Triumph Street Triple-tråden

håller med dig Fragger.

Det finns en hel del snack om det på triumph675.net vet jag men jag har lite svårt att hänga med dom engelska facktermerna om fjädring, och då tycker jag att jag är jäkligt bra på engelska i vanliga fall. hursomhelst så verkar det finnas firmor som byter fjädrar och liknande. finns det några special firmor för det i sverige... ja förutom öhlins då kanske ;)
 
Efter att ha lekt ganska mycke på bakhjulet och lyckats slå igenom framdämparna 2 ggr undrar jag om det finns andra utbytes fjädrar till gaffeln direkt från triumph. eller måste man köpa nått från nån utländsk firma ?. Tänkte fråga på firman nästa gång jag är där men frågar er först iom att ni vet så mycke =).
Den är ju rätt så mjuk fram, bak är helt ok tycker jag men fram är den alldeles för mjuk.
Går ju iof kanske att kasta i en annan gaffelolja men vet inte riktigt,
Vad tycker ni ?
:tummenupp

Du får helt enkelt sluta sätta ner den på 2 hjul :hihi :hihi
 
Någon här på forumet som har en svart st3 som står på parkeringen vid Östervägen/bollgatan i solna ? :) Den såg lite lessen ut idag när den stog ute i regnet :gnissla
 
Jag vet inte vad man ska göra för att pressa åf mer... jag har försökt och sagt att jag tycker det är förjävligt att den droppar, men dom säger ju bara att det inte finns nåt fel på cykeln.. (dom har kollat allt)och att jag ska köra med nivån väldigt låg, jag är så grymt irriterad.:gnissla :gnissla

Igår var jag ut på en 15 mil lång tur i ganska högt tempo och kollade nivån idag, den ligger kall på strax över min, 1mm eller så och lik förbannat så är det en jävla 5 krona med glykol i bellypanen!!!!:mad: :mad:

Men åf säger att bara det finns lite glykol i behållaren så går det bra att köra..
Vad är då vitsen med en max och min gräns kan man ju fråga sig??:va

Nu när jag kikat närmare på nivån så ligger min rätt lågt också, precis vid min markeringen....

Efter att ha lekt ganska mycke på bakhjulet och lyckats slå igenom framdämparna 2 ggr undrar jag om det finns andra utbytes fjädrar till gaffeln direkt från triumph. eller måste man köpa nått från nån utländsk firma ?. Tänkte fråga på firman nästa gång jag är där men frågar er först iom att ni vet så mycke =).
Den är ju rätt så mjuk fram, bak är helt ok tycker jag men fram är den alldeles för mjuk.
Går ju iof kanske att kasta i en annan gaffelolja men vet inte riktigt,
Vad tycker ni ?
:tummenupp

Är själv ingen slangåkare av rang men visst går det att bottna de flesta gafflar om släpper ner den för hårt. Hade jag varit du hade jag anpassat motståndet till din vikt o åkstil med två hjul i backen o varit lite försiktigare när du sätter ner den. Kan bli rätt intressant att köra på två hjul o du styvar upp den för mycket annars.....
 
Last edited:
Nu när jag kikat närmare på nivån så ligger min rätt lågt också, precis vid min markeringen....



Är själv ingen slangåkare av rang men visst går det att bottna de flesta gafflar om släpper ner den för hårt. Hade jag varit du hade jag anpassat motståndet till din vikt o åkstil med två hjul i backen o varit lite försiktigare när du sätter ner den. Kan bli rätt intressant att köra på två hjul o du styvar upp den för mycket annars.....

Har åkt väldigt mycke bakhjul förr osv.. gaffeln är jäkligt mjuk.. även när man kör sportigt o bromsar hårt bottnar den ju nästan..Hänt 2-3 ggr att den slagit igenom när jag tagit ner den av en jäkla massa åkning.. är ju en riktig lekmaskin annars .. svårt o åka på 2 hjul med den. går ju busa upp den jäkligt lätt. Får se hur jag gör.. annars blir det väl att sälja den o köpa nått annat istället.
 
