Triumph Street Triple-tråden

Jag uppar en gammal förfrågan.... :
Är det någon som är sugen att byta sina guldfälgar mot ett par svarta r fälgar och därmed göra sin hoj helsvart ?

Jag skulle kanske kunna tänka mig o byta :) hur långt har fälgarna gått ? Va e de för årsmådell ?? Är dom kant stötta?
 
Jag skulle kanske kunna tänka mig o byta :) hur långt har fälgarna gått ? Va e de för årsmådell ?? Är dom kant stötta?


De har gått 300 mil. Sitter på en triple r 2011.
Dom är som ny.
Vart befinner du dig i landet och skick på dina ?
 
Ska man kanske byta "ner" sig till en Street Triple från en Gixxer 1000?
Ett byte jag skulle ångra!?
Street är en jäkligt snygg hoj! :tummenupp
Kanske någon här som är sugen på ett byte?

Klart du ska byta hoj! Street Triple är minst lika skoj som Gixxer och mer praktisk i stan!

Dock ingen höjdare med passagerare.
Fast det beror ju så klart på tjejens matchvikt! :hihi

Ta en provtur så blir du nog såld!:tummenupp
 
De har gått 300 mil. Sitter på en triple r 2011.
Dom är som ny.
Vart befinner du dig i landet och skick på dina ?

Jag befiner mig i närheten av Enköping . Dom e fina har rullar Ca 560 mil i ja har inte sett några skavanker på dem men ja kan kolla de imorgon då ja tvättar hojen.
Vart befiner du dig ?
 
Jag befiner mig i närheten av Enköping . Dom e fina har rullar Ca 560 mil i ja har inte sett några skavanker på dem men ja kan kolla de imorgon då ja tvättar hojen.
Vart befiner du dig ?

Nåra mil norr om gävle så då har vi relativt nära till varandra. Ja syna dem du å hör av dig. Vi kan fortsätta konversationen via pm
 
Vad för slip-on föredrar ni??
Ja har lite besluts ångest ang detta då de finns rätt mkt i välja mellan. Ska man nöja sig med ett slip-on eller ska man gå på ett hel system men då pratar man ju också om helt andra pengar.
Hur har ni gjort ???
Men lite krav har ja . Dom ska va små lätta o låta mkt :yoparty
 
Klart du ska byta hoj! Street Triple är minst lika skoj som Gixxer och mer praktisk i stan!

Dock ingen höjdare med passagerare.
Fast det beror ju så klart på tjejens matchvikt! :hihi

Ta en provtur så blir du nog såld!:tummenupp

Steg 1: Sålt min gixxer.
 
10030648.jpgTriumph_Street_Triple_675_F.jpgTja!
Har lite prylar kvar från min gamla hoj som jag skulle vilja bli av med.
R&G crashpuckar för både ram och gaffelben.
Säljes till mycket bra pris , Vid intresse skicka pm.
 
Köpte via Zard (britalian racing) här på forumet. Är inte helt begeistrad... Mestadels eftersom det inte medföljer någon monteringsanvisning över huvud taget. När jag satt upp kitet som jag anser att det ska sitta ihop så saknas det insexskruv, samt att vissa av de förborrade hålen är för stora för skruvarna så de faller bara igenom. Letar nu svarta insexskruv för att komplettera då det känns som att den kommer att blåsa av när man närmar sig 70 knyck.

När den väl är på plats så är den ju hur snygg som helst tycker jag, men betalar man så pass mycket pengar tycker jag att allt ska finnas och att det inte ska vara några problem med montering. Kanske har jag fått fel sats, vad vet jag.

Hur som haver, italienarna kan sin estetik men montering verkar dom inte så haj på.

