Triumph Street Triple-tråden

Har besiktningstid i slutet av månaden, kör med arrow 3-1 (low boy?)

Bör jag vara orolig över dB-mätning?
 
Nån som kör med led-blinkers på sin ST3? hur krångligt e det att komma åt blinkersrelät? föratt jag har ingen aning vart det sitter osv :(

Tack På förhand!
 
Tack för svaret :)

Som vanligt så ska man vara aktsam att besa med ett eftermarknadsrör. Det finns INGA garantier att du kommer bli godkänd även fast du tycker det låter lite och andra blivit godkända med samma typ. Sen att sätta på ett slipon är ju rätt simpelt (oftast), så jag skulle hellre sätta dit originalet. Inte kul att behöva besa om för att man chansade! :rodnar :)
 
Nån som kör med led-blinkers på sin ST3? hur krångligt e det att komma åt blinkersrelät? föratt jag har ingen aning vart det sitter osv :(

Tack På förhand!

Det sitter väl under sadeln direkt framför batteriet, bredvid säkringarna... eller är det olika på Speed Triple och Street Triple. Brukar iaf vara väldigt lätt att komma åt.
 
Det sitter väl under sadeln direkt framför batteriet, bredvid säkringarna... eller är det olika på Speed Triple och Street Triple. Brukar iaf vara väldigt lätt att komma åt.
jag tror faktiskt att det e olika, kollade där lite snabbt men kunde ej se nåt sånt :(
 
Sitter med beslutångest...
Jag pluggar för tillfället i JKPG och har min älskling 40mil bort. Möjligheten finns att ta ner henne hit i slutet av april vilket ger mig 6veckors körning här. Sen ska jag få hem den igen under sommarlovet. Då ska jag jobba heltid 8veckor och sedan ner till JKPG igen och då vet jag inte hur min bostadssituation ser ut och om jag kan ha den här. Sen är de kommande sommrarna osäkra.

Detta innebär att den till största delen kommer bli stående. Detta kommer kosta mig en del som student vilket inte är så lockande...så jag frågar mig själv om jag ska sälja... -10 S3R 260mil... och ska det göras så ska bestutet tas Nu. Fan skjut mig...
 
Som vanligt så ska man vara aktsam att besa med ett eftermarknadsrör. Det finns INGA garantier att du kommer bli godkänd även fast du tycker det låter lite och andra blivit godkända med samma typ. Sen att sätta på ett slipon är ju rätt simpelt (oftast), så jag skulle hellre sätta dit originalet. Inte kul att behöva besa om för att man chansade! :rodnar :)

Pratade med Sulas MC om det när jag lämnade in hojen igår, de sa att så länge insatsen sitter i, ska den klara av besiktningen då systemet är typgodkänt för svenska vägar.
 
Är nyfiken på Street Triplen. Är det någon som kört både Speed och Street och kan komma med skillnader? Själv har jag inte provat street. På pappret är det ju stor viktskillnad.

Önskar även att väghållningen vore bättre på speeden.
 
Jag hade en Speed 05a innan och har även provat en -11 och säger bara att Street R är mycket roligare på alla nivåer. Mycket mer engagerande och varvilligare och kastas in i kurvorna som ingenting jämfört med besten Speed. Drar rätt bra för att vara 675, visst inte som Speed men när Speeden varvar ur på 9.5k har det roligaste på Streeten bara börjat och den är bra under dom varven också. Väghållningen är definitivt bättre på STR då den har fullt justerbar fjädring från Daytona 675 -08.
Jag säger Street R ftw!
Ut och provkör för fan och se till att det är en R du provar.
 
Last edited:
Hade en r6a innan speed triplen och den motorkaraktären vill jag inte ha igen. Får helt enkelt prova, kan tänka mig gå ner lite i effekt men bara karaktären är ungefär lika och att den blir smidigare.
 
Karaktären är samma, är fortfarande, de en trippel ju. Ut och prova jag går inte tillbaka till 1050 iaf ää
 
FYI, hojen gick igenom galant med arrow low boy, de sa ingenting om ljudnivån överhuvudtaget :)

1 st bra att veta; "Strålkastare halvljus, båda sidor, inställning för låg"

Happy ridin'!
 
Härligt att det gick igenom! Jag har nyss fixat min inför våren och kört en sväng.
Bytt olja + oljefilter. Flyscreen, hugger och SC-Project pipor :)

Hur höjer du inställningen på lamporna?
 
Härligt att det gick igenom! Jag har nyss fixat min inför våren och kört en sväng.
Bytt olja + oljefilter. Flyscreen, hugger och SC-Project pipor :)

Hur höjer du inställningen på lamporna?



Trevligt! :tummenupp

Har inte kikat så noga på fästet till lamporna men det såg ut som det bara var att släppa på två insexskruv och sen justera, (Lyktorna ser ut att sitta på en "axel" som hålls på plats av ett "överfall")

Rätta mig gärna om jag har fel! :)
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top