http://www.motoaction.se/mc/backspeglar/rizoma-limit-naked

http://www.motoaction.se/mc/backspeglar/rizoma-radial-naked

Har mailat för att höra om det behövs adaptrar osv. Men önskar hands-on tips ifrån er som bytt och grejat som kanske har ett par vassa modeller att tipsa om?
MCweb har ett par som enligt deras hemsida ska passa årmodell -12 och senare
http://www.mcweb.se/backspegel-xtreme-p-7603-c-3182.aspx
Kolla med dem hur det ligger till.
 
Nu ska jag vara lite tråkig, men som bandagsarrangör så är detta med ljud en tråkig historia.

Vi (både banägare och arrangörer) gillar också när det låter riktigt gött från hojarna (och bilarna). MEN på banorna har miljönämnden satt dB-krav. Bryts gränsen riskeras gränsen att sänkas ytterligare (ännu striktare krav på hojarna) eller viten (ännu dyrare att köra) eller bantillståndet i allmänhet (inget köra alls).

Som arrangör vill man våra så givmild som man vågar med eftermarknadssystem så att alla som vill kan komma och köra (utan krav på originalsystem). Oftast går det bra. Men ibland har man också hojar där ljudet är väldigt styrt av läget på högerhanden. Dvs de kan gå tyst och fint på förmiddagen och frammåt eftermiddagen när det börjar gå fortare så kommer man över gränsen. Olika arrangörer är olika noga på att mäta detta "på plats" men registreringen i de permanenta mätsystemen fortgår ändå och hamnar tillslut hos miljönämnden.

Troligtvis går det att köra runt vilken banan som helst med vilket system som helst bara man kör tillräckligt mjukt/sakta. Så att någon har kört med ett system betyder inte att en annan förare klarar sig (ens på samma hoj).

Så, för motorsportens fortlevnad på lång sikt, försök peta i en killer om ni kan. Om det inte går, respektera ljudkraven och kör på hög växel och respektera "ljudkillens" jobb. Den är inte för att jävlas med er, utan för att banägaren ska få behålla tillstånden.

Kram på er!

PS. På förekommen anledning har jag ett sprillans nytt(!) Arrow 3-1 Lowboy helsystem till salu. Har kört med ett annat exemplar på de flesta svenska banor utan problem (snabb grupp). Men nu börjar det gå så fort så jag inte längre klarar ljudet. Skicka PM om intresse finns.
 
illlebror: Tack! Ska försöka hitta nåt att pilla i, men det du säger betyder nog att jag skulle klara mig bra utan ett tag? Jag är just lite för mjuk o försiktig, växlar lite för tidigt osv. Tänkte bana skulle lära mig utnyttja hojen - ha mer skoj helt enkelt!
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top