Triumph Street Triple-tråden

Avgasknallar

Tänkte bara höra om Era hojar också avgassmäller mycket.:rolleyes:

Vad jag förstår så verkar dom göra det men jag förstår inte varför...
Det brukar väl vara ett tecken på att den går lite för fett egentligen.
På min sitter Arrows höga burkar o mappad är den också förstås.

Framförallt skjuter det efter att man varvat lite längre på växel och slår av till "konstant" gas. Då får man garanterat en puff..

Nu är ju inte detta något som särskilt störande eftersom det låter rätt fränt men det skulle ju kunna vara tecken på att den inte går riktigt optimalt också.

SÅ är detta standard på Era hojar också?
 
Är det "lagligt" iför besiktningen att ta bort katalysatorn, har för mig att jag läst tidigare här i tråden att det inte är någon avgaskoll här i sverige !!?
Tänkte skrota den när jag bygger nytt lågt slipon .
 
Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?
 
Smidigare hoj med billigare försäkring... :)


Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?
 
Nu har jag varit ute på en tur efter att jag bytt till ett 17 taggars framdrev (16 org).
Helnöjd !
100 km/tim så varvar den 5000
120 km/tim så varvar den 6000

Lite segare karaktär kanske så man får va lite mer aktiv med växlarna, men det är när man kör extremt hårt som man kommer märka det.
Normalhård körning tycker jag att de va till de bättre o kunna dra lite längre på varje växel.
O stadskörningen blev otroligt mycke bättre när man inte behöver växla så mycket !!
Värt o prova kanske ?
220 kr på triumf för ett drev
36 mm hylsa behövs .
fan vilken rolig hoj vi har !

Varnånstans fick du tag i 17-kuggarsdrevet?
 
Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?

Köp min :tummenupp
 
Är inne på att köpa en street triple, tycker den är rolig att köra, ser bra ut osv...förutom framlamporna som jag inte gillar alls. Någon som har gjort om sin som kan lägga upp lite bilder?

Har kollat på urban headlight men tycker de ser bra ut på speed triple, men på street så sticker instrumentpanelen upp/ut så mycket och det ser bara konstigt ut:(
Nån som har några ideer eller är det bara att börja acceptera org. lysena:confused:
 
Lysena är ju det allra bästa! Så jävla snyggt istället för satans insektslysen
 
Lite bilder på åket:

001.jpg


002.jpg


003.jpg


004.jpg


005.jpg


006.jpg


007.jpg


008.jpg


/hyll
 
Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?

En stor anledning kan ju vara försäkringspremien..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top