Tjena, jag köpte också Maddoctor kit på britalian. Anser att den är snyggast av de jag hittade. Men dock så var det lite trixigt vid monteringen. Fattades skruvar och brickor. Och så var det några muttrar som inte ens behövdes. Skylthållaren sitter ihop med 4 gummibussningar plus skruv och man måste dra alla 4 skruv ungefär samtidigt annars går skruvarna igenom hålen. Ska väl dämpa vibrationer eller nåt. Men jag byter nog ut de skruvarna mot nåt större med låsmutter. Man får även klippa blinkerkablarna tror jag det var.. och klämma dit nya kontaktstift. Resten är bara att ansluta i befintliga kontakter. Rekommenderar att ha lite extra skruv, mutter, och brickor i närheten. Det är relativt enkelt att motera kitet egentligen. Bara ta det med ro och sitta i solen medans man skruvar. :)
 
Tjena, jag köpte också Maddoctor kit på britalian. Anser att den är snyggast av de jag hittade. Men dock så var det lite trixigt vid monteringen. Fattades skruvar och brickor. Och så var det några muttrar som inte ens behövdes. Skylthållaren sitter ihop med 4 gummibussningar plus skruv och man måste dra alla 4 skruv ungefär samtidigt annars går skruvarna igenom hålen. Ska väl dämpa vibrationer eller nåt. Men jag byter nog ut de skruvarna mot nåt större med låsmutter. Man får även klippa blinkerkablarna tror jag det var.. och klämma dit nya kontaktstift. Resten är bara att ansluta i befintliga kontakter. Rekommenderar att ha lite extra skruv, mutter, och brickor i närheten. Det är relativt enkelt att motera kitet egentligen. Bara ta det med ro och sitta i solen medans man skruvar. :)


Precis, men det känns ju lite trist när det kostar som det gör! Har ordnat brickor o annat nu så den åker på måndag eftermiddag, sen är det bara att få till en tidigare besiktningstid.
 
Så med andra ord är inte Mad doc ett plug and play Kitt?? Verka va lite trixande o sätta dit de med :/ sen tycker ja personligen att betalar men 27xx kr så borde alla skruvar kontakter finnas så de bara e att sätta dit de utan problem o njuta av de.
 
Så med andra ord är inte Mad doc ett plug and play Kitt?? Verka va lite trixande o sätta dit de med :/ sen tycker ja personligen att betalar men 27xx kr så borde alla skruvar kontakter finnas så de bara e att sätta dit de utan problem o njuta av de.

Plug & Play till 90 % ungefär. :) Ja det ska inte fattas nåt när man lägger de pengarna.
 
Den är ljusår från gamla tidens brittiska hojar. :) Lättskruvad när så behövs.

Steg 2: provkört en Street Triple.
Otroligt trevlig hoj, kändes som hemma direkt.
Hur uppfattar ni kvalitén på hojen? jag har bara åkt japanskt och då är man van att det bara funkar.
 
Men Nu till frågan ang slip-on . Vad fins de för gött att kirra?
Har kollat lite på leovinci o zard vilka föredrar ni ? Själv Tycker ja att de e rätt snygg me små dämpare.:rock
 
Tja!

Har sålt motarden och ska testa street triple tänkte jag.
Jag har ingen aning om vad prisbilden brukar vara, så jag frågar er.

Är detta rimligt? Finns inte så många att jämföra med.

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R_40128169.htm?ca=9&w=2

Tänkte kolla på den imorgon.

Nja de e väl helt ok marknaden e ju lite torr nu på dessa hojar ja Tycker dock att priset e lite högt men de beror på vad man jämför med . Jag fick min st3 R 2010 med drygt 540 mil för 62K.. Ja kan ju ha haft en hävla tur iof :) men ja tycker att du absolut kan kolla på den iaf
 
Nja de e väl helt ok marknaden e ju lite torr nu på dessa hojar ja Tycker dock att priset e lite högt men de beror på vad man jämför med . Jag fick min st3 R 2010 med drygt 540 mil för 62K.. Ja kan ju ha haft en hävla tur iof :) men ja tycker att du absolut kan kolla på den iaf


Åfan, det lät ju jävligt billigt. Satt det nå extra på då också? Tänkte att system och sånt kostar väl en del?
 
Tja!

Har sålt motarden och ska testa street triple tänkte jag.
Jag har ingen aning om vad prisbilden brukar vara, så jag frågar er.

Är detta rimligt? Finns inte så många att jämföra med.

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R_40128169.htm?ca=9&w=2

Tänkte kolla på den imorgon.

Gillar inte riktigt att man "förstört" low boy systemet genom att plocka ut den så kallade dB-killern, den låter tillräckligt med den i. Kan man montera tillbaka den utan att göra åverkan på systemet?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top