Triumph Street Triple-tråden

Gillar inte riktigt att man "förstört" low boy systemet genom att plocka ut den så kallade dB-killern, den låter tillräckligt med den i. Kan man montera tillbaka den utan att göra åverkan på systemet?

Den är kapad för att få bort så det går nog inte.

Åfan, det lät ju jävligt billigt. Satt det nå extra på då också? Tänkte att system och sånt kostar väl en del?

Nopp de satt Inge bling bling på den allt va org och oskruvad . Så att vill ja ha lite bling på den kommer ja nog komma upp i samma summa om inte mer. Men jag ville ha en som va org så att ja kan fixa den själv efter mitt eget tycke :yoparty

Sant pruta måste du då de inte fins en DB killer. kan de va jobbigt vid besinningen dom brukar inte gilla hojar som låter lite mer :mad:
Iof så kan du nog köpa en ny DB på lelles MC i Uppsala eller någon annan återförsäljare av arrowe :tummenupp

Last edited:
Är inte DB-killern urtagbar i en low boy?
Själv har jag dubbla arrows under sadeln på min ST3'a och på dem kan man plocka i och ur DB-killer'n efter behag.

Steg 2: provkört en Street Triple.
Otroligt trevlig hoj, kändes som hemma direkt.
Hur uppfattar ni kvalitén på hojen? jag har bara åkt japanskt och då är man van att det bara funkar.

Funkar! Funkar! Funkar! Kör! Kör! Kör! Inga problem ännu så länge!!! :tummenupp

Men köp en R modell! Inte den vanliga! Avsevärt mer hoj för pengarna och fler möjligheter till att göra hojen mer personlig efter ditt tycke och smak och körstil! :yoparty

Ett annat plus är att det är fler om kollar in en Triumph än en risbrännare! Om nu sådant är viktigt! :tungan

Funkar! Funkar! Funkar! Kör! Kör! Kör! Inga problem ännu så länge!!! :tummenupp

Men köp en R modell! Inte den vanliga! Avsevärt mer hoj för pengarna och fler möjligheter till att göra hojen mer personlig efter ditt tycke och smak och körstil! :yoparty

Ett annat plus är att det är fler om kollar in en Triumph än en risbrännare! Om nu sådant är viktigt! :tungan

Steg 3: Vänta tills på fredag när jag får min....och det blev en R.

Gillar inte riktigt att man "förstört" low boy systemet genom att plocka ut den så kallade dB-killern, den låter tillräckligt med den i. Kan man montera tillbaka den utan att göra åverkan på systemet?
det är liksom vitsen med dB-killer att man ska ta ut och in den ;-)

det är liksom vitsen med dB-killer att man ska ta ut och in den ;-)

Jo men jag är tveksam till att arrow har tänkt att man ska ta ut den. Snarare så att man behöver en extra för att kunna få igenom den på en besiktning. Mätte upp min med arrow low boy, K&N filter och öppen luftburk, låg runt 106 dB, dvs inte godkänd på besiktningen och då är mitt blås ej modifierat

Någon vänlig själ i stockholm som vill låna mig ett depåställ så att jag kan byta däck? Mitt ställ befinner sig på annan ort :(

Pengarna räckte inte till då prutmånen inte var så stor. Så det fick bli en speed triple -07 istället, fick den till pangpris! Riktigt gott skick, blir nog nöjd med den här också!
ImageUploadedByTapatalk1336507259.381218.jpg

Men va 17 TMY! Då måste du ju byta tråd till Speed Triple tråden! ;)

Ska sälja min Hornet 900 -06 nu för att köpa en Triumph!!

Jävligt kluven bara ifall det räcker med en street triple.. är ju van vid gött vrid osv.
Kanske är lika bra att gardera sig o köpa en Speed? vad tycker ni som kör street triple?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT