Triumph Street Triple-tråden

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Tack för länken teXmeX, jag har kollat på den nu och det var ett bra tips.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Va ute o körde lite igår med nya hoje. O de va rätt trevligt nu känner man att sesången har börjat :) :yoparty
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
gammal förfrågan

Jag uppar en gammal förfrågan.... :
Är det någon som är sugen att byta sina guldfälgar mot ett par svarta r fälgar och därmed göra sin hoj helsvart ?
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Jag uppar en gammal förfrågan.... :
Är det någon som är sugen att byta sina guldfälgar mot ett par svarta r fälgar och därmed göra sin hoj helsvart ?

Jag skulle kanske kunna tänka mig o byta :) hur långt har fälgarna gått ? Va e de för årsmådell ?? Är dom kant stötta?
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
Jag skulle kanske kunna tänka mig o byta :) hur långt har fälgarna gått ? Va e de för årsmådell ?? Är dom kant stötta?


De har gått 300 mil. Sitter på en triple r 2011.
Dom är som ny.
Vart befinner du dig i landet och skick på dina ?
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Ska man kanske byta "ner" sig till en Street Triple från en Gixxer 1000?
Ett byte jag skulle ångra!?
Street är en jäkligt snygg hoj! :tummenupp
Kanske någon här som är sugen på ett byte?

Klart du ska byta hoj! Street Triple är minst lika skoj som Gixxer och mer praktisk i stan!

Dock ingen höjdare med passagerare.
Fast det beror ju så klart på tjejens matchvikt! :hihi

Ta en provtur så blir du nog såld!:tummenupp
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
De har gått 300 mil. Sitter på en triple r 2011.
Dom är som ny.
Vart befinner du dig i landet och skick på dina ?

Jag befiner mig i närheten av Enköping . Dom e fina har rullar Ca 560 mil i ja har inte sett några skavanker på dem men ja kan kolla de imorgon då ja tvättar hojen.
Vart befiner du dig ?
 

freddanw

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
söderhamn
Hoj
Street triple R -2011 --- Aprilia Sxv 550 -2007
Jag befiner mig i närheten av Enköping . Dom e fina har rullar Ca 560 mil i ja har inte sett några skavanker på dem men ja kan kolla de imorgon då ja tvättar hojen.
Vart befiner du dig ?

Nåra mil norr om gävle så då har vi relativt nära till varandra. Ja syna dem du å hör av dig. Vi kan fortsätta konversationen via pm
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Vad för slip-on föredrar ni??
Ja har lite besluts ångest ang detta då de finns rätt mkt i välja mellan. Ska man nöja sig med ett slip-on eller ska man gå på ett hel system men då pratar man ju också om helt andra pengar.
Hur har ni gjort ???
Men lite krav har ja . Dom ska va små lätta o låta mkt :yoparty
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Klart du ska byta hoj! Street Triple är minst lika skoj som Gixxer och mer praktisk i stan!

Dock ingen höjdare med passagerare.
Fast det beror ju så klart på tjejens matchvikt! :hihi

Ta en provtur så blir du nog såld!:tummenupp

Steg 1: Sålt min gixxer.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
10030648.jpgTriumph_Street_Triple_675_F.jpgTja!
Har lite prylar kvar från min gamla hoj som jag skulle vilja bli av med.
R&G crashpuckar för både ram och gaffelben.
Säljes till mycket bra pris , Vid intresse skicka pm.
 

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Sörmland
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Köpte via Zard (britalian racing) här på forumet. Är inte helt begeistrad... Mestadels eftersom det inte medföljer någon monteringsanvisning över huvud taget. När jag satt upp kitet som jag anser att det ska sitta ihop så saknas det insexskruv, samt att vissa av de förborrade hålen är för stora för skruvarna så de faller bara igenom. Letar nu svarta insexskruv för att komplettera då det känns som att den kommer att blåsa av när man närmar sig 70 knyck.

När den väl är på plats så är den ju hur snygg som helst tycker jag, men betalar man så pass mycket pengar tycker jag att allt ska finnas och att det inte ska vara några problem med montering. Kanske har jag fått fel sats, vad vet jag.

Hur som haver, italienarna kan sin estetik men montering verkar dom inte så haj på.

Tjena, jag köpte också Maddoctor kit på britalian. Anser att den är snyggast av de jag hittade. Men dock så var det lite trixigt vid monteringen. Fattades skruvar och brickor. Och så var det några muttrar som inte ens behövdes. Skylthållaren sitter ihop med 4 gummibussningar plus skruv och man måste dra alla 4 skruv ungefär samtidigt annars går skruvarna igenom hålen. Ska väl dämpa vibrationer eller nåt. Men jag byter nog ut de skruvarna mot nåt större med låsmutter. Man får även klippa blinkerkablarna tror jag det var.. och klämma dit nya kontaktstift. Resten är bara att ansluta i befintliga kontakter. Rekommenderar att ha lite extra skruv, mutter, och brickor i närheten. Det är relativt enkelt att motera kitet egentligen. Bara ta det med ro och sitta i solen medans man skruvar. :)
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Tjena, jag köpte också Maddoctor kit på britalian. Anser att den är snyggast av de jag hittade. Men dock så var det lite trixigt vid monteringen. Fattades skruvar och brickor. Och så var det några muttrar som inte ens behövdes. Skylthållaren sitter ihop med 4 gummibussningar plus skruv och man måste dra alla 4 skruv ungefär samtidigt annars går skruvarna igenom hålen. Ska väl dämpa vibrationer eller nåt. Men jag byter nog ut de skruvarna mot nåt större med låsmutter. Man får även klippa blinkerkablarna tror jag det var.. och klämma dit nya kontaktstift. Resten är bara att ansluta i befintliga kontakter. Rekommenderar att ha lite extra skruv, mutter, och brickor i närheten. Det är relativt enkelt att motera kitet egentligen. Bara ta det med ro och sitta i solen medans man skruvar. :)


Precis, men det känns ju lite trist när det kostar som det gör! Har ordnat brickor o annat nu så den åker på måndag eftermiddag, sen är det bara att få till en tidigare besiktningstid.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Så med andra ord är inte Mad doc ett plug and play Kitt?? Verka va lite trixande o sätta dit de med :/ sen tycker ja personligen att betalar men 27xx kr så borde alla skruvar kontakter finnas så de bara e att sätta dit de utan problem o njuta av de.
 

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Sörmland
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Så med andra ord är inte Mad doc ett plug and play Kitt?? Verka va lite trixande o sätta dit de med :/ sen tycker ja personligen att betalar men 27xx kr så borde alla skruvar kontakter finnas så de bara e att sätta dit de utan problem o njuta av de.

Plug & Play till 90 % ungefär. :) Ja det ska inte fattas nåt när man lägger de pengarna.
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Den är ljusår från gamla tidens brittiska hojar. :) Lättskruvad när så behövs.

Steg 2: provkört en Street Triple.
Otroligt trevlig hoj, kändes som hemma direkt.
Hur uppfattar ni kvalitén på hojen? jag har bara åkt japanskt och då är man van att det bara funkar.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Men Nu till frågan ang slip-on . Vad fins de för gött att kirra?
Har kollat lite på leovinci o zard vilka föredrar ni ? Själv Tycker ja att de e rätt snygg me små dämpare.:rock
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top