Igår testade jag en Street triple och blev riktigt sugen på en. Men leverans tiderna är ju helt värdelösa. Om jag beställer en nu så får jag den troligen i aug/sep. :gnissla

\Masonit
 
Igår testade jag en Street triple och blev riktigt sugen på en. Men leverans tiderna är ju helt värdelösa. Om jag beställer en nu så får jag den troligen i aug/sep. :gnissla

\Masonit

Så är det tyvärr med en så pass attraktiv hoj, alla återförsäljare runt om i världen har samma problem med långa leverans tider :rolleyes:

tur man själv fick sin vid första skeppningen till sverige :yoparty :yoparty :yoparty
 
Hepp!!! Den fick snällt stå i regnet i helgen och självrengöra från allt pollen. :)

I dessa tider då man ska vara så förbannat miljövänlig får man väl snart inte ens låta den stå ute sådär ifall det rinner av nån olja när det regnar :P

Ska fixa ett kapell till min båge så får man se om den får stå ifred i sommar.. orkar inte krångla den in o ut ur garaget hela tiden.
 
"+15-35 additional HP" hAHAHa ye right

ser ut att ha exakt samma uppbyggnad och komponenter som KCR dieselchippen till bilar.

Grejjer för ~150kr som säljs för 3000. KCR chippet ställer endast upp trycket på spridarna.


Vet ej ifall den här infon hjälpte något :va
 
I dessa tider då man ska vara så förbannat miljövänlig får man väl snart inte ens låta den stå ute sådär ifall det rinner av nån olja när det regnar :P

Ska fixa ett kapell till min båge så får man se om den får stå ifred i sommar.. orkar inte krångla den in o ut ur garaget hela tiden.

Så du krånglar med ett kapell istället? :P Själv har man inte mycket möjligheter till garage, feta lås runt stolpar gäller. Iofs är ju kapell självklart ingen dum ide, om man vill skona hojen från solljuset. Vax & läderrengöring i all ära, men med solstrålar kommer alltid slitage. :)
 
Så du krånglar med ett kapell istället? :P Själv har man inte mycket möjligheter till garage, feta lås runt stolpar gäller. Iofs är ju kapell självklart ingen dum ide, om man vill skona hojen från solljuset. Vax & läderrengöring i all ära, men med solstrålar kommer alltid slitage. :)

Kapell e även rätt bra om man inte vill skylta med sin nya fina St3:a :D
 
Så du krånglar med ett kapell istället? :P Själv har man inte mycket möjligheter till garage, feta lås runt stolpar gäller. Iofs är ju kapell självklart ingen dum ide, om man vill skona hojen från solljuset. Vax & läderrengöring i all ära, men med solstrålar kommer alltid slitage. :)

Har inget kapell än men blir nog att köpa det.. förbannat rädd att den ska bli stulen om den står ute bara. Men kanske lika bra o skona den lite i alla fall =)
 
Har inget kapell än men blir nog att köpa det.. förbannat rädd att den ska bli stulen om den står ute bara. Men kanske lika bra o skona den lite i alla fall =)

Frågar du mig så blir nog folk ännu nyfiknare på vad för fint du gömmer under kapellen. :) Däremot håller jag med om att det egentligen är vettigt att köra med det, då slipper man ju tvätta hojen var och varannan dag.
 
Håll koll på slacket i gaswiren och kedjan är det som gäller på 675:or.
Gaswiren kändes som den töjde sig en meter det första året.
Har aldrig märkt någon skillnad på olika mappar/slip-on.

Har nu kört ett tag med justerat slack o jag upplever den klart mindre ryckig.
Nu kan det iof bero på att jag har 200+ mil på mätaren o att det är något kallare ut än när jag tyckte den var som "ryckigast".

Är det någon här som har hittat något snyggt att byta ut orginal "rad cowl" ( den klumpiga plast skyddet på sidorna av kylaren)?
Det finns ett orginal tillbehör men Sp3:ans är grymt mycket snyggare. Det verkar dock inte passa, hålen sitter med olika avstånd.....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top