Triumph Street Triple-tråden

Avgasknallar

Tänkte bara höra om Era hojar också avgassmäller mycket.:rolleyes:

Vad jag förstår så verkar dom göra det men jag förstår inte varför...
Det brukar väl vara ett tecken på att den går lite för fett egentligen.
På min sitter Arrows höga burkar o mappad är den också förstås.

Framförallt skjuter det efter att man varvat lite längre på växel och slår av till "konstant" gas. Då får man garanterat en puff..

Nu är ju inte detta något som särskilt störande eftersom det låter rätt fränt men det skulle ju kunna vara tecken på att den inte går riktigt optimalt också.

SÅ är detta standard på Era hojar också?
 
Är det "lagligt" iför besiktningen att ta bort katalysatorn, har för mig att jag läst tidigare här i tråden att det inte är någon avgaskoll här i sverige !!?
Tänkte skrota den när jag bygger nytt lågt slipon .
 
Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?
 
Smidigare hoj med billigare försäkring... :)


Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?
 
Nu har jag varit ute på en tur efter att jag bytt till ett 17 taggars framdrev (16 org).
Helnöjd !
100 km/tim så varvar den 5000
120 km/tim så varvar den 6000

Lite segare karaktär kanske så man får va lite mer aktiv med växlarna, men det är när man kör extremt hårt som man kommer märka det.
Normalhård körning tycker jag att de va till de bättre o kunna dra lite längre på varje växel.
O stadskörningen blev otroligt mycke bättre när man inte behöver växla så mycket !!
Värt o prova kanske ?
220 kr på triumf för ett drev
36 mm hylsa behövs .
fan vilken rolig hoj vi har !

Varnånstans fick du tag i 17-kuggarsdrevet?
 
Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?

Köp min :tummenupp
 
Är inne på att köpa en street triple, tycker den är rolig att köra, ser bra ut osv...förutom framlamporna som jag inte gillar alls. Någon som har gjort om sin som kan lägga upp lite bilder?

Har kollat på urban headlight men tycker de ser bra ut på speed triple, men på street så sticker instrumentpanelen upp/ut så mycket och det ser bara konstigt ut:(
Nån som har några ideer eller är det bara att börja acceptera org. lysena:confused:
 
Lysena är ju det allra bästa! Så jävla snyggt istället för satans insektslysen
 
Lite bilder på åket:

001.jpg


002.jpg


003.jpg


004.jpg


005.jpg


006.jpg


007.jpg


008.jpg


/hyll
 
Idag gjorde jag ett misstag (?). Jag provkörde en Street triple á la årets modell. Valet står nu egentligen mellan Street och Speed triple. Min frågeställning är då: varför ska man välja Street framför Speed?

En stor anledning kan ju vara försäkringspremien..
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top