Triumph Street Triple-tråden

Str3 R

Guest
Yes, gissa vad jag kör hem i morgon: en mattgrå Str3 R -10. Äntligen, det har varit en lååång men väl värd väntan. :)
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Grattis till ny förvärvet! Grå är snabb och fin :)

Någon mer än jag som blir blöt i baken när det har regnat? när hojen stått ute i regn så verkar det sippra in vatten i sömmarna längst fram och då när man sätter sig så kommer det ut :(
 

Str3 R

Guest
Tänka sig, det gick ju så mycket fortare att och hämta nya hojen men hemvägen tog minsann tid på sig. :tummenupp

Så nu är min Str3 R hemma! :banana
 
Last edited:

Desmoholic

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2010
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Grattis till ny förvärvet! Grå är snabb och fin :)

Någon mer än jag som blir blöt i baken när det har regnat? när hojen stått ute i regn så verkar det sippra in vatten i sömmarna längst fram och då när man sätter sig så kommer det ut :(

Japp, jag tycker det verkar som om överdraget inte håller emot överhuvudtaget. Sadeln blir ju dyngblöt...
Inget stort problem för mig som istort sett aldrig kör i regn men sadeln är nog det som har sämst finish på hojen. Överdraget veckar sig lite på sidorna och det känns ganska "slaskigt" överhuvudtaget.

Någon som har tips på ngn frän och bra sadel kanske?
Skulle gott kunna tänka mig att byta...

Och en fråga till....någon som har bytt koppling/broms handtag till trajjas egna? Dom verkade rätt bra pris på är dom bra tro?
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Jag kör med Triumphs korta broms- och kopplingshandtag. Tycker de är klart mycket bekvämare än originalen på streeten, men det är säkert mycket individuellt. Kvalitetsmässigt känns de bra hur som helst. :tummenupp
 

Str3 R

Guest
Grattis till nyförvärvet! :tummenupp Har det hunnit bli några fler mil i sadeln?

Jodå, i dag for jag till Södertälje och skulle kika på Tuvis men jag hittade inte dit... Jag hörde dom fara runt på banan minsann så jag var alldeles i närheten, har ju inte varit där förr så jag tänkte visa Den Grå vad som väntar den efter inkörningen. Får leta efter Tuvis nån annan gång när jag är i krokarna så hittar jag dit med hojen när det är dags.
 

Str3 R

Guest
Jag har en fråga: hur varmt går era Str3 R enligt den digitala mätaren? På min mätare är det två pinnar kvar upp till fullt, vid körning går den ner en pinne men ska den visa så varmt som två pinnar kvar? Tycker det ser lite för varmt ut..? :va
 

Ahab

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Nacka
Hoj
Triumph Street Triple -09
Jag har en fråga: hur varmt går era Str3 R enligt den digitala mätaren? På min mätare är det två pinnar kvar upp till fullt, vid körning går den ner en pinne men ska den visa så varmt som två pinnar kvar? Tycker det ser lite för varmt ut..? :va

Min brukar ha mellan 3 och 4 pinnar kvar till fullt vid normal körning.
 

Str3 R

Guest
Min brukar ha mellan 3 och 4 pinnar kvar till fullt vid normal körning.

Okej, jag ringde verksta'n och frågade men de antog det kunde bero på temperaturen ute, i dag är det svalare och det var 3-4 pinnar kvar. Det kanske ska vara så.
 

Ahab

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Nacka
Hoj
Triumph Street Triple -09
Okej, jag ringde verksta'n och frågade men de antog det kunde bero på temperaturen ute, i dag är det svalare och det var 3-4 pinnar kvar. Det kanske ska vara så.

Jo det lär väl kunna spela in lite... Grattis till hojen förresten :)
 

ET2

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Hämtade ut en mattgrå STR3 i Linköping för en så där 10 dagar sen - livet leker igen! :yoparty Men att hålla 5000 varv till Stockholm, nja, gick väl så där.
I helgen byts original ljuddämparna mot ett par från SC Project ... Kul, kuligare, Striple .. ?
 

Ahab

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Nacka
Hoj
Triumph Street Triple -09
Hämtade ut en mattgrå STR3 i Linköping för en så där 10 dagar sen - livet leker igen! :yoparty Men att hålla 5000 varv till Stockholm, nja, gick väl så där.
I helgen byts original ljuddämparna mot ett par från SC Project ... Kul, kuligare, Striple .. ?

Grattis :) Glad att jag köpte en inkörd så jag slapp tortyren...
 

Hoken

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
K-hamn
Hoj
klx 450 -08
Nu har jag varit ute på en tur efter att jag bytt till ett 17 taggars framdrev (16 org).
Helnöjd !
100 km/tim så varvar den 5000
120 km/tim så varvar den 6000

Lite segare karaktär kanske så man får va lite mer aktiv med växlarna, men det är när man kör extremt hårt som man kommer märka det.
Normalhård körning tycker jag att de va till de bättre o kunna dra lite längre på varje växel.
O stadskörningen blev otroligt mycke bättre när man inte behöver växla så mycket !!
Värt o prova kanske ?
220 kr på triumf för ett drev
36 mm hylsa behövs .
fan vilken rolig hoj vi har !
 

Fredde71

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Ort
Salem
Hoj
Street Triple R-11
En fråga till er som kör på Tuvängen, hur stränga är dom på ljudet ?
Har Arrow systemet på och vet att det kan ställa till det på vanliga bandagar, men på knixkurserna är det ju inga hastigheter direkt.
Någon med erfarenhet??
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
Nu har jag varit ute på en tur efter att jag bytt till ett 17 taggars framdrev (16 org).
Helnöjd !
100 km/tim så varvar den 5000
120 km/tim så varvar den 6000

Lite segare karaktär kanske så man får va lite mer aktiv med växlarna, men det är när man kör extremt hårt som man kommer märka det.
Normalhård körning tycker jag att de va till de bättre o kunna dra lite längre på varje växel.
O stadskörningen blev otroligt mycke bättre när man inte behöver växla så mycket !!
Värt o prova kanske ?
220 kr på triumf för ett drev
36 mm hylsa behövs .
fan vilken rolig hoj vi har !

jag gick ner till 15 kuggar fram istället, varvar lite högt på motorvägen, men hur kul som helst när det svänger:banana
dessutom sparar man pengar på minskat slitage på framdäcket :rolleyes:
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top