Triumph Street Triple-tråden

Nej inga förändringar whats so ever :tummenupp
Det enda var väl att nummerplåten fick vinklas något lite mer uppåt än vad jag vill ha den. Men rätt snyggt och rent blev det när även bakre fotpinnarna åkte av. Lättare att hålla rent under och runt piporna :D

Mycket prisvärd lösning tycker jag som till skillnad mot många andra helst vill ha alla orginal delar intakta :arsele


Det låter ju toppen, har själv beställt ett kit men tänkte först vänta tills jag ska montera på mitt nya arrow system. Men nu kommer jag göra precis som du gjort, bort med pinnarna o på med kitet så får systemet monteras efter mc-kursen :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:
Beställde st3-an vid månadsskifte januari/februari och fick den igår. Värt att vänta på säger jag bara, j*klar vad det åktes igår. :)
 
180 mil på mätaren nu o jag blir bara mer o mer nöjd :)

Upplever dock att den är lite ryckig vid gas påslag från noll gas, framför allt vid varv under 4500.
Är det någon mer som känner igen sig?

I helgen blir det häckrensning.
Var o hämtade mitt kit hos rucknrunracing i veckan o fick även ett smakprov på Zard Basso pipan, fy fannn va gott den låter.
Får se hur länge jag klara mig utan......
 
Last edited:
180 mil på mätaren nu o jag blir bara mer o mer nöjd :)

Upplever dock att den är lite ryckig vid gas påslag från noll gas, framför allt vid varv under 4500.
Är det någon mer som känner igen sig?

I helgen blir det häckrensning.
Var o hämtade mitt kit hos rucknrunracing i veckan o fick även ett smakprov på Zard Basso pipan, fy fannn va gott den låter.
Får se hur länge jag klara mig utan......

jag håller med , tycker den är lite ryckig , men har fått för mig att det är jag som är van vid förgasare bara..
, missade förresten att ge dig en Mad Doctor t-shirt .. pm:a mig storlek o adress så stoppar jag den på brevlådan.
 
jag håller med , tycker den är lite ryckig , men har fått för mig att det är jag som är van vid förgasare bara..

Intressant att du också upplever din ryckig, Servicekillen på Triumph sa att det blev bättre med öppnare pipor, o det har ju du :tummenupp

Har du mappat om din?

, missade förresten att ge dig en Mad Doctor t-shirt .. pm:a mig storlek o adress så stoppar jag den på brevlåda
Super, du har PM
 
Last edited:
Intressant att du också upplever din ryckig, Servicekillen på Triumph sa att det blev bättre med öppnare pipor, o det har ju du :tummenupp

Har du mappat om din?


Super, du har PM

Jo , den är ommappad , vem vet den kanske var ännu ryckigare innan , vet inte det eftersom jag satte dit den nya pipan innan jag ens hade provkört.. :)
 
Måste bara lägga in en länk som inte alls har något med triumph att göra men jag tyckte den var så klockren, just sånt alla vill undvika :D :D

http://www.xpl.se/burnout-med-mc-g-r-s-d-r.html




jag håller med , tycker den är lite ryckig , men har fått för mig att det är jag som är van vid förgasare bara..
, missade förresten att ge dig en Mad Doctor t-shirt .. pm:a mig storlek o adress så stoppar jag den på brevlådan.

jag har samma problem vid de små gas pådragen, skitsvårt när man ska ha nån bak på hojen, slår ihop hjälmarna hela tiden :mad:

Nån som vet vad man kan göra åt det?
 
Måste bara lägga in en länk som inte alls har något med triumph att göra men jag tyckte den var så klockren, just sånt alla vill undvika :D :D

http://www.xpl.se/burnout-med-mc-g-r-s-d-r.html

jag har samma problem vid de små gas pådragen, skitsvårt när man ska ha nån bak på hojen, slår ihop hjälmarna hela tiden :mad:

Nån som vet vad man kan göra åt det?


bra gjort, ge sig på saker man inte behärskar, på en mycket väl vald plats..
Hey mr Murphy. :tummenupp

hjälmar som slår ihop, har väl ofta mer o göra med hurpass följsam o "med" personen bakpå är. Bara för att man inte kör hojjen utan bara sitter bakpå så får man allt va med på att här kanske det skall växlas eller så. Märks tydligt om man tex kör en som inte är så van att åka mc kontra en äkta biker, hjälmstuds nästan alltid på den ovane.
 
Hej svej.

Hade tänkt att byta hoj.... kanske. Får se, det är ju många faktorer som spelar in. Konstigt nog handlar de flesta faktorerna om pengar, är det bara hos mig det gör det?:va Hojarna som jag kikat på är Yamaha FZ1-N, KTM Superduke, Ducati Hypermotard. Och eftersom jag är i denna tråden, Street Triple. (ja, lite olika typer kanske:))

Lite frågor:
- Hur sitter en lång, 190+, och stor pöjk på en Street/Speed Triple.
- Och vad är de största skillnaderna mellan dem? Förutom cc och utseendet.

