Triumph Street Triple-tråden

Yes, gissa vad jag kör hem i morgon: en mattgrå Str3 R -10. Äntligen, det har varit en lååång men väl värd väntan. :)
 
Grattis till ny förvärvet! Grå är snabb och fin :)

Någon mer än jag som blir blöt i baken när det har regnat? när hojen stått ute i regn så verkar det sippra in vatten i sömmarna längst fram och då när man sätter sig så kommer det ut :(
 
Tänka sig, det gick ju så mycket fortare att och hämta nya hojen men hemvägen tog minsann tid på sig. :tummenupp

Så nu är min Str3 R hemma! :banana
 
Last edited:
Grattis till ny förvärvet! Grå är snabb och fin :)

Någon mer än jag som blir blöt i baken när det har regnat? när hojen stått ute i regn så verkar det sippra in vatten i sömmarna längst fram och då när man sätter sig så kommer det ut :(

Japp, jag tycker det verkar som om överdraget inte håller emot överhuvudtaget. Sadeln blir ju dyngblöt...
Inget stort problem för mig som istort sett aldrig kör i regn men sadeln är nog det som har sämst finish på hojen. Överdraget veckar sig lite på sidorna och det känns ganska "slaskigt" överhuvudtaget.

Någon som har tips på ngn frän och bra sadel kanske?
Skulle gott kunna tänka mig att byta...

Och en fråga till....någon som har bytt koppling/broms handtag till trajjas egna? Dom verkade rätt bra pris på är dom bra tro?
 
Jag kör med Triumphs korta broms- och kopplingshandtag. Tycker de är klart mycket bekvämare än originalen på streeten, men det är säkert mycket individuellt. Kvalitetsmässigt känns de bra hur som helst. :tummenupp
 
Grattis till nyförvärvet! :tummenupp Har det hunnit bli några fler mil i sadeln?

Jodå, i dag for jag till Södertälje och skulle kika på Tuvis men jag hittade inte dit... Jag hörde dom fara runt på banan minsann så jag var alldeles i närheten, har ju inte varit där förr så jag tänkte visa Den Grå vad som väntar den efter inkörningen. Får leta efter Tuvis nån annan gång när jag är i krokarna så hittar jag dit med hojen när det är dags.
 
Jag har en fråga: hur varmt går era Str3 R enligt den digitala mätaren? På min mätare är det två pinnar kvar upp till fullt, vid körning går den ner en pinne men ska den visa så varmt som två pinnar kvar? Tycker det ser lite för varmt ut..? :va
 
Jag har en fråga: hur varmt går era Str3 R enligt den digitala mätaren? På min mätare är det två pinnar kvar upp till fullt, vid körning går den ner en pinne men ska den visa så varmt som två pinnar kvar? Tycker det ser lite för varmt ut..? :va

Min brukar ha mellan 3 och 4 pinnar kvar till fullt vid normal körning.
 
Min brukar ha mellan 3 och 4 pinnar kvar till fullt vid normal körning.

Okej, jag ringde verksta'n och frågade men de antog det kunde bero på temperaturen ute, i dag är det svalare och det var 3-4 pinnar kvar. Det kanske ska vara så.
 
Okej, jag ringde verksta'n och frågade men de antog det kunde bero på temperaturen ute, i dag är det svalare och det var 3-4 pinnar kvar. Det kanske ska vara så.

Jo det lär väl kunna spela in lite... Grattis till hojen förresten :)
 
Hämtade ut en mattgrå STR3 i Linköping för en så där 10 dagar sen - livet leker igen! :yoparty Men att hålla 5000 varv till Stockholm, nja, gick väl så där.
I helgen byts original ljuddämparna mot ett par från SC Project ... Kul, kuligare, Striple .. ?
 
Hämtade ut en mattgrå STR3 i Linköping för en så där 10 dagar sen - livet leker igen! :yoparty Men att hålla 5000 varv till Stockholm, nja, gick väl så där.
I helgen byts original ljuddämparna mot ett par från SC Project ... Kul, kuligare, Striple .. ?

Grattis :) Glad att jag köpte en inkörd så jag slapp tortyren...
 
Nu har jag varit ute på en tur efter att jag bytt till ett 17 taggars framdrev (16 org).
Helnöjd !
100 km/tim så varvar den 5000
120 km/tim så varvar den 6000

Lite segare karaktär kanske så man får va lite mer aktiv med växlarna, men det är när man kör extremt hårt som man kommer märka det.
Normalhård körning tycker jag att de va till de bättre o kunna dra lite längre på varje växel.
O stadskörningen blev otroligt mycke bättre när man inte behöver växla så mycket !!
Värt o prova kanske ?
220 kr på triumf för ett drev
36 mm hylsa behövs .
fan vilken rolig hoj vi har !
 
En fråga till er som kör på Tuvängen, hur stränga är dom på ljudet ?
Har Arrow systemet på och vet att det kan ställa till det på vanliga bandagar, men på knixkurserna är det ju inga hastigheter direkt.
Någon med erfarenhet??
 
Nu har jag varit ute på en tur efter att jag bytt till ett 17 taggars framdrev (16 org).
Helnöjd !
100 km/tim så varvar den 5000
120 km/tim så varvar den 6000

Lite segare karaktär kanske så man får va lite mer aktiv med växlarna, men det är när man kör extremt hårt som man kommer märka det.
Normalhård körning tycker jag att de va till de bättre o kunna dra lite längre på varje växel.
O stadskörningen blev otroligt mycke bättre när man inte behöver växla så mycket !!
Värt o prova kanske ?
220 kr på triumf för ett drev
36 mm hylsa behövs .
fan vilken rolig hoj vi har !

jag gick ner till 15 kuggar fram istället, varvar lite högt på motorvägen, men hur kul som helst när det svänger:banana
dessutom sparar man pengar på minskat slitage på framdäcket :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top