Triumph Street Triple-tråden

Då är även min häck rensad

Street triple, Mad doctor, tailtidy kit
 

Bifogat

  • Före.JPG
    Före.JPG
    55.3 KB · Visningar: 121
  • Efter.JPG
    Efter.JPG
    58.2 KB · Visningar: 163
Last edited:
Jag har samma problem med känslig gas på låga varv. Här finns en enkel sak ni kan testa:

http://208.109.86.13/forum/showthread.php?t=881

Lycka till!


Tack nille^80
Det kan absolut va något att börja med iaf, spelet på min är helt galet stort.

Det pratas en del om olika mappningar på daytona forumet men jag har inte lyckats hitta en klockren lösning. Vissa verkar ha kvar ryckigheten med nya pipor o annan mappning andra verkar bli helt av med det.
 
Vilka hastigheter kan man köra i på respektive växel? Utan att gå upp på det röda på varvtalsmätaren (om det nu är rött, ni fattar).
 
Tack nille^80
Det kan absolut va något att börja med iaf, spelet på min är helt galet stort.

Det pratas en del om olika mappningar på daytona forumet men jag har inte lyckats hitta en klockren lösning. Vissa verkar ha kvar ryckigheten med nya pipor o annan mappning andra verkar bli helt av med det.

Håll koll på slacket i gaswiren och kedjan är det som gäller på 675:or.
Gaswiren kändes som den töjde sig en meter det första året.
Har aldrig märkt någon skillnad på olika mappar/slip-on.

Jo förresten, den första standardmappen till Daytonan våren -06 var kanske inte den bästa.
 
Håll koll på slacket i gaswiren och kedjan är det som gäller på 675:or.
Gaswiren kändes som den töjde sig en meter det första året.
Har aldrig märkt någon skillnad på olika mappar/slip-on.

Jo förresten, den första standardmappen till Daytonan våren -06 var kanske inte den bästa.

Tack, ska definitivt testa.
 
En fråga till er alla som haf fått sin hoj, Är det nån annan som har haft problem med kylarvätskan på sin hoj? problemet jag har är att den trycker ur kylarvätska ur en liten slang som hänger rakt ner bakom stödet. det finns 3 slangar där, 2 som hänger ner ihop lite längre bak, och en som är en bit framför och fungerar som nån slags dumpslang som ska trycka ut överflödig vätska. det är den slangen som skjuter ut glykol trots att nivån ligger mellan max och min.
 
,,,det är den slangen som skjuter ut glykol trots att nivån ligger mellan max och min.

Är det nivån när den är kall?
Är det mycket den trycker ut?
Hur länge har det varit så?

Inget känt problem vad jag vet iaf, säkert ingen fara på taket.
Kan ju vara någon luftficka i systemet, bubblar bort efter ett tag.
 
Är det nivån när den är kall?
Är det mycket den trycker ut?
Hur länge har det varit så?

Inget känt problem vad jag vet iaf, säkert ingen fara på taket.
Kan ju vara någon luftficka i systemet, bubblar bort efter ett tag.

Ja, det är nivån kall. och problemet har varit sen den var ny(har gått 160 mil nu).
Den trycker ut rätt mycket om man har helt full nivå på den... på några mil kan den ha tryckt ut 1 deciliter!!!:näsblod
Men sen när nivån har sjunkit till mellan max och min så tömmer den inte så mycket, lite smådroppar då och då...man kan se på bellypanen när man har varit ute och stannar att den är blöt, det kan ligga lite droppar där.

Jag har haft cykeln 2 gånger å johans mc och dom säger att det inte finns nåt fel på cykeln såvitt dom kan se, dom menar på att alla cyklar är individuella och att jag ska köra med nivån under min så slutar det säkert att droppa:confused:
 
Ja, det är nivån kall. och problemet har varit sen den var ny(har gått 160 mil nu).
Den trycker ut rätt mycket om man har helt full nivå på den... på några mil kan den ha tryckt ut 1 deciliter!!!:näsblod
Men sen när nivån har sjunkit till mellan max och min så tömmer den inte så mycket, lite smådroppar då och då...man kan se på bellypanen när man har varit ute och stannar att den är blöt, det kan ligga lite droppar där.

Jag har haft cykeln 2 gånger å johans mc och dom säger att det inte finns nåt fel på cykeln såvitt dom kan se, dom menar på att alla cyklar är individuella och att jag ska köra med nivån under min så slutar det säkert att droppa:confused:

I mina öron låter det skumt, har själv inte märkt något glykolspill alls på min. Behöver inte vara något alvarligt att köra på under min-nivå i behållaren, bara tempen är ok, men jag tycker inte det ska behöva va så på en splirrans hoj.
 
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?

Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.

det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.

Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.
 
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?

Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.

det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.

Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.


Har nu piskat min 175 hårda mil. Har inte sett att den läckt nått eller att det sjunkit nått i kylaren, den har heller inte dragit nån olja efter första servicen.
Låter lite som om det är nått som inte är som det ska på din. visst lite kanske den kan slå ur sig en het sommardag men så som du säger ska det ju inte vara.
 
Nej det är precis vad jag tycker... det ska inte behöva vara så på en ny hoj.
tempen håller sig på 5 staplar, går upp till 6 om man kör lugnt i stan så det är ok med värmen i den. men vad är det som säger att det kommer att sluta trycka ut glykol bara för att jag kör med för lite vätska i behållaren?

Jag tycker att det är lite oroväckande att behöva köra med det problemet då jag gillar att gasa rätt friskt och har planer att köra bana några gånger i år.

det känns lite osäkert att ligga med knäet i backen när man inte kan vara säker på om man har glykol på bakdäcket eller inte.

Jag tycker att alla som har köpt en street triple borde kolla upp det här lite då och då så att ni inte kör iväg och har blött bakdäck lite hög fart och en kurva framför er... kan sluta i katastrof.

Samma här, har nu kört 350 mil med min och inte fyllt på nån vätska. Varken oljor eller kylarvatten.. . Sett nån liten droppe nån gång men inte mer! Du ska nog pressa din åf lite hårdare.. .:huvet
 
Last edited:
Jag vet inte vad man ska göra för att pressa åf mer... jag har försökt och sagt att jag tycker det är förjävligt att den droppar, men dom säger ju bara att det inte finns nåt fel på cykeln.. (dom har kollat allt)och att jag ska köra med nivån väldigt låg, jag är så grymt irriterad.:gnissla :gnissla

Igår var jag ut på en 15 mil lång tur i ganska högt tempo och kollade nivån idag, den ligger kall på strax över min, 1mm eller så och lik förbannat så är det en jävla 5 krona med glykol i bellypanen!!!!:mad: :mad:

Men åf säger att bara det finns lite glykol i behållaren så går det bra att köra..
Vad är då vitsen med en max och min gräns kan man ju fråga sig??:va
 
Efter att ha lekt ganska mycke på bakhjulet och lyckats slå igenom framdämparna 2 ggr undrar jag om det finns andra utbytes fjädrar till gaffeln direkt från triumph. eller måste man köpa nått från nån utländsk firma ?. Tänkte fråga på firman nästa gång jag är där men frågar er först iom att ni vet så mycke =).
Den är ju rätt så mjuk fram, bak är helt ok tycker jag men fram är den alldeles för mjuk.
Går ju iof kanske att kasta i en annan gaffelolja men vet inte riktigt,
Vad tycker ni ?
:tummenupp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top