Sen får ni gärna skriva för och nackdelar för dem fem olika hojarna. Gärna lite opartiskt tänkade då va;)
 
Hej svej.

Hade tänkt att byta hoj.... kanske. Får se, det är ju många faktorer som spelar in. Konstigt nog handlar de flesta faktorerna om pengar, är det bara hos mig det gör det?:va Hojarna som jag kikat på är Yamaha FZ1-N, KTM Superduke, Ducati Hypermotard. Och eftersom jag är i denna tråden, Street Triple. (ja, lite olika typer kanske:))

Lite frågor:
- Hur sitter en lång, 190+, och stor pöjk på en Street/Speed Triple.
- Och vad är de största skillnaderna mellan dem? Förutom cc och utseendet.

Sen får ni gärna skriva för och nackdelar för dem fem olika hojarna. Gärna lite opartiskt tänkade då va;)

jag är 190 lång och sitter utmärkt på street triplen , en stor anledning att välja st3 förutom utseende och att den har fått typ "bäst i test" i varenda mc-tidning - även jämfört med större maskiner är ju försäkringspremien , jag betalar 5800 kr och bor då i zon 2.. och det är svårslaget om du ska ha nåt annat märke .. för de pengarna kan man köpa lördagsgodis istället ;-)

Måste bara lägga in en länk som inte alls har något med triumph att göra men jag tyckte den var så klockren, just sånt alla vill undvika :D :D

http://www.xpl.se/burnout-med-mc-g-r-s-d-r.html






jag har samma problem vid de små gas pådragen, skitsvårt när man ska ha nån bak på hojen, slår ihop hjälmarna hela tiden :mad:

Nån som vet vad man kan göra åt det?

samma problem tydligen för Daytona 675 oxå , håll utkik även i deras tråd , det diskuteras även där.
 
Last edited:
Okej. Vilket FB har du den hos? Jag kollade hos länsförsäkringar, på min faders person-nr, som är 50+. Där skulle en ST (reg-nr från blocket) gå på ca. 15 000, och 10 000:- för en FZ1-N. Tycker jag har läst någonstans att IF skulle ha bra pris. Får kolla där också.
 
Okej. Vilket FB har du den hos? Jag kollade hos länsförsäkringar, på min faders person-nr, som är 50+. Där skulle en ST (reg-nr från blocket) gå på ca. 15 000, och 10 000:- för en FZ1-N. Tycker jag har läst någonstans att IF skulle ha bra pris. Får kolla där också.

triumphs egen försäkring på IF..
 
bra gjort, ge sig på saker man inte behärskar, på en mycket väl vald plats..
Hey mr Murphy. :tummenupp

hjälmar som slår ihop, har väl ofta mer o göra med hurpass följsam o "med" personen bakpå är. Bara för att man inte kör hojjen utan bara sitter bakpå så får man allt va med på att här kanske det skall växlas eller så. Märks tydligt om man tex kör en som inte är så van att åka mc kontra en äkta biker, hjälmstuds nästan alltid på den ovane.

givetvis har hjälm dunsarna med erfarenheten att göra, men om en hoj är ryckig så kan inte ens ett proffs vara beredd på att det ska rycka till när man kör. Det underlättar ju med en hoj med jämt och fint drag.

Vad pröjsar ni i försäkring?

4700:- betalar jag för helår hos IF.

samma problem tydligen för Daytona 675 oxå , håll utkik även i deras tråd , det diskuteras även där.

Får väl checka in där och se om det dyker upp nån lösning. Svaret jag fick på Mitonga var "hojen ska ju ändå inte köras i låga varv" :tummenupp hehehe .. men d skulle kolla på det när jag ska lämna in den för mappning..
 
Last edited:
Hej svej.

Hade tänkt att byta hoj.... kanske. Får se, det är ju många faktorer som spelar in. Konstigt nog handlar de flesta faktorerna om pengar, är det bara hos mig det gör det?:va Hojarna som jag kikat på är Yamaha FZ1-N, KTM Superduke, Ducati Hypermotard. Och eftersom jag är i denna tråden, Street Triple. (ja, lite olika typer kanske:))

Lite frågor:
- Hur sitter en lång, 190+, och stor pöjk på en Street/Speed Triple.
- Och vad är de största skillnaderna mellan dem? Förutom cc och utseendet.

Sen får ni gärna skriva för och nackdelar för dem fem olika hojarna. Gärna lite opartiskt tänkade då va;)


*Är 193 o sitter riktigt bra på st3:an. Visst är det en del fartvind på hög höjd men om man inte gillar det så finns andra hojjar att välja :).
*Har bara provkört sp3:an en gång o den e inte helt fel den heller :tummenupp, men känns helt klart lite klumpigare. upplevde även den lite längre så körställnignen blir lite mer framåt, passar kanske oss långa bättre egentligen.

Hoppas du fick ett par bra argument till att ta ut båda hojarna på en riktigt lång provkörningsrunda så får du riktigt kul

Har tyvärr inga erfarenheter av de andra hojarna men Super Duken verkar klart värt en sväng.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top