Triumph Street Triple-tråden

kvittar vad vi tycker, blocket styr. Som vanligt har även skick och miltal betydelse. Och om det är original eller r-modellen.

Skruvade på ett par TOR slipon som jag hittade beggade på Blocket.
Vete fan om jag ska ha dom kvar det låter så sjukt mycket. Blir jobbigt när man pendlar och kör endel låga varv i stan.
Låter som satan kring 5000 varv. Börjar undra om den tidigare ägaren moddat insatsen eller något.
Det är liksom ingen botten på insatsen i mina TOR om man jämför med orginal.
Kan ju vara jag som är fjollig men får ont i öronen med en SR1 hjälm på som är skapligt tyst.

Hur är TOR jämfört med typ Arrows?

Arrow 3-1 låter fantastiskt, dock med öronpluggar till. Tyngdpunkten blir mycket bättre också och gasresponsen bättre. Har provat hojen med original och 3-1 sida vid sida med polarens hoj och det är märktbart lättare att svänga in hojen och hålla spåret med 3-1 =)

Jag köpte ett par SC-Project pipor till min och jag kan bara instämma med dig (Zorban). Jag funderade på att köra med db-killers, men jag valde öronproppar istället. Så tror jag det är en vanesak också.
Dock om jag åker på någon lång resa så blir det db-killers.

Last edited:
Det hade inte jag heller, men jag kollade runt på olika st3 forum och hittade dom på så vis.
Jag tycker det är bra finish på dem, speciellt med tanke på priset. Jag fick ge ca 5500:- med frakt har jag för mig, € kursen var inte så stark.

Men att jämföra Yoshimura och sc-project är lite svårt.. Jag personligen är dock väldigt nöjd, bor du i sthlms-området kan vi ju mötas upp så får du se dom själv om du är intresserad :)

Jag undrade mest över ljudnivån mellan ett par TOR slipon och andra eftermarknads slipon. Är de ovanlig högljudda?

Slipa däcken eller köpa nya..?

Hallå allihopa!

Köpte mig en 2009 STR3 med 465mil på mätaren nyss.
Den förra ägaren var en dam i 50+ som övningskörde lugnt med den.

Varför inte köpa direkt den perfekta hojen som förstahoj?

I alla fall, nu är fly screenen monterad, kedjan spänd, olja påfylld (service gjordes nyligen) och bågen står på depåställ i väntan på att regnet ska sluta..

MEN, en sak går mig på nerverna, bakdäcket har börjat plana i mitten och börjar på skuldror..

Ska snart ta lite kurvor men det blir mest pendling till och från plugget.

Min fråga till er om jag kan slipa ner däcket lite med sandpapper och om nån av er har gjort nåt sånt?

Annars är jag helnöjd med hojen efter mina 40mil på den.. :kär Nu saknar jag bara fint väder och ett gott gäng att busa med i Götet.. :yoparty

Tacksam om nån av er har några tips :)

Grattis till grym hoj! Däck (och bromsar) är inget att chansa med. Det blir lätt en dyrköpt erfarenhet.

Jag har gatdäck som är bankörda (dvs som nya mitt på och slitna längst ut på kanten). Ser fräsigt ut vid korvmojen! :) Skicka PM om du vill att jag kollar upp vad som finns i garaget.

snabbgas

Är det någon här som monterat gashandtag från speed triple ? Som kan ge ett utlåtande!

Ja de var med dessa två anledningar jag hade det i åtanke.
Vart fick du tag på ditt? Köpte du nytt ? Iså fall vart, till vilket pris - och från vilken årsmodell?
Eller hitta du ett på nån skrot?

Hejsan! Då har jag efter två år som hojlös köpt mig en street triple R 10 samt bokat in mig för första gången på SMC kurs :-)

Edit: kan man lägga in bilder direkt från iphonen?

Last edited:
En Street Triple från 08, är det nåt att ha? var det första året de tillverkades? Vad skulle motivera att köpa en senare årsmodell?
har 08.an några "fel"?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...